زندگی‌نامه ابوالشهید مرحوم حاج میرامین امینی

زندگی‌نامه ابوالشهید مرحوم حاج میرامین امینی

📜 #زندگی‌نامه ابوالشهید مرحوم حاج میرامین امینی

🔸بسم الله الرحمن الرحیم
“در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در
انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.« احزاب، آیه ۲۳»”

✨ #تولد:
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج میرامین امینی در ۱۰ خرداد ۱۳۱۸ در روستای متکازین ازتوابع بهشهر در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشودند.
جد پدری ایشان آیت الله میرامین امینی از علمای مطرح منطقه بود.
✨ #تحصیل:
دوره ابتدایی و آموزش قرآن را در مکتب خانه، روستا گذراندند و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه شهر نوکنده که به تازگی تاسیس شده بود عزیمت کردند.
✨ عزیمت به #مشهد:
پس از طی دروس مقدماتی حوالی سال ١٣۴١ با عزیمت به مشهد مقدس در محضر اساتیدی چون حضرات آیات شهید هاشمی نژاد، محمدی گیلانی و مدرسی و…دروس سیوطی و لمعه و چند درس دیگر را فراگرفتند.
✨ عزیمت به #قم:
نهایتا برای تکمیل علوم دینی به شهر قم مهاجرت کردند و تا پایان حضورشان در آن شهر از اساتید و علمای بزرگ حوزه علمیه قم و اقیانوس معارف الهی و قرآنی در زمینه های مختلف از جمله علوم فقهی شیعه و اهل بیت و قرآن و اخلاق بهره جستند. طی سالیان حضور در قم علاوه بر بهره مندی از برکات معنوی ساحت قدسیه حضرت معصومه (س) در محضر اساتید ارزشمند حضرات آیات ،مشکینی، میرزاهاشم آملی، مکارم شیرازی، جوادی آملی حسن زاده آملی و تنی چند از ستارگان آسمان فقاهت و مرجعیت مدارج علمی و معنوی را اخذ کردند

✨ سفرهای #تبلیغی
با توجه به ماهیت علوم حوزوی و رسالت دانش آموختگان مکتب جعفری در تبیین معارف الهی برای آحاد مردم از حوالی سال ١٣۴٣ برای انجام این ماموریت در زمان‌های تعطیلی حوزه به ویژه ایام محرم و ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف سفر می‌کردند تا به رسالت خویش در بیان معارف دینی و حکام شرعی جامه عمل بپوشند.
✨ اقامت در #خشکرود
پس از چند برنامه تبلیغی در روستای اسپند آمل و روستاهای مجاور آن سرانجام در پاسخ به درخواست و استقبال بزرگان وقت روستای خشکرود از سال ١٣۴٧ در آنجا اقامت گزیدند. بدین ترتیب بجز ایام تحصیل در حوزه در سایر زمانها در بین مردم این روستاها بودند ارتباط عمیقی که بین ایشان و مردم این مناطق شکل گرفت سبب شد تا ایشان به عنوان مشاوری امین و دلسوز در تمامی شئونات زندگی آنان نقش آفرینی کنند و با گذشت زمان این نقش پررنگ‌تر شده و ضرورت همراهی بیشتر با آنان احساس میشد.
✨ عزیمت به #گزناسرای
از آنجائیکه اهالی محترم روستاهای مذکور تابستان ها به نقطه ییلاقی گزناسرای چمستان نور می رفتند ایشان هم از سال ۴٩ به بعد در این ایام به جا می‌رفتند گزناسرا بواسطه داشتن موقوفات زیاد همه ساله محل برگزاری مراسم و برنامه های مذهبی و فرهنگی متعددی بود حضور در گزناسرا که میزبان جمعیت قابل توجهی از مردم اقصی نقاط شهرها و روستاهای مختلف شهرستان های آمل، نور، محمود آباد، لاریجان و… بود …

✨ #تبلیغ:
ایشان در کنار دیگر روحانیون هم عصر خویش، آیت الله پیشنماززاده ، حاج شیخ اباذر طبرسی، حاج شیخ صادق نخعی و حاج شیخ نصیر نائیجی به تبلیغ معارف اهل بیت و تبیین احکام دینی و شرعی می‌پرداختند.
البته طی این مدت در فرصت‌هایی هم با حضور در روستاهای ییلاقی مجاور به امر تبلیغ مسائل دینی اهتمام داشتند.

✨ #مبارزانقلابی:
در سال‌های ابتدایی دهه ۴۰ و آغاز جنبش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به صف مبارزان این نهضت پیوستند و به روشنگری ابعاد مختلف این قیام و شکل دهی هسته‌های مبارزاتی بویژه در بین جوانان پرداختند با وجود چندین مرحله تهدید تعقیب و نیز تهاجم فیزیکی مامورین رژیم شاهنشاهی به نقش خویش در این راه و در کنار مردم انقلابی تداوم بخشیدند تا نهایتا گلبانگ آزادی در کشور طنین انداز شد.

✨ #جنگ و پشتیبانی جبهه :
هنوز زمان زیادی از استقرار نظام جمهوری اسلامی نگذشته بود که با تحریک و اعلام حمایت جهان استکبار و دشمنان آزادی و استقلال ایران اسلامی بواسطه دیکتاتور عراق صدام حمله نظامی و جنگ همه جانبه به کشور تحمیل شد. بدین ترتیب احساس تکلیف در لزوم نقش آفرینی در این خصوص سبب شد تا ایشان از یک سو به تشویق و ترغیب جوانان به حضور در جبهه های نبرد بپردازند و از سوی دیگر با تبیین منویات رهبر کبیر انقلاب در شکل دهی بخش های پشتبانی و امور فرهنگی پشت جبهه نقش تاریخی خویش را ایفا کنند

✨جمع آوری کمک‌های مردمی، مشارکت فعال در مراسم مرتبط با شهدا و ارائه سخنرانی‌های روشنگرانه در راستای ایجاد امید و نشاط انقلابی در بین مردم و مجالت با خاندان شهدا و جانبازان از جمله این امور بودند.
✨در اولین سالهای جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۱ پسر ایشان شهید سید فضل‌الله در ١۶ سالگی در عملیات محرم به شهادت می رسد و بدین ترتیب خودشان را با افتخار پدرشهید می‌بینند. این موضوع سبب گشت تا خانواده شهدای منطقه با ایشان بیش از پیش مانوس شوند با پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی به تداوم تلاش‌های خویش در عرصه فرهنگی و اجتماعی و احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.
✨ایشان در طول این سال ها با اجتناب از پذیرش مسئولیتهای اجرایی سعی کردند تا همواره به ساده تربن شکل در بین مردم پاسخگوی نیازهای دینی و شرعی آنان باشند.
✨حوالی سال‌های نیمه دوم دهه ۷۰ با درخواست هیات امناء مسجد چهارده معصوم آمل و توصیه آیت الله العظمی جوادی آملی امامت جماعت نمازگزاران این مسجد را به عهده گرفتند و طی حدود ۲۵ سال حضور در این مسجد منشا خدمات بسیاری بودند و تا آخرین روزهای حیات برای اقامه نماز جماعت و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی حاضر شدند.
✨سرانجام پس از هفت دهه تلاش مجدانه در سنگر امر به معروف و نهی از منکر و احیای شعائر دینی پس از یک دوره چند ماهه بیماری روح ملکوتی این مجاهد خستگی ناپذیر در ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ در جوار رحمت حق آرام گرفت و پیکر مطهرشان پس از تشییع باشکوه توسط مردم قدرشناس و علاقمندان در امام‌زاده ابراهیم آمل به خاک سپرده شد./
🔘 #پایان
🌹شادی روحشان صلوات

کانال متکازین در ایتا 👇

eitaa.com/metkazin_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *