زندگینامه شهید سرافراز سید علی جلیلی

زندگینامه شهید سرافراز سید علی جلیلی

Jalili

شهید بزرگوار سید علی جلیلی

در سال ۱۳۳۶در بلده طیبه،روستای متکازین-ازتوابع شهربهشهر-  مهد علما  وسادات صحیح النسب متولد شد.پدرش آقاسیداحمد به طریق دهقانی وکارگری تهیه مخارج خانواده اش را مهیا می فرمود.نبود اسباب  تحصیل در ناحیه هزارجریب،موجب شد تا وی در تکمیل نسبی آموزش عمومی ناکام ماندو لاجرم به خواندن ونوشتن قناعت ورزید.عسرت وتنگدستی روزگار مسببی شد تا در سال ۱۳۵۳ همزمان با پدرش روستای متکازین را ترک وطن کنندودر نوکنده اقامت گزینند.قامتش رساوتنومندبود وبسیار ساکت وخجول وگویازبان در کام نداشت.در روز تنگدستی همانند نیاکان شریف خود ابرویش رابه کسی  ارزان نمی فروخت. از تبار  عالمان  وروحانیون  وابا واجداد پدری اش از زمان کهن تا معاصر در سمت حجه الاسلامی  برسر منابر به وعظ وارشاد  مردم  می پرداختند.  سید علی به حضرت امام(ره ) محبت ویژه می نمود.

 فرزند  بزرگ اهل منزل و بار مسئولیت  زندگی  از کودکی بردوشش نشست وهمگام  با پدر وبرادر چونان  رفیقی صمیمی، به شا گردی وکارگری می پرداخت  تا چرخه زندگی به جانب سستی وتوقف رهنمون نشود . در سا ل ۱۳۵۸ متاهل شد و دو فرزند دختر و پسر از خود به یادگار گذاشت . باری او سرنوشتش را به دست و دیده خود ، رقمی خونین زد . دراوان پاییز ۱۳۶۱  به هنگام  غروب افتاب  از صفحه اسمان  دربازار نوکنده  دودیده اش به گذاشت . به اطلاعیه ای منتشره از جانب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی  ایران متوجه وفورا به ثبت نام  در جمع نظا می گردان  احتیاط قدس ،اقدام  می کنند . وی پس از شش ماه همت ایثار واخلاص در خطرناک  ترین میادین  جنگ  در مورخه  ۱۵/۱/۱۳۶۲ در جبهه  سومار با اصابت  ترکش به قفسه  صدری  به شهادت  می رسند  وی هیچ  چشمداشتی  نداشت و در اوج  غربت و مظلویت  جهان را وداع گفت  .

رضوان الهی  براو مبارک باد .

6 نظرات

    1. سردبیر

      باسلام خدمت برادر گرامی و عزیزم .. حقیر متاسفانه سابقه آشنایی با شما ندارم . البته مشتاقم که ببینمتان و آشنا شوم . بسیار ممنون که تشریف آوردید و نظر دادید .. موید باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *