پیشنهاد زیبا و خداپسندانه امام جمعه محترم بهشهر

پیشنهاد زیبا و خداپسندانه امام جمعه محترم بهشهر

به نام خدا

طبق سنت هرساله و در راستای هماهنگی بیشتر و بهتر اعضا، بیست و یکمین جلسه سالانه صندوق خیریه متکازین در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در مسجد امام جعفر صادق ع بهشهر برگزار گردید .

در ابتدا قاری بزرگوار، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه آقای کربلایی سید عبدالرحیم کریمی با مداحی مجلس را به فیض رساندند.

بعد از مداحی برادران بزرگوار آقای سید حسین بزرگی و حاج علیجان نجفی از اعضای صندوق خیریه و همچنین از اعضای شورای اسلامی متکازین به بیان مطالب در مورد صندوق، تعداد اعضا، اساسنامه و همچنین به مشکلات محل و کارهای انجام شده و در حال اجرا پرداختند .

اساسنامه صندوق خیریه متکازین بهشهر

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عربعلی جباری ، امام جمعه محترم بهشهر، به ایراد سخنرانی پرداخته و با بیان احادیث و روایت مستمعین را به فیض رساندند .  در پایان از عزیزان به صرف شام پذیرایی شد .

اما نکته و پیشنهادی که حاج آقا جباری در سخنرانی خود در جمع هم محلیها بیان کردند این بود که همچنان که به کمک خانواده اموات رفتن ثواب دارد و باید ادامه دار باشد، لازم است به فکر زندگان هم بود . به فکر جوانان (دختران و پسران) دم بخت هم بود با اگر خانواده ای از نظر مالی مشکلی دارد ، بتوان کمک کرد تا این سنت نبوی شکل بگیرد .

رسول خدا(ص) در حدیثی می فرماید: کسی که حاجت مالی را از برادر مومن خود برآورد مانند کسی است که در همه دوران زندگی خود به خدا خدمت کرده است.

 

بنده این پیشنهاد حاج آقا را تکمیل می کنم و آن این است که: با ایجاد صندوقی به نام ” صندوق مهر ” باید بتوانیم به خانواده ای که برای درمان خود و اعضای خانواده خود مشکل مالی دارند کمک کرد .

زنده ها ، مقدم بر اموات هستند و بدون تعارف بگویم، باید قبل از آنکه دیر بشود کمک کرد تا در درمان در زمان خود ضورت بگیرد که شاید مثلا به تعویق افتادن عمل جراحی جبران ناپذیر باشد . لذا باید صندوق را جوری ساماندهی داد تا بتوانند وام بی بهره دریافت کنند و به مشکل خود رسیدگی کنند ( ناگفته نماند: در این صندوق، افراد خیر و خداجویی هستند که می توانند پول بیشتری در این صندوق بگذارند تا کمک به نیازمندان ، با رعایت انسانیت و حفظ آبرو باشد .)

ابتدای هر کاری سخت هست، ولی حال که امام جمعه محترم این پیشنهاد خوب را دادند ، بیاییم دست به دست هم دهیم و یا کمک های خود صندوقی را ایجاد کنیم که هم خدا راضی باشد و هم بندگان خدا .

( البته لازم به ذکر است ایجاد این صندوق، مثل هر صندوقی باید دارای اساسنامه و ضابطه مند باشند تا دچار مشکل نشود و برای کمک به افراد نیازمند ، راستی آزمایی انجام داد )

3 نظرات

  1. علیجان نجفی

    باسلام واحترام
    این پبشنهادچند بار توسط امام جمعه محترم داده شد
    نکته اینجاست اکثرا میخواهندکه این اعضاباشند
    ولی بنده و دوستان دیگه وقت آزادندارندکه بخواهنداین صندوق را هم اداره کنند
    بهتر هست باچندنفردیگه این صندوق ایجادبشه
    بنده نظرشخصی خودم را گفتم
    تشکر

    1. شیفته

      سلام . زحمات بدون چشمداشت شماعزیزان قابل تقدیر است .
      باید سازوکار جدیدی ایجاد شود تا نفرات جدید مدیریت این صندوق پیشنهادی را برعهده بگیرند تا زحمات شما زیادتر نشود

      تشکر از شما

  2. خلیلی

    آقای امام جمعه بهتر است این صندوق را پیشنهاد می دهند به فکر ذخیره اولیه صندوق باشند برای شروع ایشان یک میلیارد تومان به صندوق کمک کنند تا بشود به عزیزان جوان و نیازمند کمک قرض الحسنه داشته باشیم و بعد از خیرین هم کمک بگیریم برای افزایش موجودی صندوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *