امام جمعه بهشهر: طلبه باید مقتدای عملی فرهنگ شیعه باشد

امام جمعه بهشهر: طلبه باید مقتدای عملی فرهنگ شیعه باشد

به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بهشهر، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در جمع طلاب و فضلای شرق مازندران در مدرسه دارالشفاء قم، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا و علما، اظهار کرد: طلبگی یک رسالت است و نه یک شغل و به معنای سربازی اهل بیت (ع) است، لذا باید در مسیر فرامین ائمه معصومین (ع) قرار گرفته و در راه علم و فقه نیز خودسازی کنیم تا پیشرفت داشته باشیم.
وی بیان کرد: برای اینکه در مقابل دشمنان ضد نفوذ و بی‌نیاز به دیگران باشیم، باید سه اصل تواضع، تقوا و قناعت را سرلوحه قرار دهیم.
امام جمعه بهشهر با بیان اینکه برگزاری این جلسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: طلبه علم و الگو جامعه است و باید نسبت به مسائل روز مانند گفتمان، تشکیل اتاق فکر و منظم بودن در امور‌، دقت بیشتری داشته باشد.
جباری تفکر را رمز موفقیت طلبگی دانست و افزود: تحقیق و جمع‌آوری مطالب لازم است، اما باید در آن مطالب تفکر شود، چرا که تفکر مادر علم است.
وی با بیان اینکه با استفاده از احادیث اهل بیت (ع) باید به ترویج و تقویت ولایت در بین آحاد مردم مشغول باشیم و در برابر افکار مسموم به مردم آگاهی بدهیم، خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت (ع) و انس با قرآن سبب می‌شود که خداوند به طلاب و جویندگان، دانشی عنایت کند که به واسطه آن با اهل بیت (ع) متصل شوید.
خطیب نماز جمعه بهشهر با اشاره به اینکه طلبه‌ها باید اخلاص در نیت خود را حفظ کنند، گفت: شرط موفقیت در طلبگی اخلاص در همه امور است و طلبه نباید به دنبال منصب، وجاهت و منزلت بین مردم باشد که این خود از آفات طلبگی محسوب می‌شود.
جباری با اشاره به نقش طلبه و روحانی در جامعه، ادامه داد: مهم‌ترین مسئولیت روحانی و طلبه اعتمادسازی در بین مردم است تا جایی که با او مانند فرزند پیامبر (ص) برخورد شود.
امام جمعه بهشهر ادامه داد: طلبه امروز باید مقتدای عملی فرهنگ شیعه باشد و با اجتهاد پویا و بصیرت نقشه‌های دشمن را بررسی و نقش بر آب کند.
وی در پایان با بیان اینکه از علما با عنوان دیده‌بانان و امینان جامعه یاد شده است، گفت: دشمن می‌خواهد با اختلاف‌افکنی به مقاصد شوم خود برسد و ما باید با ترویج علوم قرآنی بین جوانان و قشر تحصیل‌کرده، مردم را در راه راست نگاه داریم تا شاهد برقراری همدلی و هم‌زبانی بین مسلمانان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *