تصاویرمراسم سالگرد مرحوم آیت الله جباری/چادری های مهربون در خندوانه

تصاویرمراسم سالگرد مرحوم آیت الله جباری/چادری های مهربون در خندوانه

سایت پربار عرق سرد این بار به سراغ برنامه خندوانه رفته و از چادری هایش نوشته است :

“ین مطلبم از آن مطلب هایی خواهد شد که مطمئنا نقدهای فراوانی به آن وارد خواهد شد، مخصوصا برای من به عنوان یک طلبه و یک روحانی شاید یه مقداری عجیب باشد این موضع گیری ها نسبت به برنامه محبوب و دوست داشتنی خندوانه.
چادری های ذهنمان و چادری های خندوانه!
البته این بند از مطلبی که میخواهم بنویسم از نگاه خودم نیست، زیرا خودم نظرم در مورد چادری ها همیشه متفاوت بود، اما بعضی از مردم همیشه نسبت به چادری ها نگاهشان این بود که یک مشت انسان های دُگم و خشک و عصبانی اند که نهایت محبتی که شاید در آنها بیابی حس مادر شدن است و محبت مادرانه شان.
تازه آن هم اگر چادرشان گل گلی باشد یا مقداری از موی سرشان مانند ننه شهرزاد بیرون آمده باشد با عینکی ته استکانی که نشان از گذر سال های جوانی را داشته باشد، بنابراین تقریبا هیچ تصویر مهربانی از زن محجبه در ذهن خیلی ها نبود.
زنان چادری خندوانه میخندند، با جمع، جملات شاد خندوانه را تکرار میکنند و با موسیقی ساده و سالم برنامه خندوانه دست می زنند، زنان چادری خندوانه محبت چادر به دختران جامعه را خوب به تصویر کشیده است.
نه آن قدر جلف است که حرمت چادر را از بین ببرد نه آن قدر خشک که حرمت مومن را خدشه دار کند، چادر در خندوانه نشان زنان پاک دامن جامعه ی ماست.
چه رامبد بخواهد چه نخواهد!
یک بار داشتم این مطلب را در جمعی میگفتم کسی گفت رامبد اصلا منظورش رواج این دید از چادر در جامعه نیست، گفتم برای من فرقی ندارد رامبد چه چیزی را بخواهد، حال آنکه الان واقعا این مجری توانمند واسطه خیر شده است، اما این زنان چادری هستند که بعد از مدت ها از زیر لاک تحجر بیرون آمده اند و این فرصتی است که صدا و سیما آن را ایجاد کرده است.
از همان زمانی که مجریان توانمندی چون مژده لواسانی و آزاده نامداری و رکوعی و امثالهن نشان دادند که چادر نه تنها محدودیتش ضربه نمیزند بلکه محبوبیت هم می آورد.
تشکر از همه دختران چادری که حضور پیدا میکنند
نمیدانم چگونه تشکر کنم از کسانی که با حضور زیبای خود در برنامه خندوانه حرمت چادر را به مردم نشان دادند، نشان دادند که چادری متین است و محجبه است و میخندد و هزار لایه حیا در اطراف خود دارد.
از من پرسیدند که آیا شما با حضور همسرت مثلا در این برنامه موافقی؟ پاسخم همان است که آنها انتظارش را ندارند، بله، موافقم، زیرا از وقتی دختران محجبه سرزمینم در برنامه های اینچنینی حضور دارند، خواهر و همسر من در جامعه راحت تر حضور پیدا میکنند.مردم دیگر با چادر غریبه نیستند. چادری ها را از جنس خودشان میدانند.
رامبد جوان متشکریم!”

وبلاگ وزین متکازین ( محمدی متکازینی ) با تصاویری از اولین سالگرد مرحوم آیت الله جباری ره بروز کردند:

IMG-1165

IMG-1168

IMG-1224

IMG-1228

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *