تشکر از اعضای محترم ستاد یادواره و چند پیشنهاد

تشکر از اعضای محترم ستاد یادواره و چند پیشنهاد

مرداد ماه امسال شاهد برگزاری هجدهمین یادواره علما و شهدای روستای خوشنام متکازین بودیم . دست مریزاد می گوییم خدمت اعضای محترم ستاد یادواره و همه عزیزانی که به هر نحوی در برگزاری این یادواره تلاش و کوششی صادقانه کردند . این عزیزان در این مدت مخصوصا چند هفته منتهی به زمان یادواره زحماتی شبانه روزی کشیدند و سنگ تمام گذاشتند . مخصوصا تشکر ویژه داریم بایت دعوت از سخنران بسیار خوب این مراسم که انصافا حق مجلس را ادا کردند .
مقدمه :
برگزاری مراسم یادواره با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره علما و شهدا و آشنایی نسل جوان با فکر و عقیده و مسیر شهدا است که فرصت بالقوه ای را جهت ترویج و تعمیق ارزش های واقعی انقلاب و دفاع مقدس در اختیار می گذارد. رهبر معظم انقلاب زنده نگاه داشتن یاد و نام شهید را معادل خود شهید و شهادت دانسته اند و این مبّین اهمیت این موضوع و برنامه هایی ست که به این منظور انجام می گیرد. در هر صورت برگزاری این مراسم هم همانند هر برنامه دیگری در مقام اجرا دارای نقاط ضعف و قوت بوده است که البته تاثیر مثبت برگزاری چنین مراسماتی به هیچ وجه قابل انکار نبوده و نیست اما همچنان می توان به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسمات به دنبال نقد رویدادهای گذشته و برنامه ریزی مناسب تر در آینده بود.

و اما چند پیشنهاد :
– بسیار بسیار خواهشمندیم در نوشتن اسامی شهدا دقت کنید . اسم شهید محمد حسین فلاحی کاملا اشتباه بود . ( باور کنید زیاد سخت نیست ! )
– ایستگاه صلواتی در سه راهی ورودی روستا برقرار شود همراه با نواهای حماسی ، تا هم رنگ و بوی شهادت داشته باشد و هم رهگذران فیض ببرند .
– در یادواره هرسال ، برنامه های یادواره سال گذشته به علاقمندان در قالب لوح فشرده اهدا شود .
– ستاد یادواره وبسایتی مجزا ایجاد کند و اخبار و برنامه های ستاد از این سایت انعکاس داده شود . با ایجاد سایت کارهای فرهنگی بسیار بیشتری می توان انجام داد . و حتی می توان در سالروز شهادت و رحلت ستارگان روستا مطالبی ارائه کرد و حتی مسابقه طراحی کرد.
– روستای متکازین از داشتن کتابی در معرفی ستارگان ، بزرگان ، فرزانگان و شهدای عزیز بی بهره است . تلاش شود زندگی نامه ، وصیت نامه ، دست خط ها ، تصاویر و … از این بزرگان در قالب کتابی جمع آوری شود . ( مانند کتاب سید مازندرانی )
– حداقل سه ماه مانده به برگزاری یادواره از علاقمندان و کسانی که می توانند کمکی کنند در هرچه بهتر برگزار شدن دعوت شود و نقطه نظراتشان را بشنوند . مخصوصا از نسل جوان و فعال در فضای سایبری .
– در حاشیه یادواره نمایشگاهی از کتاب های مربوط به شهدا و دفاع مقدس برگزار شود .
– بازسازی عملیات هایی که شهدای روستا درآن به شهادت رسیدند بسیار خوب خواهد بود و در خاطره ها خواهد ماند .
– در نمایش دادن تصاویر از طریق ویدئو پرژکتور بسیار بهتر می توان عمل کرد . (در قالب برنامه پاورپوینت )
– هر سال مسابقه ای طراحی شود در مورد جنگ و شهادت و ایثار و … ( در قالب شعر یا مقاله و یا موارد دیگر )

– و دیگر پیشنهادات ….
” لازم به ذکر است هر وقت عزیزان ستاد یادواره وقت داشته باشند چندین مورد نقد نیز هست که حضورا بیان می کنم . ( انتشار در فضای سایت را مناسب ندیدم ) “

 

در انتها مداحی محلی ( که توسط مداح عزیز حاج احمد واعظی در مراسم بزرگداشت شهدای غواص در بهشهر برگزار گردید ) هدیه می گردد .

مداحی مازندرانی حاج احمد واعظی

11 نظرات

  1. ســـید

    سلام علیکم
    خیلی خوبه اینکه می بینیم این روحیه در این حد و با دید منصفانه وجود داره
    نقدها میتونند سوزاننده باشند و هم سازنده، سازنده زمانیه که نقد دلسوزانه و حامل پیشنهاد سازنده ایی باشه
    که الحمدالله نقد حضرتعالی هم از این ویژگی برخورداره
    ای کاش نقدها در فضایی باشه دست اندرکاران بزرگوار که در متن فوق نامشون ذکر شده امکان پاسخ و نظردهی را داشته باشند و خدایی نکرده یک سو نباشه

    حال اگر بودند که از نظراتشون بهره مند میشیم اگر نه
    خواهشن پیگیری کنید و زمینه سازی های ایجاد فضای تبادلی بین مسئولان نام برده و عزیزان محلی در فضای سایبر ایجاد بشه

    1. سردبیر

      سلام برادر .
      از لطفتان بسیار ممنون . ( شرمنده نفرمایید )

      در پیشنهادات عرض کردم ای کاش برای ستاد یادواره سایتی مجزاایجاد گردد تا همه علاقمندان بتوانند غیرحضوری نظرات و پیشنهادات خود را ارئه دهند .
      البته نقدهایی هم هست که ان شالله حضورا خدمت دوستان(ستاد) بیان می کنم . نوشتن برخی نقدها در این فضارا شایسته ندانستم .

      لازم به ذکر است این سایت آمادگی دارد نظرات و فرمایشات دوستان ( اعضای ستاد ) را منتشر کند .
      موید باشید

    1. سردبیر

      سلام برادر .
      با توجه به اینکه در راستای اهداف این سایت مبنی بر ایجاد و تداوم همدلی و اتحاد از نوشتن برخی مطالب خودداری می گردد .
      اما همانطور که گفته شد اگر اعضای محترم ستاد یادواره بخواهند حتما نظرات را شفاهی یا مکتوب بیان می کنم .
      با تشکر از نظرات شما .
      حالا ای کاش در مورد پیشنهادات مطرح شده نظری می دادید .

  2. هم محلی

    ضمن عرض سلام خدمت شما برادران خوب محلی که دغدغه کار فرهنگی در قالب همایش سالانه بر سر سفره ی علما و شهدای متکازین را دارید . گفتنی ها درباب برگزاری یاد واره شهدا و علمای متکازین بسیار زیاد و همان گونه که خودتان و احتمال نزدیک عضو خودرای و خود محور مثلاً ستاد (البته ما در این چند سال ستادی ندیدیم ) در کامنت سید گفته است در این فضا قابل بحث نیست . مردم به حرمت خون خود شهدا حرفی نمی زنند وگرنه ما کار فرهنگی در یادواره نمی بینیم این چند تا پوستر و بنری که مثل سید ب آقایان دهیاری و شورا خود شان و با خود محوری زدند شما چه چیزی دیدید . درحین مداحی تازه وسایل صوتی و جایگاه داشت مرتب می شد تازه آقایان در حال روشن کردن فانوس برای دکور و جایگاه بودند . واقعاً اگر داخل بودیید و می دیدید حرکات و تذکراتی را که هر کس جداگانه با مجری داشت آن وقت می فهمیدی که چه آش شعله قلمکاری بود . برداران عزیز و هم محلی تا به اصطلاح ستاد که داریم ( مجتبی و سجاد و صحنه گردان …) هیچ وقت امید اصلاح و بهتر شدن نداشته باشید . اما از آنان حتماً انتظار اختلاف و چند دستگی را داشته باشید …وقتی خدا در کار نباشد ما دست یکی را از جلو در جمع ببوسیم و پشت سرش بدگویی داشته باشیم و … منافقانه رفتار کردن تاکی . کلام آخر کو گوش شنوا .! امید است خداوند به حرمت علما و برکت خون شهدا بساط منافقانه ی همه ی منافق صفتان را برچیند .و مارا قدر دان فضای ایجاد شده توسط شهیدان قرار دهد .
    اگر مطلب را منعکس نکردید به قول شما به ستاد (یکتاد ) اطلاع دهید

    1. سردبیر

      با سلام خدمت شما هم محلی بزرگوار .
      ان شالله اعضای ستاد ! این مطالب و نظرات را بخوانند و تصمیمی صحیح از چگونگی برگزار ی یادواره علما و شهدای متکازین در خور شان این روستا بگیرند .
      نظرتان تماماً منتشر شد تا مسئولین محترم سخن محلی های دلسوز را بخوانند و ان شالله بیشتر در این حوزه کار کنند .
      تشکر می کنیم از شما که وقت گذاشتید .

    2. با سلام و ادب خدمت مدیر محترم سایت و هم محلی عزیز
      لازم میدونم از طرف خودم (نه از طرف ستاد) مطالبی رو خدمت دوستان اعلام کنم.
      اگر اشتباه نکنم این هم محلی عزیز ما خیال کردند که کامنت سید از بنده است. بنده برای اعلام نظر هیچوقت مخفی نمیشم و نظرم رو صراحتا اعلام میکنم.
      فضای امسال روستا و یادواره فضای شکننده ای بود و اتفاقاتی افتاد که ممکن بود منجر به اختلافاتی در روستا بشه که تمام سعی عزیزان بر ابن بود که کاملا آرام و بی هیاهو کارها پیش بره تا علاوه بر حفظ وحدت در روستا مراسم هم بخوبی پیش بره.
      متاسفانه در یک اقدام عجیب، دعوتنامه‌ای مبنی بر سالگرد آیت الله جباری (ره) در تیراِِژ وسیع در کل شهر و روستاها توزیع شد که بدون هماهنگی بوده و اشتباه نام شهدا متاسفانه در بنرهایی صورت گرفته که توسط شورا و دهیاری چاپ شده بود و ستاد هیچگونه دخل و تصرفی در این بنرها نداشته است.
      طبق معمول سالهای قبل پوستر و دعوتنامه ستاد تهیه و توزیع شد و اطلاع رسانی صورت گرفت و الحمدلله مراسم با شکوه خاصی برگزار شد.
      اعضای ستاد شامل عزیزان زیادی میشه که در پشت صحنه همه زحمات بر گردن اوناست و این عزیزان هستند که باعث میشن پذیرایی به بهترین وجه صورت بگیره
      در مورد دکور، خودرویی که قرار بود وسایل رو از بهشهر بیاره بدلایلی با تاخیر اومد و مجبور شدیم قطعاتی از دکور رو زمان مراسم بر روی جایگاه قرار بدیم. سیستم صوتی ایرادی نداشت و دوستان صدا و سیما برای قرار دادن میکروفون در جایگاه مجبور شدند زمان کوتاهی رو جلوی جایگاه قرار بگیرند.
      تصویر مراسم در طبقه پایین پخش می شد و مهمانانی که در طبقه پایین تشریف داشتند، نظاره گر مراسم بودند.
      البته با تمام تلاشی که شد و بخاطر نور شدید روز، تصویر برای بانوان محترم به نمایش در نیامد.
      اعضای ستاد که بصورت فعال در جلسات شرکت دارن شامل: حاج سید سجاد بابازاده، حاج عبدالجواد شفایی، حاج محمد صالح فلاحتی، حاج ابوذر خلیلی، جناب بزرگی، حاج سید حسن خلیلی، دایی شریفی، دکتر بابازاده، حاج ابوذر خلیلی، حاج سید ابراهیم امینی، سید اسماعیل محمدی، جناب محمدی (دبیر) (ایشون در جلسات اخیر تشریف نداشتند) و دوستان دیگه ای که الان یادم نیست.
      الان لازمه در مورد امور فرهنگی ستاد بگم که متاسفانه بسیار ضعیف بوده و در حد و شان جایگاه علما و شهدای روستای متکازین نیست. بابت این کوتاهی جا داره از همه عزیزان خانواده معزز علما و شهدای روستا و مردم شریف روستا عذرخواهی کنم. پیشنهادت مطرح شده در این پست انشالله پیگیری و اجرا خواهد شد.
      در مورد ایجاد ایستگاه صلواتی، همانطور که مدیر محترم سایت در جریان هستند، یکی از بستگان ایشان شخصا پیشنهاد داده بودند که استقبال شد ولی آنطور که بنده مطلعم اقدامی صورت نگرفت.
      در مورد ایجاد سایت بنده موافقم و انشالله پیگیری و اجرا خواهد شد.
      برای تهیه مجلد و یا نشریه اقداماتی صورت گرفت که متاسفانه به یادواره نرسید.
      انشالله با راه اندازی سایت، پیشنهادات عزیزان جمع آوری و اجرایی خواهد شد.
      بقول هم محلی عزیز، کاری که برای خدا نباشد حتما محکوم به شکست است. ما هم از خدا می‌خواهیم کسانی که منافقانه عمل می کنند و بر روی خون شهدا موج سواری می کنند اصلاح شوند و یا اگر قابل اصلاح نیستند رسوا شوند. متاسفانه این هم محلی عزیز حب و بغض شخصی با بنده را با مراسم یادواره یکی کردند.
      انشالله خدا عاقبت همه ما را بخیر کند و مدیون و شرمنده شهدا نباشیم. برای سلامتی این هم محلی عزیز هم دعا میکنم.
      در ضمن قرار بر این شد جلسه گزارش فعالیت چهارساله ستاد یادواره شهدا با حضور خانواده معزز شهدا و علما و اعضای ستاد برگزار شود که در صورت برگزاری حتما اطلاع رسانی خواهد شد.
      از همه دوستان التماس دعا دارم.
      سید مجتبی حسینی

      1. سردبیر

        با سلام و تشکر از شما برادر گرامی شهید بابت نظرتان.
        چند نکته در پاسخ حضرتعالی :
        ۱- اولا بنده هم مثل شما جا دارد از زحمات عزیزانی که بیشترین تلاش را داشتند و کمتر نامشان ذکر شده یادی کنم مثل آقایان شریفی ، جلالی ، محمدی ، حسینی و … سایر دوستانی که نامشان در ذهنم نیست و ان شالله بعدا به این موضوع خواهم پرداخت . ان شالله .
        ۲- فکر نکنم ” هم محلی ” در نظرشان قصد اعتراض شخصی داشتند ، بلکه نسبت به کلیت یادواره اعتراض داشتند و البته ان شالله با این نظر شما به جوابشان رسیده باشند .
        ۳- آشنایمان قصد برپایی ایستگاه صلواتی را داشتند و حتی گویا سفارش هم داده بودند ولی با مشاهده برخی مسائل منصرف شدند .
        ۴- بالاخره باید بعد از برگزاری ۱۴ یادواره و همچنین دیدن یادواره های بیشماری که در روستاهای هزارجریب برگزار می شود باید خیلی چیزها بدست آورد . مثلا باید جایگاه دو روز قبل آماده می شد نه اینکه صبح ماشین بیاد و نصب کرد . ( البته شما توضیحاتی فرمودید ولی بالاخره باید با این همه وقت و هزینه ای که انجام شد خروجی خوب هم مشاهده کرد ) .
        ۵- همانگونه که در مورد تهیه نشریه و بروشور فرمودید ، ان شالله در یادواره های بعد به این مهم نیز دست خواهیم یافت .

        در پایان جا دارد یک نکته ای خدمت هم محله ای ها و دیگر عزیزانی که شاید هم محلی نبودند و فقط در روز یادواره در روستا حضور می یابند برسانم که آقای سید مجتبی تلاش های بیشماری در راستای جمع آوری عکس ها و فیلم ها و زندگینامه شهدا و علما داشتند و انصافا آرشیو خوبی هم در این زمینه دارند که از ایشان خواهشمندیم در سالهای آتی از این مجحموعه استفاده گردد .

        به امید روزی که همه ما خود را در هر چه بهتر برپا شدن یادواره شریک بدانیم و تلاش کنیم ، نه اینکه خارج از گود انتقاد کنیم .
        با تشکر و سپاس

  3. هم محلی

    منظور ما از کامنت سید آقا مجتبی نبود یک بار دیگر خوانده شود متوجه خواهید شد.منظور ما سید بابازاده است.
    نکته ی دیگر اینکه منظور ما همان است که مدیر سایت در بند دو پاسخ خودشان توضیح دادند.ضمناً ما با امثال مجتبی هیچ غرض شخصی نداریم که در لوای یادواره بخواهیم تسویه ی حساب کنیم.
    موفق باشید.

    1. سردبیر

      سلام هم محلی گرامی .
      دغدغه ی شمارا کاملا احساس و درک می کنیم .
      لذا در تماسی که برادر سید مجتبی با بنده داشتند نکاتی را توضیح دادند .
      از شما تشکر می کنیم به خاطر نگاه دقیق و فرهنگی تان

    2. سید مجتبی

      برداران عزیز و هم محلی تا به اصطلاح ستاد که داریم ( مجتبی و سجاد و صحنه گردان …) هیچ وقت امید اصلاح و بهتر شدن نداشته باشید . اما از آنان حتماً انتظار اختلاف و چند دستگی را داشته باشید …
      وقتی صراحتا از بنده نام می‌برید و تهمت تفرقه می‌زنید، کدام حرف شما را باور کنیم؟؟؟؟
      شما اگر قصد اصلاح دارید با خود بنده تماس بگیرید در خدمت شما هستم. وگرنه تهمت و افترا در این صفحات عمومی، مسلما حق‌الناسی را بر گردن شما ایجاد خواهد کرد.
      بنده منتظر تماس حضرتعالی هستم.
      متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *