امام جمعه بهشهر:با حضور شهدای غواص به اندازه ۱۰ سال کار فرهنگی انجام شد

امام جمعه بهشهر:با حضور شهدای غواص به اندازه ۱۰ سال کار فرهنگی انجام شد

به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه این شهرستان، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در یادواره شهدای روستای استارم بخش یانه‌سر بهشهر، سیره شهدا را همان سیره انبیا و امامان معصوم (ع) عنوان کرد و بیان داشت: شهدا همان راهی را رفتند که خداوند همواره بر آن تاکید کرده است و ما نیز باید به سویی برویم که شهدا به ما آموختند و امروز می‌توانند الگوی ما باشند.
وی تصریح کرد: باید نسبت به امام و شهدا شناخت و معرفت پیدا کنیم، یادواره‌های شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تداوم مسیر این عزیزان برگزار می‌شود.
امام جمعه بهشهر با تاکید بر اینکه در راه شهدا باید مردانه قدم برداریم، افزود: مسیر شهدا مسیری است که سبب موفقیت است و امروز رسالت ما ادامه این مسیر برای گذشتن از پیچ‌های تاریخی و سخت‌گذر انقلاب است و هر کس که به شهدا نزدیک شود، نیک‌بخت می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر تقویت خط ولایت و امامت را یکی از پیام‌های شهدا برشمرد و ادامه داد: همه ما باید حبل‌المتین را جدی بگیریم و نگذاریم ما را به این طرف و آن طرف بکشانند و حجت امروز ما مقام معظم رهبری است.
امام جمعه بهشهر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شخصیتی است که چون خورشید می‌درخشد و از هوش بسیار بالایی برخوردار است که کشور را از یک بحران و وضعیتی که ممکن بود آن را تهدید کند، با هدایت تیم هسته‌ای کشور را نجات داد و باید به داشتن چنین رهبری افتخار کرد.
وی با تاکید بر اینکه هر کسی امام خود را نشناسد دچار ذلالت می‌شود، اظهار کرد: ما حجت، امام، پیشوا و زعیمی داریم و ما امتی هستیم که پشت سر امام حرکت می‌کنیم.
جباری ضمن قدردانی از استقبال شایسته مردم در تشییع شهدای غواص، گفت: مردم با استقبال از شهدا یک تحول و یک انقلاب را رقم زدند و با قاطعیت عرض می‌کنم که اگر ما ۱۰ سال کار فرهنگی می‌کردیم نمی‌توانستیم این‌گونه تغییری که با حضور شهدا در مردم ایجاد شده است را شاهد باشیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر اساس و بنیان اسلام را محبت شهدا، علما و خاندان اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: حق شهدا و مردم همین هست که با اتحاد و وحدت‌رویه و با فرهنگ بالا و بصیرت و خدمت بی‌منت توسط مسئولان، این‌گونه جلسات را بزرگ و باعظمت برگزار کنند.
خطیب جمعه بهشهر بیان کرد: هنر شهدا تکان دادن دل انسان‌هاست و به شما جوانان و مردم عرض می‌کنم که وصیت‌نامه شهدا را بخوانید و روی سطر‌سطر این وصیت‌نامه دقت کنید و زمانی که آن را می‌خوانید، می‌بینید که دل‌های شما نورانی می‌شود، لذا اگر شهدا نبودند دل ما قساوت می‌گرفت و اشک چشم ما خشک می‌شد.
وی ادامه داد: هر جا که مزار شهدا قرار گرفت آنجا عظمت، قداست و نورانیت پیدا می‌کند و مردم باید به همان جا توسل بجویند و مشکلات خود را حل کنند.
امام جمعه بهشهر در پایان خطاب به مسئولان و دلسوزان و جوانان و نیروهای نظامی، گفت: مسئولان در حال تلاش و کار هستند ولی دقت کنند و جلوی آسیب‌ها را بگیرند به‌ویژه نگاهی به زیبایی منطقه هزارجریب داشته باشند تا مورد دست‌اندازی و طمع‌ورزی عده‌ای قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *