اولین سالگرد درگذشت آیت الله جباری(ره) امام جمعه بهشهر برگزار شد

اولین سالگرد درگذشت آیت الله جباری(ره) امام جمعه بهشهر برگزار شد

jabari 00225

آیت الله علی معلمی، امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در جمع مردم ولایتمدار بهشهر با تجلیل از مقام علم و فقاهت گفت: علما نقش بیداری اسلامی را در جامعه بر عهده دارند و با حضور خود موجب بیداری در آحاد جامعه می شوند.
وی اظهار داشت: آیت اله جباری(ره) از جمله عالمان دینی بود که عمر با برکت خود را صرف امور دینی، تبیین اسلام و دین کرد و مردم هم در مراسم تشییع و اولین سالگردش، از ایشان تجلیل بی نظیر کردند.
امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه علما و روحانیان همواره در تمام امور پیشگام در مسائل مختلف بودند، یادآور شد: این عالمان دینی در مکتب امام صادق(ع) درس خواندند و با عنایت عمیق نسبت به توانمندیها و ظرفیتهای اندیشه اسلامی و دینی در تربیت دینی مردم تلاش می کنند.
آیت الله معلمی با اشاره به شخصیت وجودی آیت الله جباری (ره) گفت: ولایتمداری، مردمداری، وفای به عهد، آگاهی به مسائل و دید سیاسی از ویژگی های مهم این عالم دینی بود که امیدواریم زندگی ساده و بی آلایش این بزرگوار، ولایتمداری و دفاع از حق و حقیقت ایشان در دستور کار همگان قرار گیرد.
این مراسم با نوحه خوانی و مداحی توسط برادر پاشا از مداحان بنام استان مازندران همراه بود.
آیت الله سید صابر جباری ، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد ۱۳۱۷ در روستای ‘ متکازین ‘ بهشهر بود که در سال ۱۳۵۹ با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه ۹۳ بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *