حجه الاسلام تاجی : رمز رشد و موفقیت ملت، عبور از هرگونه تهدید و تحریم است

حجه الاسلام تاجی : رمز رشد و موفقیت ملت، عبور از هرگونه تهدید و تحریم است

ه گزارش ندای چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی، خطیب جمعه چناران بااشاره به مذاکرات هسته ای گفت : اگرچه میز مذاکرات هسته‏اى همواره دو طرف مشخصى را نشان داده است، یک طرف گروه ۱+۵ و طرف دیگر اعضاء تیم مذاکرات هسته‏اى ایران که به‏ حق با شجاعت و غیرت پاى حقوق ملت شریف ایران در برابر سران استکبار که تمام‏ قد براى تضعیف و شکستن عزت و اقتدار مردم ایران به صحنه نبرد دیپلماسى آمده‏اند، ایستادگى کرده و ترجمان دیگرى از سلحشورى و آزادیخواهى ایران اسلامى را به رخ جهانیان کشیده‏اند.
وی افزود:اما آنچه در این راستا نباید از نظر دور داشت، ضلع سومى است که بیشترین اثرگذارى را در فرایند مذاکرات داشته است که اگر وجود این پایه اصلى نبود، خدا مى‏داند مکرها و حیله‏هاى مرموز و شیطنت‏هاى آمریکا و لابى‏هاى رژیم صهیونیستى با کشورمان چه مى‏کرد و ضمن عراقیزه کردن ایران، چه کلاه گشادى بر سر دولت و ملت ایران مى‏نشست که چه‏بسا جبران عوارض آن دشوار و یا غیرممکن بود.
وی ادامه داد: مراد از این ضلع، شخص رهبرى عزیز و حکیم و بصیر ایران اسلامى است که در فرایند مذاکرات تاکنون حضور معنوى و هوشمندانه ‏اش در قلب این حرکت تاریخى و بزرگ، ثابت نمود که در میان رهبران و رؤساى کشورهاى مختلف دنیا، نمونه ندارد و اگر تمامى سیاسیون و رهبران و بزرگان جهان را یکجا گردآورند، باز در مقابل هوش و ذکاوت و هنر رهبرى ایران اسلامى، به‏حساب نمى‏آیند.
تاجی خاطر نشان کرد: رهبرى حکیم و آگاه انقلاب با درایت و هشدارهاى قاطع و به‏ موقع، نبض هدایت تیم هسته‏اى را به‏ دست گرفتند و به فضل الهى با زیباترین وجه در راستاى تقویت آرمان شهیدان و انقلاب اسلامى، به‏منزله پایه اصلى مذاکرات نقش ایفا نموده و هم‏چنان با رصد دقیق اوضاع، هدایتهاى لازم را در جهت اقتدار و عزت بیشتر اعمال فرمودند، تا جایى که پیشرفت در مذاکرات و به‏دست‏آمدن موفقیت در هر سطحى را مدیون حضرت ایشان هستیم.
وی تصریح کرد: پیروزى واقعى ملت ایران در این هما ورد دیپلماسى در سایه مقاومت و ایستادگى شجاعانه تیم مذاکره‏ کننده ایران رقم مى‏خورد. اگرچه در این راستا توافق خوب که منجر به لغو تحریمهاى ظالمانه با رعایت همه خطوط قرمزهاى نظام بسیار مطلوب و آرزوى همگان بر تحقق آن است اما آنچه فراتر از همه این‏ها باید مدنظر باشد، پافشارى و پاسدارى از آرمانهاى گرانسنگ ملت شریف ایران مى‏باشد که البته به ثمن اندک به‏ دست نیامده است تا به‏ راحتى بتوان چوب حراج به آن‏ها زد. از این‏روى چه توافقى بشود و چه نشود، پیروزى از آن ملت ایران خواهد بود.
حجت الاسلام تاجی بیان داشت: رمز موفقیت رو به رشد ملت ایران همواره عبور از هرگونه تهدید و تحریم بوده است و به فضل الهى ملت خود را آماده کرده است تا با هر شرایطى پاى نظام و انقلابش بماند و بهتر از گذشته در عرصه‏هاى گوناگون، اقتدار و صلابت و ایمان راسخش به راهى که انتخاب کرده را به نمایش بگذارد.
تا نابودى اسرائیل،اصلى‏ترین مسأله امت اسلام قدس شریف خواهد بود
وی ادامه داد: پشت صحنه تمام توطئه‏ها و فتنه‏ها ازجمله فتنه تحریم علیه ملت ایران و نیز فتنه تشدید اختلاف‏هاى قومى و مذهبى به ‏ویژه اتاق فرمان و طرح عملیات این فتنه یعنى «داعش»، رژیم صهیونیستى و سرویس‏هاى اطلاعاتى و امنیتى و نظامى آمریکا و انگلیس و برخى دیگر از کشورهاى منطقه و جهان همچون عربستان و قطر و فرانسه است و لذا مردم انقلابى و بصیر ایران اسلامى اعم از هر قومیت و یا مذهبى ضمن این‏که مراقب اکسیر و جوهره وحدت کلمه هستند، نباید هرگز از غده سرطانى و مسأله اول و اصلى جهان اسلام یعنى اسرائیل غافل بمانند .
خطیب جمعه چناران خاطر نشان کرد: به‏عبارتى اصلى‏ترین مسأله امت اسلام هم‏ چنان قدس شریف و مظلومیت مردم صبور و مقاوم فلسطین مى‏باشد. اگرچه جریانهاى مرموز فتنه هم‏چنان در صدد انحراف افکار عمومى دنیا به‏ ویژه جهان اسلام از موضوع فلسطین و اسرائیل است ولى راهبرد همیشگى تا نابودى اسرائیل براى تمامى آحاد مسلمانان و بلکه مظلومان و مستضعفان عالم، آرمان قدس شریف و نجات و رهایى ملت مظلوم فلسطین از زیر چکمه‏هاى ظالمان استکبارى مى‏باشد و البته این حقیقت را مردم ایران در روز قدس با شکوه هرچه تمام‏تر دوشادوش امت اسلام با رساترین بیان فریاد خواهند کرد.
کم‏توجهی به آرمان فلسطین ضربه جبران‏ناپذیری را به جهان اسلام وارد می کند
حجت الاسلام تاجی بااشاره به روزجهانی قدس اظهار داشت: روز قدس از زوایای گوناگونی دارای اهمیت است. ازجمله این‏ که ، نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است. هم‏چنین روز قدس به‏ منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است.خارج کردن مسأله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی یکی دیگر از مسائلی است که نشانگر اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان و امت اسلام می‏باشد.
وی در این‏باره توضیح داد که: دشمن صهیونیستی ابتدا سعی داشت که این نبرد میان رژیم اسرائیل و فلسطینیان را به یک منازعه قومی و نژادی بین اعراب و اسرائیل تبدیل کند، اما با اعلام مواضع امام (ره)به‏عنوان یک مرجع بزرگ دینی در جهان اسلام، روحی تازه به بعد اسلامی‏ فراموش‏ شده و نیمه‏ جان مبارزه با رژیم اسرائیل دمیده شد و باعث گردید مبارزان فلسطین به‏جای انتخاب گزینه‏های چپ‏گرایی، ملی‏گرایی و ناسیونالیستی و حتی گرایش به غرب و سازش، تنها به گزینه «مقاومت اسلامی» بیندیشند که شکل ‏گیری گروه‏های جهاد اسلامی و نیر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رویگردانی مردم فلسطین از جنبش فتح و دیگر مجموعه‏های سازش ‏کار مؤید این نظر است.
تاجی خاطر نشان کرد: خنثی کردن توطئه غرب و رژیم صهیونیستی و تأثیر معنوی بر مسلمانان و ایجاد نوعی مشارکت عمومی از دیگر موضوعاتی است که اهمیت بیش از پیش روز قدس را نمایان می‏سازد. و در نهایت، زیر سؤال رفتن دولت‏های مرتجع و غرب‏ گرای جهان اسلام را هم باید یکی دیگر از مواردی برشمرد که اهمیت این روز را بیشتر از گذشته نمایان می‏سازد.
امام جمعه چناران تصریح کرد: در واقع همان‏طور که امام فرمودند: «این روز، روز امتیاز و جدایی بین حق و باطل است و دنیای اسلام و امت اسلامی شاهد برخی ممانعت‏ها از سوی برخی دولت‏های منطقه برای برگزاری تظاهرات بوده است که داشتن رابطه و علقه سیاسی بین آن دولت‏ها و اسرائیل را نشان می‏دهد و از سویی نشانه حقانیت کشورهایی است که سعی‏ در با شکوه برگزار کردن این روز دارند؛ زیرا که این روز به‏نوعی رویارویی مستقیم اسلام و صهیونیسم جهانی ‏است».
وی افزود: این پدیده را می‏توان با مواضع برخی دولتها و گروهها در جنگ ۳۳ روزه لبنان و اسرائیل و ۲۲ روزه و ۸ روزه رژیم صهیونیستی با مردم مسلمان غزه هم مشاهده کرد که برخی دولت‏ها و گروه‏ها من‏جمله القاعده با اتخاذ مواضعی که نارضایتی آن‏ها را از این جنگ نشان می‏داد، ماهیت ضد اسلامی خود را افشا کردند و از سویی دیگر باعث حقانیت حزب الله لبنان و ملت مظلوم فلسطین و حامیان آن‏ها در سرتاسر دنیا از غرب عالم تا اندونزی و مالزی در شرق گردید.
تاجی ادامه داد: بی ‏گمان، اتحاد امت اسلامی، به ویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است. در این میان، مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط اشتراکی است که می‏تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد. از این رو، باید به مساله قدس به دیده دیگری نگریسته شود و برای آن برنامه‏ ریزی صورت پذیرد؛ چه آن که هر عقل سلیمی می‏پذیرد که بی‏توجهی یا کم‏توجهی به آرمان فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران‏ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد.
خطیب جمعه چناران بیان داشت: از این رو، بر همه ملت‏های مسلمان است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم‏اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، گرامی بدارند. پس در شرایطی که خطر اسرائیل، امروز متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‏های اسلامی است، انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است.
وجه تشابه غائله آفرینان ۱۸ تیر سال ۷۸، با بازیگران فتنه ۸۸ در وابستگى و نقش‏آفرینى آنان براى بیگانگان بود.
حجت الاسلام تاجی بااشاره به سالگرد حماسه همبستگى ملى در دفاع از ارکان مقدس نظام و رهبرى (ولایت فقیه) و پایان دادن به آشوب اخلال ‏گران در۲۳ تیر سال ۷۸ گفت : نظام جمهورى اسلامى ایران در طول تاریخ ۳۶ ساله خود، موانع و بحران‏هاى هولناکى را پشت سر گذاشته است که این بحران‏ها با حضور هوشمندانه و غیرتمندانه مردم و تدابیر بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران و هم‏چنین رهبر معظم انقلاب که به‏مثابه ستون فقرات نظام اسلامى هستند، خنثى شده است.
وی ادامه داد: یکى از این بحران‏ها، واقعه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ است که معاندان نظام اسلامى درصدد بودند در لباس جنبش دانشجویى و با شعار مطالبات دانشجویان، اصول اساسى نظام جمهورى اسلامى را مورد هدف قرار دهند. با پیروزى «اصلاح‏طلبان» در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ و تأکید سران این جناح بر ایجاد فضاى باز فرهنگى و رسانه‏ اى، تهاجم لگام‏ گسیخته‏اى از سوى مدعیان آزادی‏ خواهى و روشنفکرى که هم‏ صدا با غرب پوپولیسم، نظام مردم‏ سالار دینى را بر‏نمى‏تا فتند، بر پیکره نظام جمهورى اسلامى وارد شد.
امام جمعه چناران افزود: در حوادث سال ۷۸ برخى عوامل، نقش مؤثرى ایفا کردند و در آن روزها نام آن‏ها در رسانه‏هاى مختلف منتشر شد و تعدادى از آن‏ها بازداشت و محاکمه شدند. در این فتنه، سربازان و پیاده‏نظام‏هایى از دشمن نقش‏آفرینى کردند که اکثر آن‏ها هم‏اکنون در دامان غرب آرمیده‏اند.
وی خاطر نشان کرد: بازیگران و نقش‏آفرینان غائله ۱۸ تیر ۱۳۷۸، مشابهت‏هاى فراوانى با بازیگران فتنه ۸۸ در میزان وابستگى و نقش‏آفرینى براى بیگانگان دارند. اگر مرورى بر اسامى افرادى که این روزها در کشورهایى چون انگلیس، فرانسه، آمریکا، بلژیک، ایتالیا و هلند پناهنده شده‏اند، داشته باشیم، یک طومار ننگین براى مدعیان اصلاح‏طلبى به‏حساب خواهد آمد که روزگارى این افراد از سینه‏چاکان این جریان آلوده و وابسته بوده‏اند.
وی اظهار داشت: کافى است نیم نگاهى به برخى از اسامى آرمیده در دامان بیگانه داشته باشیم تا لااقل پرده‏اى از عمق وابستگى و دلدادگى این چهره‏هاى به‏اصطلاح سیاسى به دنیاى لیبرال- دمکراسى و دشمنان این مرز و بوم افشا و آشکار شود.
خطیب جمعه چناران تصریح کرد: نقش این افراد در تحصن مجلس ششم، تبدیل تعدادى از روزنامه‏هاى جبهه دوم خرداد به پایگاه دشمن، غائله ۱۸ تیر، دین‏ستیزى و توهین به مقدسات، جاسوسى براى بیگانگان، اقدام علیه امنیت ملى و تشکیل اتاق فکرهاى رسانه‏اى براى براندازى جمهورى اسلامى، غیر قابل انکار است.
وی ادامه داد: چهره‏هایى که در سال‏هاى نه چندان دور به‏عنوان وزیر، نماینده مجلس، معاون وزیر، معاون رئیس جمهور، روزنامه ‏نگار، کاریکاتوریست، طنزنویس، فعال دانشجویى و… به‏عنوان چهره‏هاى به‏ اصطلاح اصلاح‏ طلب مدعى رفرم و تغییر و اصلاح در کشور بودند و جریان اصلاح‏ طلب به داشتن چنین نیروهایى به خود مى‏بالید. اما اینک کوس رسوایى این چهره‏هاى جیره‏ خوار بیگانه آن‏چنان به صدا درآمده که مدعیان داخلى اصلاحات هم کمتر حاضر به دفاع و یا انتساب این چهره‏هاى آلوده به خود هستند.
هدف از کشف حجاب از بین بردن استقلال ملت بود
خطیب جمعه چناران بااشاره به سالروزحمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم بی گناه به دست رضاخان پلید وروز عفاف و حجاب گفت : ‏یکى از پلیدترین توطئه‏هاى دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‏ ى کشف حجاب است. رضاخان- که با طرح کودتاى سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت انگلیسى‏ها بر سر کار آمد- درصدد اجراى تز اسلام‏زدائى و جایگزینى ارزش‏هاى لیبرالیستى در جامعه بود.
وی ادامه داد: از مهم‏ترین جلوه‏هاى این طرح، پدیده‏ ى کشف حجاب بود. براى آماده ساختن زمینه‏ى کشف حجاب، مجلس، در ششم دى ‏ماه ۱۳۰۷ قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگى، براى مردان الزامى شد. تلاش‏هاى رضاخان، باعث شد تا عده‏اى از زنان غرب ‏زده، به ‏ویژه زنان دربارى و دولتمردان، به‏صورت بى ‏حجاب یا بد حجاب، در مجامع و معا بر عمومى ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانى، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.
وی افزود: مبارزه با حجاب اسلامی زنان مسلمان در کشورهای اسلامی هیچگاه یک پدیده درونی نبوده و منشأ بیرونی داشته است. این پدیده، تهاجمی استعماری با هدف مسخ هویت اسلامی مردم، ایجاد انشقاق و جدائی در میان ملل مسلمان، ترویج فرهنگ غرب، رواج ابتذال در جوامع اسلامی و نهایتاً انهدام اساس استقلال مسلمانان می‌باشد.
تاجی بیان داشت: «همفری» کارشناس و جاسوس معروف انگلستان در کشورهای اسلامی که از فعالان رواج فرهنگ غربی در میان ملل مسلمان می‌باشد، در کتاب خاطرات خود به موارد متعددی از خصوصیات مسلمانان از جمله اعتقاد به مبانی اسلامی، حفظ حجاب اسلامی، استحکام کانونهای خانواده و تبعیت فرزندان از روش پدران و نیاکان اشاره کرده و لزوم مبارزه با این مبانی و ارزش ها را مورد تأکید قرار داده است.
امام جمعه چناران افزود: وی که مأ مور اعزامی وزارت مستعمرات انگلیس به کشورهای اسلامی بوده، از بی ‌حجابی و برداشتن حجاب زنان و رواج بی ‌بند و باری به عنوان یکی از مؤثرترین روش ها در مبارزه با استقلال ملت های مسلمان یاد کرده است.
وی ادامه داد: استعمارگران درکشف حجاب به دنبال این اهداف هستند: تحقیر فرهنگى کشورهاى جهان سوم و تحمیل فرهنگ مبتذل غرب ، صدور فرهنگ تجدد و مصرف بجاى تعلیم مبانى تکنولوژى و علوم ، ایجاد جمود فکرى در اثر اشتغال به کامجوئى ، تهیه بازار مصرف کالاهاى تولیدى و در یک کلمه استعمار اقتصادى ، زمینه سازى براى تسلط سیاسى از طریق سلطه فرهنگى ،جلوگیرى از تحرک و هر گونه مبارزه علیه منافع استکبار و در یک کلمه تسلط همه جانبه بر جهان و منابع اقتصادى آن
اهمیت مجلس خبرگان رهبری در مردمی بودن آن است
حجت الاسلام تاجی بااشاره به سالروز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبرى درسال ۶۲ بیان داشت : مجلس خبرگان رهبری نهادی ارزشی در نظام جمهوری اسلامی است که مسئولیت تعیین ولی فقیه عادل زمان را برعهده دارد. ولی فقیه عالی ترین مقام در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است و از این جنبه اعضای مجلس خبرگان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. ارتباط مستقیم این نهاد که متشکل از خبرگان ملت است با ولی فقیه جایگاه ویژه ای را به این مجلس در جمهوری اسلامی بخشیده است.
وی تصریح کرد: اهمیت دیگر مجلس خبرگان رهبری در مردمی بودن آن است. اعضای مجلس خبرگان رهبری منتخبان مستقیم مردم هستند که نشان از تبلور اراده مردم در شکل گیری و تداوم این مجلس دارد. یکی از ارکان جمهوری اسلامی حضور مردمی و حمایت های آحاد ملت از آن است و نظام این حضور را در قالب جمهوریت تدوین کرده است. این نهاد همچون مجلس شورای اسلامی، شوراها، ریاست جمهوری نماد مردم سالاری دینی محسوب می شود.
خطیب جمعه چناران ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که مجلس خبرگان را اهمیت ویژه ای بخشیده است نظارت مستمر این مجلس بر حفظ و تداوم ویژگی های رهبری است. ویژگی هایی از قبیل شجاعت، عدالت، توان مندی و تشخیص آنها امری حساس و کاملا تخصصی است که از عهده هر نهاد و شخصیتی برنمی آید. البته لازمه انجام این وظیفه علاوه بر تخصص، پویایی این مجلس است.
وی افزود: از آنجایی که این مجلس و مصوباتش درباره زندگی روزمره مردم نیست و ارتباط تنگاتنگ با آنان ندارد ممکن است این مجلس توسط مردم مورد غفلت واقع شود و چه بسا دچار فراموشی گردد. مردم ما باید بدانند که این مجلس با مجلس شورای اسلامی و با شوراهای شهر و روستا متفاوت است و نمی توان همان انتظاری که از این مجالس هست را از مجلس خبرگان رهبری داشت. این مجلس یک نهاد ویژه و تخصصی است و به یک شکل خاص عمل می کند. این ویژگی نه تنها از اهمیت این مجلس نمی کاهد بلکه اهمیت خاصی به آن می بخشد.
تاجی در ادامه اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران، رهبری رکن اساسی و محور اصلی نظام است و این جایگاه رفیع در قانون اساسی به عنوان ضامن عدم انحراف سازمانهای مختلف از وظایف اصیل اسلامی خود معرفی شده است. حوزه وسیع و سنگین مسئولیت های رهبری و نقش بنیادین آن در سلامت نظام سیاسی ایجاب می کند که شایسته ترین فرد، عهده دار آن شده و شخص رهبر دارای بالاترین صلاحیت های علمی، اخلاقی، سیاسی و از برترین توانایی ها برخوردار باشد.
وی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری از آنجا که این وظیفه خطیر را برعهده دارد، اهمیتی ویژه دارد. توجه به اوضاع و احوال کشور بعد از رحلت حضرت امام (ره) و تعیین رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در کمتر از بیست و چهار ساعت ، گواه صادقی بر اهمیت و جایگاه خاص مجلس خبرگان در نظام اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *