آیت الله خاتمی : آیت‌الله جباری به فرموده رهبر انقلاب «عالم عامل» بود

آیت الله خاتمی : آیت‌الله جباری به فرموده رهبر انقلاب «عالم عامل» بود

thumbopen

آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر و نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله جباری امام جمعه شهرستان بهشهر و عضو خبرگان رهبری، اظهار کرد: انگلیس سابقه سیاهی در انقلاب اسلامی، تشیع و ایران دارد، آنها می‌خواهند دکانی را برای خود در این مملکت باز کنند و ما تا آخرین نفس و قطره خون پای عَلم ولایت فقیه می‌ایستیم.
وی با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار کرد: برخی‌ها عنوان کردند که دیگر با این توافق همه چیز تمام شد، بعضی از ساده‌لوح‌ها هم باور می‌کنند که دیگر آشتی کردیم و چرا بگوییم مرگ بر آمریکا.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اصلاً توافق ما با آمریکا نبود، بلکه با ۱ +۵ بوده است، هنوز مراحل قانونی آن طی نشده، مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت باید توافق را تأیید کند، هنوز تأیید نشده است.
وی ادامه داد: برخی‌ها درصدد رابطه با اسرائیل هستند، اما ما به فرموده امام راحل معتقدیم که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، اما آمریکا وظیفه تأمین منافع اسرائیل را به عهده دارد و ما با این تفکر مخالف هستیم، لذا تا آمریکا همین آمریکا است و آدم نشده و شیطنت او نیز افزایش پیدا کرده است، رهبر انقلاب و این مردم اجازه هیچ نفوذی را به آمریکا نمی‌دهند.
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا در پی نفوذ به ایران است و با وقاحت می‌گوید که به داعش و النصره سلاح می‌دهیم و مطمئن باشید آنها اگر در سوریه موفق بشوند به عراق می‌آیند و قصدشان این است که جلوی انقلاب اسلامی بایستند.
وی با اشاره به بحران بازشدن یا بازنشدن سفارت انگلیس در ایران، بیان کرد: انگلیس سابقه سیاهی در انقلاب اسلامی، تشیع و ایران دارد و با قاطعیت می‌گویم که انگلیس پیر خرفت است، آنها می‌خواهند دکانی را برای خود در این مملکت باز کنند و ما تا آخرین نفس و قطره خون پای عَلم ولایت فقیه می‌ایستیم.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه اوباما و کری گفتند؛ «ما باید فرهنگ ایران را تغییر بدهیم»، گفت: نشان انقلاب ما استکبارستیزی بوده و شعار مرگ بر آمریکا انقلاب ما را صادر کرده است، مردم یمن با این شعار در مقابل استکبار ایستادند، ما ۱۸۰ درجه با آمریکا اختلاف داریم، آنها حزب‌الله را تروریست می‌دادند اما ما آنها را حمایت می‌کنیم.

سالگرد آیت الله جباری
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی‌های بارز امام جمعه شهرستان بهشهر، گفت: آیت‌الله جباری در سال‌های آخر عمرش گفت، که «در بیش از یک‌هزار مجلس بزرگداشت شهدا شرکت و سخنرانی کردم»، و امروز سالگرد ارتحال او همزمان با یادواره شهدایی است که آن روحانی بزرگ یا نماز بر پیکرشان خوانده یا در مجلس آنها سخنرانی کرده یا در مجلس آنها حضور داشته است.
وی بیان کرد: عطر شهادت عطر دیگری به نظام اسلامی داده و نه‌تنها به نظام اسلامی بلکه انقلاب ما را به جهان صادر کرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: استان مازندران در نگاه ما افتخاری دارد که منحصربه‌فرد است، در ایران نخستین دولت شیعی در مازندران شکل گرفته و در شرایطی که در جاهای دیگر کشور کمتر با حوزه علمیه مأنوس بودند اما مازندران افتخار این‌چنینی را دارد.
خاتمی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز مردم مازندران این است که به فکر دین خود هم هستند و فرزندان خود را به خانه امام زمان (ع) یعنی به حوزه علمیه می‌فرستند تا سخنگوی دین شوند.
* آیت‌الله جباری به فرموده رهبر انقلاب «عالم عامل» بود
وی ادامه داد: شهرستان بهشهر مفاخری ستودنی دارد، جهان تشییع نام و یاد آیت‌الله کوهستانی استاد حوزه علمیه کوهستان، یاد و خاطره آیت‌الله علامه ایازی و شهید جوانمرد آیت‌الله هاشمی‌نژاد را نیز فراموش نمی‌کند.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تعابیر خود اهل زیاده‌گویی نیستند، آنچه که هست بیان می‌کنند، درباره آیت‌الله جباری، ایشان را «عالم عامل»، توصیف کردند که این تعبیر، مدال ارزشمندی است، از دیگر جلوه‌های بارز این عالم عامل مردمی بودن او است که در متن مردم و با مردم بود که استقبال گسترده شما مردم در سالگرد او مهر تأییدی بر این موضوع است.
وی ادامه داد: آیت‌الله جباری تا آخر با زندگی با مردم عجین شده بود، ولایت‌مداری او نیز شعار نبود، از عمق جان بود، در زمان امام همراه امام و در زمان مقام معظم رهبری نیز همراه ایشان و ولایت‌مدار بود، تمام وجودش محو خدمت به نظام و انقلاب است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال که رسالت امروز بازماندگان شهدا چیست، گفت: بازماندگان شهدا فقط فرزندان آنها و پدر و مادر آنها نیستند، همه آنهایی که بعد از شهدا ماندند بازماندگان شهدا هستند.
خاتمی ادامه داد: ما یک قرار عمومی و یک قرار خصوصی با خدا داریم، در بخش عمومی، همه ما قرار بندگی با خدا بستیم، قرار است که رب بندگی را به‌جا بیاوریم و یک قرار خصوصی داریم و آن اینکه از پیغمبر خدا جدا نشویم، گوش به فرمان او باشیم و در همه موارد باید همراه پیغمبر بمانیم.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در قرار خصوصی و در این زمان باید گوش به فرمان مقتدای خود، مقام معظم رهبری باشیم و هرگز از مسیر ولایت جدا نشویم.
* با آنتن‌های جهنمی ماهواره، عاق شهدا می‌شوید
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی، گریزی به تأثیرات ماهواره در زندگی امروز مردم زد و گفت: خانواده‌ها باید بدانند که مأموریت سایت‌های بیگانه دین‌زدایی و اخلاق‌زدایی است.
وی ادامه داد: خطاب من به کسانی که کاری با شهدا، با ارزش‌ها و با نماز و عبادت ندارند نیست، خطاب من به متوجهان و نماز جمعه‌ای‌ها و عاشقان اهل بیت (ع) است و عرض می‌کنم که فیلم‌های مبتذل ماهواره‌ای آنتن‌های جهنمی هستند و با دیدن و تغییر با آنها، عاق شهدا می‌شوید و عاق شهدا نیز انسان را بیچاره می‌کند و به تباه می‌کشد.
امام جمعه تهران گفت: مأموریت آنها به‌ویژه برای جوانان است که یک جلوه از آن را باید در پوشش‌های بد به‌ویژه در کلان‌شهرها عنوان کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: پاسداری از فرهنگ شهیدان، پاسداری از فرهنگ عزت و عزت‎آفرینی است، فرهنگ شهیدان ما فرهنگ عاشورا و فرهنگ عاشورا «هیهات من الذله»، است.
به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی و هیئت همراه لحظاتی نیز بر سر مزار شهدای گمنام و مزار امام جمعه فقید بهشهر که در حیاط مسجد جامع و مصلای شهرستان بهشهر قرار دارد، به قرائت فاتحه پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *