اطلاعاتی در مورد رود متکازین

اطلاعاتی در مورد رود متکازین

 رود متکازین از میان کوه های بیشه بن و عشرستاق نزدیک روستای شیلر سرچشمه می گیرد  که از سمت جنوب شرق به شمت شمال غرب در جریان می باشد این رود با گذشتن از محل متکازین و عبور از دره ای بین پارم و پچت در نزدیکی روستای پجیم به رود نکا می ریزد . طول تقریبی این رود ۱۲ کیلومتر می باشد . رودمتکازین جلوه زیبایی به طبیعت این منطقه داده است . با گذشتن از فراز و نشیب های ملایم و سنگهای بزرگ و کوچک آبشارهای متعددی تشکیل داده است . هر چند وقوع سیل در سال ۱۳۷۹ مسیر رودخانه را دچار تغییر اتی کرد، اما هنوز می توان آن را یکی از مناطق دیدنی و گردشگری محل دانست .وجود رودخانه در هر محل می تواند یکی از منابع آبی مهم به شمار آید ، که رود متکازین نیز از این حیث مستثنی نیست ، این رود جهت آبیاری زمین ها و زراعت و گرداندن آسیابهای آبی بکار می رفت که به دلیل دسترسی آسان به امکانات شهری دیگر از آن آسیابها خبری نیست . ناگفته نماند در کنار رود چشمه های معدنی بسیاری وجود دارد که بهتر است از این نعمت های الهی به شکل درست استفاده گردد .

6 نظرات

    1. سردبیر

      سلام . عزیز گرامی منظور این نیست که از روستای بیشه بنه عبور میکند . از بین کوه بیشه بن و عشرستاق ، شما تا به حال از آن مسیر عبور کردید. دقت بفرما متوجه میشوید .تصحیح شد.
      با تشکر از شما

  1. با سلام خسته نباشید با خبر شدیم دیروز یکی از روحانییون عزیز روستای متکازین حجت الاسلام حاج سید لطف اله جباری از سفر معنوی حج بازگشتن .با تشکر پایگاه اطلاع رسانی روحانیون متکازین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *