خطیب جمعه چناران: علت امیدواری غربی ها به ضعیف شدن ایران پس از برجام چیست؟

خطیب جمعه چناران: علت امیدواری غربی ها به ضعیف شدن ایران پس از برجام چیست؟

به گزارش ندای چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: سخنان معظم له دراین دیدارقابل توجه وتامل می باشد وباید مورد توجه ،دقت وعمل مخاطبان این سخنان قرارگیرد.
وی ضمن اشاره به بخشهایی از سخنان رهبری که فرموده بودند : “نباید فریب لبخند دشمن یا مساعدت کوتاه‌ مدت او را خورد ،مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته نشود ، مسئولان به اظهارات بسیار بد مقامات امریکا رسماً پاسخ دهند ، تحریمهای اقتصادی باید برداشته شود ، مسئولان مطلقاً اجازه فرصت ‌طلبی را در داخل به امریکا ندهند”گفت : مسئولان باید به یاوه گویی های آمریکاجواب محکم ودندان شکنی بدهند.
حجت الاسلام تاجی درهمین راستا به سخنان رییس جمهورآمریکا که برای جامعه یهودیان آمریکای شمالی ایراد کرده اشاره وگفت :آنچه در سخنان اخیر اوباما و سخنان گذشته وی و همچنین دیگر دولتمردان آمریکایی قابل تأمل است؛ آن بخش‌هایی است که ایشان روی آن زیاد مانور می‌دهند و آن اینکه، پس از پایان انجام توافق هسته‌ای، آمریکا قدرتمند تر خواهد شد و ایران در آن زمان موضع ضعیف ‌تری خواهد داشت؛ همچنین این توافق می ‌تواند روزنه نفوذ و جاسوسی آنان را در ایران فراهم کند و آنها بهتر می‌توانند زیر لوای این توافق، اقدام به جاسوسی از مراکز حساس و داخل ایران بکنند.
وی ادامه داد: این نکته ‌ای است که باید به‌ روشنی به آن پاسخ داده شود و علت این امیدواری غربی ‌ها به سرکردگی آمریکا از «برجام» مشخص شود؟ و اینکه چرا ایشان تا این حد به آینده آن امیدوارند؟! البته، شاید آنچنان که می‌گویند و امید دارند، نباشد؛ اما باید ما را به آن حساس کند که بدانیم دشمن از اجرای این توافق به‌ دنبال چیست؟ و ما باید چه تمهیداتی بیندیشیم که به بهانه اجرای این توافق، خطوط قرمز نظام تهدید نشود؛ چراکه این سخنان سردمداران غرب، به ‌ویژه آمریکایی‌ها درباره پایان اجرای این توافق کمی نگران ‌کننده است و به دقت و دوراندیشی بیشتری نیاز دارد.
همچنان اقتصاد و فرهنگ از مهمترین دغدغه های رهبری است/ لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی
خطیب جمعه چناران با اشاره به دیدار ریاست محترم جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: نگاهی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای هیئت دولت که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، حاکی از آن است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان صمیمانه و صریح هفته گذشته خود، بر نقاط قوت دولت تأکید کردند و از آن‏ها تشکر نمودند و هم از نقاط ضعف انتقاد نمودند و از نگرانی‏ هایی سخن به میان آوردند که شایسته است این موارد مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر توجه به نقاط قوت در کنار نقاط ضعف، باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب بر مسأله اقتصاد و معیشت مردم نیز تأکید جدی داشتند که این مسأله مهم و دغدغه ‏ها و توصیه‏ های رهبری در این زمینه باید در مطلب جداگانه‏ای به تفصیل مورد بحث قرار گیرد.
وی افزود: واکنش مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت به گزارش دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهور، درباره اقتصاد مقاومتی به‌ گونه‌ ای بود که برداشت می‌ شد نظر معظم‌ له را تأمین نکرده و عمده مباحث ارائه‌ شده برنامه‌های جاری وزارتخانه‌ ها و یا موضوعاتی کم ربط یا بی ‌ربط با اقتصاد مقاومتی بود.
حجت الاسلام تاجی تاکید کرد: با توجه به سخنان دکتر روحانی که تمایل وی را به شکل‌ گیری بنیان‌ها و ساختار اقتصاد مقاومتی در کشور نشان می‌دهد، به نظر می ‌رسد، بازگشت به مباحث مشخص ‌شده اقتصاد مقاومتی و اصلاح روند پیش‌ گرفته ‌شده ضروری باشد.
وی بیان داشت: درباره مسائل فرهنگی هم توجه به اینکه امام خامنه ‌ای آن را از مسائل اقتصادی هم مهم ‌تر می‌دانند، راهنمای انگیزه ‌بخشی است که متولیان امر با لحاظ‌ کردن آن برنامه‌ ریزی کلانی در همه ابعاد مسائل فرهنگی انجام دهند؛ زیرا بر فرض رسیدن به دوره پسا توافق بیشترین تیرهای زهرآگینی که دشمن شلیک می‌کند، به‌ سمت هدف ‌های مختلف فرهنگی است. دولت باید رسماً اعلام کند برای چنین معرکه‌ ای چه برنامه روشن و مدونی دارد.
فیلم محمد رسول ا…(ص) بازى مرسوم اسلام‏هراسى غرب را تخریب مى‏کند
خطیب جمعه چناران با اشاره به ساخت واکران فیلم محمد رسول ا…(ص) گفت : فیلم سینمایی«محمد رسول‏ الله(ص)» هوشمندانه‏ ترین اقدام جمهورى اسلامى بود که به همت مجید مجیدى در روزگارى که داعش و تکفیرى مطلوب ‏ترین سوژه اسلام ‏هراسى رسانه‏ ها هستند، براى‏ هوشیارى ملت‏ها کارآمد باشد.
وی افزود: اما مخالف‏خوانى رسانه‏هاى غربى فراتر از اینکه «محمد(ص)» بازى مرسوم اسلام‏ هراسى آن‏ها را تخریب مى‏کند و زمین طراحى‏ شده آنان در نمایش وارونه اسلام را تا حد زیادى به هم مى‏ریزد، یک دلیل دیگر هم دارد.وآن ، مخالفت آنان به ‏دلیل تفسیر متفاوتى است که سناریوى محمد(ص) بعد از ۱۴۰۰ سال از تاریخ اسلام ارائه مى‏کند.
حجت الاسلام تاجی عنوان کرد: تفسیرى که ابهامى جدى درباره آنچه بر سر پیامبر(ص) و خاندان ایشان آمده بود و تا کنون هیچ‏گاه طرح نشده، ارائه مى‏دهد. هیچ‏گاه جایگاه یهودیان تندرو که امروز از گرایشات عجیب آن‏ها تعبیر به صهیونیستى ‏مى‏شود به‏عنوان باعث و بانى و ریشه دشمنى‏ها با پیامبر(ص) تا این اندازه مورد مداقه قرار نگرفته بود.
وی در ادامه اظهار داشت: مرور صفحات تاریخ، اسناد زیادى در این‏باره ارائه مى‏دهد، اسنادى که هیچ‏گاه صهیونیست‏ها تمایل به رسانه‏اى شدن آن نداشتند. حالا مجیدى جاى دقیق و درستى را نشانه رفته و این مى‏تواند مهم‏ترین دلیل و توجیه براى حمله رسانه‏هاى غربى به آخرین ساخته او باشد. بر کسى پوشیده نیست که اسپانسر اصلى رسانه‏هاى غربى همیشه و همیشه افرادى با گرایشات ایدئولوژیک صهیونیستى بوده‏اند.
امام جمعه چناران ادامه داد: مجیدى اذهان مردم جهان و از همه مهمتر مسلمانان را متوجه دسایس یهودیان تندرو -بخوانید صهیونیست‏هاى امروزى – براى ضدیت با اسلام مى‏کند و شاید همین روایت مستندِ فیلم «محمد رسول‏ الله(ص)» بهترین دلیل و عامل براى تحلیل و پذیرش ساده‏ تر برنامه ‏ریزى هدفمند رسانه‏هاى غربى براى مواجهه با اسلام در میان مسلمانان باشد. دلیلى که مى‏تواند نگاه مسلمانان را از تمرکز بر دعواى فرقه‏ اى دشمن‏ساخته، متوجه جبهه اصلى و دشمن حقیقى مسلمانان کند. بعید نیست که بخشى از مخالفت‏ها توسط برخى افراد منتسب به جهان اسلام در ضدیت با این فیلم باشد.
تهدیدات نظامی دشمن، نشان از ضعف و زبونی آنها است
امام جمعه چناران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و مسؤولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‏الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : اگر روزگاری عده ‏ای از روشنفکران وابسته به غرب یا ناآگاه، دشمنی دشمنان با ملت ایران را انکار می ‏کردند و یا آن‏را نادیده می‏گرفتند و یا آن‏را توهم می‏نامیدند، اکنون که مقامات رسمی کاخ سفید رسما از گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می‏گویند، انکار این دشمنی، همانند انکار روشنی خورشید است.
وی ادامه داد: حتی برجام هسته‏ ای و جمع ‏بندی مذاکرات هسته ‏ای چند سال گذشته نیز باعث نشده است که دشمنان ملت ایران ازجمله آمریکای جنایت‏کار از تهدید نظامی علیه ملت ایران دست بردارند و شاهد آن هستیم که به بهانه‏های مختلف، این دشمنان از گزینه نظامی علیه ملت ایران حرف می‏زنند. به عبارت دیگر برجام هسته ‏ای و یا هرگونه اقدام سیاسی، دشمنان ملت ایران را از آن‏که رسما و علنا ملت ایران را به حمله نظامی تهدید کنند بازنداشته است و آن‏ها با پررویی از گزینه نظامی دم می‏زنند. در چنین شرایطی باید همه آمادگی‏های نظامی و پدافندی کشور کاملا حساب‏شده و مجهز باشد و از هر رخنه و زمینه ضعفی در این عرصه مهم جلوگیری به‏عمل آید و این آمادگی‏ها به‏صورت روزافزون ارتقاء یابد تا دشمن از هر امیدی در این زمینه ناامید شود.
وی در ادامه بیان داشت: البته باید خاطرنشان کرد که دشمن از ضعف و زبونی است که تهدید می‏کند وگرنه دژخیمی و دشمنی آن‏ها با ملت ایران به‏ حدی است که اگر می‏توانستند عملا از هیچ کاری‏ فروگذار نبودند و دست از هیچ اقدام جنایت‏کارانه ‏ای علیه ملت ایران باز نمی‏داشتند، چنان‏که تا زمانی که فکر می‏کردند گزینه نظامی یا ترور و… جواب می‏دهد، دست از خون ملت ایران نشستند و از صدام عفلقی حمایت کردند و سازمان‏های‏ تروریستی را علیه ملت ایران مسلح نمودند و از هر شیوه‏ای که توانستند برای مبارزه سخت با ملت ایران استفاده کردند. البته این شیوه‏های مختلف در دوره‏های مختلف با شکست مواجه شد و ملت ایران از این آزمون‏های سربلند بیرون آمد. از این‏روست که باید توجه داشت که دشمنان ملت ایران در عرصه نظامی دچار بن‏بست شده‏اند ولی با ابزار تهدید و ارعاب به‏دنبال آن هستند که ظاهر نظامی قدرتمندی برای خود حفظ کنند.
حجت الاسلام تاجی تصریح کرد: با این همه و حتی هنگامی که می‏دانیم اگر به‏لحاظ نظامی خطایی از دشمن سر بزند با جواب دندان‏شکن ملت ایران روبه‏رو خواهد شد، وظیفه نیروهای نظامی آن است که هر تهدیدی را با جدی‏ترین حالت بررسی کنند و برای آن جوابی کاملاً حساب‏شده و خردکننده فراهم آورند. از این جهت است که در شرایطی که دشمنان ملت ایران ازجمله دولت سرکش ایالات متحده آمریکا، ملت ایران را به حمله نظامی تهدید می‏کنند و با بی‏حیایی، مکرر خواب تعبیرناشدنی حمله نظامی به ملت ایران را تکرار می‏کنند و از گزینه نظامی بر روی میز سخن می‏گویند، شایسته آن است که سربازان و مدافعان ملت ایران آمادگی کامل خویش در برابر هر گزینه دشمن را به‏طور کامل داشته باشند.
دشمنان قسم‏ خورده ایران، توافق هسته ای را در راستای از بین بردن انقلاب اسلامی تعریف کرده اند
امام جمعه چناران با اشاره به برگزاری مانورثارا…توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از پایان یک دوره طولانی و نفس‏گیر تقریباً ۱۲ساله مذاکرات هسته‏ای بین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با شش کشور به‏اصطلاح قدرتمند دنیا- که بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی است- و حصول نتیجه ‏ای معلق (چون هنوز نه در مجلس ایران تصویب شده است و نه در سایر کشورها)، شاهد برخی یاوه ‏گویی‏ها از سوی برخی مقامات کشورهای مسأله‏ دار با ایران اسلامی به ‏ویژه رژیم جعلی و کودک ‏کش صهیونیستی، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و تعدادی معدود از همپیمانان این کشورها، با به‏ کاربردن بعضی عبارت‏هایی همچون: کاهش اقتدار ایران، جلوگیری از نفوذ منطقه‏ای ایران، تغییر رفتار ایران، هدفمند شدن حمله نظامی به ایران با بهره‏گیری از بازرسی‏ها ازمراکز حساس و حیاتی، همچنان روی میز بودن گزینه نظامی، بازشدن راههای نفوذ به ایران و… چنان در افکار عمومی دنیا و حتی در کشور ما تبلیغاتی را به راه انداختند که گویی جمهوری اسلامی در موضع ضعف پای مذاکرات آمده و این مذکرات همه‏چیز را برای ایران تمام کرده است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی اظهارنظرها یی هم از سوی بعضی از مسؤولان کشور مطرح شد که گویی با مذاکرات، سایه شوم حمله نظامی از سر کشور اسلامی برداشته شد و یا این‏که به ‏واسطه مذاکرات و تعامل با کشورهای سلطه‏ گر می‏توان امنیت و آسایش را به کشور و حتی منطقه به ارمغان آورد و این در حالی است که دشمنان قسم‏خورده اسلام و ایران اسلامی نه تنها دست از توطئه و خصومت علیه ما برنداشته‏ اند، بلکه این به‏اصطلاح توافق را نیز در راستای اهداف از بین بردن انقلاب اسلامی تعریف می‏کنند.
حجت الاسلام تاجی اظهار داشت: در چنین شرایطی، قرارگاه ثارالله تهران که مسؤولیت تأمین امنیت پایتخت نظام اسلامی را به‏عهده دارد، به‏ منظور پاسخ‏گویی به یاوه‏ گویی‏های دشمنان ایران اسلامی و به رخ کشیدن اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان دریادل، اقدام به برگزاری رزمایشی طی دو روز با در نظر گرفتن اهدافی نموده است.
بسیاری از ارتشیان بعد از واقعه ۱۷ شهریور به ندای امام خمینی (ره) پاسخ دادند و به ملت پیوستند
وی با اشاره به سالروز واقعه ۱۷ شهریورگفت : رژیم شاه تا قبل از واقعه ۱۷ شهریور بر این باور بود که ایده‏ ى مشاوران امنیتى و اطلاعاتى ساواک مبنى بر برقرارى‏ حکومت نظامى مؤثر واقع مى‏شود و مردم را از اجتماعات و راهپیمایى‏ها باز مى‏دارد، اما قیام ۱۷ شهریور براى دربار یک پیام آشکار را به‏ دنبال داشت و آن اینکه مدل سرکوب و سازش به بن ‏بست رسیده است و خواسته مردم چیزى جز سرنگونى رژیم فاسد پهلوى نیست.
امام جمعه چناران افزود: پس از واقعه ۱۷ شهریور محمدرضا شاه که حکومت ۳۷ ساله خود را در حال غرق شدن در دریاى خشم مردم مسلمان ایران مى‏دید، به نسخه‏اى روى آورد که از سوى کاخ سفید تجویز شده بود و آن‏ چیزى جز استمرار سرکوب نبود، لذا پس از واقعه ۱۷ شهریور، کابینه نظامى ارتشبد ازهارى، عنان کار را به‏دست گرفت.
وی تصریح کرد: حوادث ۱۷شهریور و ادامه حکومت نظامى، انسجام ارتش را متزلزل و اراده آن‏را با تردید مواجه ساخت. استقرار طولانى ‏مدت ارتش در میدان‏ها و مراکز مهم شهر که مى‏بایست همانند نیروهاى انتظامى با انقلابیون مقابله کند، از کارآمدى ارتش و توان آن کاست.
وی ادامه داد: چراکه ارتش اساساً به‏ منظور حفظ امنیت مرزها و پاسدارى از کشور در برابر تهدیدات خارجى به ‏وجود آمده بود اما اکنون ارتش مى ‏بایست تحت فرمان فرماندارى ‏هاى نظامى شوراى امنیت استان عمل کند که خواه ناخواه با هیأت دولت و سایر مراکز قدرت در نحوه و اجراى فرامین حکومت نظامى اختلاف نظر مى‏یافت.
حجت الاسلام تاجی خاطر نشان کرد: این واقعیت با توجه به ساختار ارتش شاهنشاهى که شکاف عمیقى میان کادر فرماندهى با نیروهاى مسلح از نقطه نظر گرایش‏هاى سیاسى و تمایلات ملى و مذهبى وجود داشت، موضع ارتش را به‏عنوان سرکوبگر مخالفان سخت تضعیف مى‏کرد.
وی ادامه داد: امام خمینى یک روز پس از ۱۷ شهریور در اعلامیه‏اى در نجف خطاب به ملت ایران، شاه را دستوردهنده اعلان حکومت نظامى و مسؤول مستقیم کشتار مردم دانست و به ارتشیان هشدار دادند تا در کنار ملت قرار گیرند و از همین زمان با تلاش رهبران محلى انقلاب، بسیارى از ارتشیان به ملت پیوستند.
وی تصریح کرد: واقعه ۱۷ شهریور اگرچه در ابعاد داخلى، رویارویى و تقابل ملت با رژیم شاه را به‏صورت علنى به تصویر کشید، اما بررسى ابعاد خارجى این واقعه ما را به نکات حایز اهمیتى رهنمون مى‏سازد. پس از ۱۷ شهریور ۵۷، اگرچه کارتر رئیس جمهور آمریکا طى تماسى تلفنى با شاه او را از هر جهت مطمئن مى‏سازد اما استراتژیست‏هاى کاخ سفید در طرح‏هاى خود براى حمایت از رژیم شاه تجدید نظر مى‏کنند به‏گونه‏اى‏که چند ماه بعد در کنفرانس گوادالوپ، کارتر در کنار رهبران سایر قدرت‏هاى جهانى به‏صراحت اعلام مى‏دارد: محمدرضا پهلوى باید حکومت را رها کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *