امام جمعه بهشهر خواستار توجه بیشتر مسوولان به سازمان آتش نشانی این شهر شد

امام جمعه بهشهر خواستار توجه بیشتر مسوولان به سازمان آتش نشانی این شهر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ‘ سیدعربعلی جباری ‘ روز سه شنبه در بازدید از ساختمان مرکزی آتش نشانی بهشهر گفت : گمان نمی کردم این مرکز بسیار مهم و حیاتی در ارائه خدمات ضروری به مردم ، از امکانات حداقلی و مورد نیاز در زمان بروز حوادث و سوانح نیز محروم باشد .
وی بیان کرد : گسترده شدن زندگی و حرکت به سمت دنیای دیجیتال و مدرن ، نیازمند یکپارچه کردن همه بخش های خدمات رسان امور شهری از جمله آتش نشانی است .
امام جمعه بهشهر افزود : در گذشته حوادث و سوانح منحصر به بخش های محدودی بود اما در حال حاضر بسیاری از فناوری های مدرن می تواند منشا بروز حوادث و آتش سوزی ها باشد که در این شرایط داشتن امکانات کافی در آتش نشانی ها موجب جلوگیری از گسترش خسارت ها خواهد شد .
وی ادامه داد : به عنوان مثال در دنیای امروز ممکن است خرابی یک وسیله کوچک برقی به آتش سوزی یک ساختمان منجر شود و در این وضعیت لازم است تجهیزات مراکز خدمات رسانی مانند آتش نشانی هم افزایش یابد.
جباری گفت : آن چه که در زمان حوادث باید مورد توجه نیروهای امدادی قرار گیرد ، داشتن سرعت عمل بالا و استفاده از امکانات بیشتر برای القای امنیت بیشتر به حادثه دیدگان است که رسیدن به این هدف با ابزار و لوازم فرسوده و قدیمی امکان پذیر نیست.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر نیز در این بازدید گفت : خودروهای مورد استفاده آتش نشانی بهشهر قدیمی ، فرسوده و ناکارآمد است .
‘ حسین سراجی ‘ افزود : اگر چه استاندارد خاصی برای استفاده از این خودروها وجود ندارد ، اما در کشورهای اروپایی از ماشین های با عمر بالاتر از پنج سال برای استفاده در آتش نشانی استفاده نمی شود و به جای آن خودروهای جدید و جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.
وی بیان کرد : خودروهای آتش نشانی بهشهر به دلیل نداشتن بودجه کافی عمری بسیار بیشتر از این دارند که به عنوان نمونه از یک ماشین آتش نشانی در ایستگاه شماره یک بهشهر با ۴۸ سال سن همچنان استفاده می شود.
او ادامه داد : این ماشین ها علاوه بر استهلاک فراوان و هزینه نگهداری زیاد ، به خاطر سرعت کم تر و قدرت فشار آب پایین تر ، عملکرد کمتری نسبت به خودروهای نسل جدید دارند و تاثیر زیادی در سرعت و کیفیت ارائه خدمت به مردم در زمان بروز حادثه می گذارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر همچنین به وجود مشکلات در ساختمان های شهر اشاره کرد و گفت : با انجام یک بررسی به این نتیجه رسیده ایم که بیش از ۸۰ درصد ساختمان های بهشهر فاقد موارد ایمنی و در واقع مستعد بروز حادثه است.
وی افزود : به رغم آن که این خبر می تواند برای مردم نگران کننده باشد ، اما در صورت بروز حادثه در یکی از این ساختمان ها بخصوص در طبقات بالا، هیچ امکانات و تجهیزاتی که بتواند موجب خاموش کردن آتش شود در اختیار نداریم.
او ادامه داد : مهم ترین راهکار برای جلوگیری از مهار آتش در این ساختمان ها ارائه آموزش های لازم به شهروندان است و شاید تنها از این طریق بتوان شهروندان را قانع کرد تا برای ایمن کردن ساختمان های خود اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *