احیا صنایع دستی / چرا آب جوش بخوریم!

احیا صنایع دستی / چرا آب جوش بخوریم!

سایت پایگاه متکازین با خبری در مورد گلیم متکازین بروز کردند :

0sharifzade-small93

“مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از قالی کلاردشت و متکازین بهشهر به عنوان صنایع دستی بین المللی یاد کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی این دو محصول مازندران باید بیشتر از همه مورد حمایت قرار بگیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای متکازین ، به نقل از ایرنا، سید عبدالمجید شریف زاده در نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی مازندران افزود: گستردگی هنرهای دستی از بین رفته که باید توجه شود.
وی از راه اندازی خانه صنایع دستی استان های کشور خبر داد و ادامه داد: باید از طریق تقویت خانه هنرمندان در سازمان صنایع دستی مشکلات را کاهش بدهیم.
شریف زاده بر لزوم احیای هنرهای سنتی فراموش شده تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به رویکرد جدی دولت یازدهم ،علاوه بر تخصیص اعتبارات ، برنامه ریزی مناسبی در دست اجرا است.
شریف زاده به اهمیت بیمه هنرمندان صنایع دستی کشور اشاره کرد و گفت: همکاری بیشتر سازمان های بیمه گر با سازمان بوجود آمده است.
مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به نقش و اثرگذاری رسانه ها در ترغیب بخش خصوصی به منظور احیا صنایع دستی و هنرهای سنتی، گفت: حفظ و احیای این هنرها بدون مشارکت بخش خصوصی برای دولت امکان پذیر نیست.حدود ۷۰ رشته صنایع دستی در مازندران وجود دارد که بیش از ۱۰۰هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.”

لازم به ذکر است سایت metkazin.ir بارها در مورد این صنایع دستی مطلب نوشته و به معرفی تنها شرکت در این زمینه “هزار نقش متکازین”پرداخته است. جهت اطلاعات بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید .

 

وب جبل النور”متکازین” با دو مطلب علمی بروز کردند :

2015_2_16_10_40_30

چربی‌های شکم را با بادمجان آب کنید

“بادمجان: همیار لاغری‌تان
حتما می‌دانید که میوه و سبزی‌جات زیادی برای کاهش وزن و به خصوص کاهش چربی‌های شکمی وجود دارد؛ اما بادمجان به واقع قدرت فوق‌العاده‌ای در این امر دارد. این سبزی بنفش رنگ و پرطرفدار، کم کالری و در عین حال برای سلامتی بدن بسیار موثر است. حواستان باشد که بادمجان فقط باید به صورت پخته شده مصرف شود زیرا خام آن برای بدن سمی است. رنگ این سبزی ناشی از آنتوسیانین‌های موجود در آن است که برای سلامتی لازم است.
بادمجان همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم و ویتامین‌هاست. هر ۱۰۰ گرم از آن فقط ۲۰ کالری وارد بدن‌تان می کند و به بهترین شیوه شما را سیر می‌کند که در چهارچوب یک رژیم مناسب، همیار لاغری محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که بادمجان حاوی میزان قابل توجهی آب است. این سبزی فوق العاده پرخاصیت به بهبود جریان خون کمک می کند و به واسطه فیبرهایی که دارد بدن را تمیز و میزان قند و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. بادمجان یک دیوروتیک(ادرارآور) طبیعی فوق العاده است که باعث کاهش حالت احتباس آب می‌شود. علاوه بر این باعث ترشح صفرا شده و از کم خونی پیشگیری می‌کند. اگر می‌خواهید وضعیت پوستتان را بهبود دهید نیز می‌توانید به بادمجان اعتماد کنید. استفاده موضعی از آن نیز برای کاهش درد آفتاب سوختگی نیز موثر است. تنها کاری که باید بکنید پخت آن در فر یا به صورت بخارپز و یا در ماهیتانه با میزان کمی روغن زیتون است. چون غرق کردن بادمجان در روغن و سرخ کردن و مصرف آن‌ها با سس‌های چرب خیری برای تناسب اندام‌تان نخواهد داشت….”

ادامه در وب مربوطه

به این ۷ دلیل روزانه یک لیوان آب جوش بخورید!

“مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روزانه یک لیوان آب جوش برای بدن بسیار مفید است.
۱- آب گرم پوست را تمیزتر می‌کند و افرادی که دارای پوست خشک هستند و آکنه دارند توصیه می‌شود.
۲- هضم بهتر، یک لیوان آب گرم در صبح کمک می‌کند تا از مشکلات نفخ خلاص شوید.
۳- بهبود گردش خون، آب گرم به شما کمک می‌کند تا سموم سریع‌تر دفع شوند.
۴- عضلات سست، آب گرم برای کاهش دردهای عضلانی مفید است.
۵- چاره‌ای برای سرماخوردگی و سرفه، با مصرف منظم آب گرم شما قادر خواهید بود با آسم و مشکلات قلبی مبارزه کنید.
۶- درمان عفونت، آب گرم عفونت دستگاه اداراری را کاهش می‌دهد.
۷- سوخت و ساز بدن، با نوشیدن یک لیوان آب گرم بعد از غذا قادر خواهید بود سوخت‌وساز بدن نتان را افزایش دهید.”

تشکر می کنیم از مدیر محترم این وب علمی و آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *