زیر خاکستر ذهن ، کیشتای متکازین ، عطر ریحان ، متکازین

زیر خاکستر ذهن ، کیشتای متکازین ، عطر ریحان ، متکازین

وبلاگ زیر خاکستر ذهن :

“در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
سوره مبارکه الرحمن
مرج الْبحْریْن یلْتقیان (۱۹) بیْنهما برْزخٌ لا یبْغیان (۲۰) فبأی آلاء ربکما تکذبان (۲۱) یخْرج منْهما اللؤْلؤ و الْمرْجان (۲۲)
۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می ‏شود.
سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:
« و هو الذی مرج البحرین هذا عذبٌ فراتٌ و هذا ملحً اجاجً و جعل بینهما برزخا و حجراً مهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است و میان آن دو حریمی استوار قرار داد.”

” و در ادامه   اشعار آیت الله نوری همدانی درباره قیام ۱۹ دی سال ۵۶  را منتشر کردند که حتما بخوانید .”

وبلاگ کیشتای متکازین :

“۱۶دی ماه ۱۳۶۳ پدر بزرگوارم مرحوم محمد علی تاجی برای همیشه مارا ترک کردو حسرت نبودش را بر دل من و خانواده و اقوام گذاشت . من اینجا نه فقط بخاطر اینکه پدرم بود ازایشان یاد می کنم بلکه یاد آوری از مردی می کنم که در نزد هرکس که اورا می شناخت به مردانگی پاکی و صداقت شهره بود . پدرم در روستای متکازین به دنیا آمد و در سنین خردسالی از نعمت پدر محروم شد و از همان سنین کودکی به همراه برادر بزرگوارشان مرحوم حاج عظیم تاجی سعی کردند در کارها کمک رسان مادرشان باشند و بعدها باتفاق برادر عزیزشان به سفال گری روی آوردن که کم کم در نزد مردم روستا و روستاهای اطراف به استاد عظیم و استاد محمدعلی معروف گشتند و سقف خیلی از خانه های روستای متکازین و روستاهای دور و نزدیک توسط این دوبرادر سفال و مرمت می شد. بعد ها و پس از طی کردن دوران مقدس سربازی و ازدواج چند صباحی در گرگان و نوکنده اقامت کردند و این ایام مصادف بود با اوج گیری انقلاب اسلامی و ایشان هم مانند اکثر مردم در فعالیتهای انقلابی و تظاهرات شرکت می کردند .بعد مدتی اقامت در نوکنده برای همیشه به بهشهر کوچ کرده و پس از مدتی اجاره نشینی ،در منطقه گلشهر ساکن گردید.در آن ایام گلشهر محله ای تازه آباد و کارگر نشین بود و ایشان بعد ازمدتی احساس کردند که محله نیاز به مسجدی دارد وبه همین جهت با توکل به خداوند متعال و راهنماییهای حضرت آیت الله جباری و کمکهای مردمی خصوصا” خانواده ملتی شروع به ساخت مسجد نمودند و با توجه به اینکه کلنگ زنی مسجد در روز بعثت پیامبر گرامی اسلام بود نام مسجد را مسجدالنبی نهادند و این بود که تا اخرین لحظه عمر با برکت خود سعی در تکمیل مسجد نمودند و در این راه سختیها و زخم زبانهای زیادی را بجان خریدند وسرانجام روز شنبه ۱۶دی ماه سال ۱۳۶۳ هنگامی که جهت خرید ایرانیت مسجد عازم بود در اثر تصادف با یکدستگاه مینی بوس جان سپردو برای همیشه داغ مرگش بر دلهای خانواده و دوست و آشنایش ماند.
(شادی روحش صلوات)  ”

شادی روح اموات متکازینی ها ، علی الخصوص پدر بزرگوار این برادر عزیزمان فاتحه مع الصلوات 

وبلاگ عطر ریحان :

“بعد از مدتها ننوشتن سلام

امروز سالروز تولدمه و این مهمترین دلیل بود که بعد از مدتها بیام و اینجا کمی از حرفهای دلم رو بنویسم
باز هم یکسال مثل برق گذشت و کلی خاطرات خوب و بد رو تو دفترچه دلم بجا گذاشت : لحظاتی که با سختی ها دست و پنجه نرم کردم تا زمینم نزنه .لحظاتی که شادی نجاتبخش می شد. لحظات با هم بودن ها , تنها موندن ها , گریه کردن ها و خندیدن ها . محبت ها و دل شکستن هایی که به ثانیه های زندگیم رنگ شادی یا غم می داد و من دوست دارم زیر شادی های زندگیم خط شبرنگ بکشم تا همیشه ببینمشون و خلاء ها رو برام پر کنه.
ولی روز تولدم که می رسه انگار دلتنگ تر از روزای دیگه می شم . دوست دارم همه عزیزای زندگیم کنارم باشن و من فقط محبت و شادی شون رو ببینم ولی گاهی فاصله ها اجازه نمی دن.

با اینکه دیگه شور نوجوانی رو ندارم و دیگه حاج خانومی شدم واسه خودم ولی همچنان دوست دارم ردیفی از شمع روی کیک تولدم بذارم و آرزوهای قشنگ بکنم و شمعا رو فوت کنم :
آرزو می کنم خدای مهربان به زودی ریشه تروریست های منطقه – داعش و تکفیری ها و طالبان که پرورش یافته دست آمریکا و اسراییله رو خشک کنه – هرچند اونها بی ریشه هستن – و شری که به پا کردن و دامن همه مردم بیگناه و مخصوصا زنان و کودکان رو گرفته به زودی دامن اونها رو بسوزونه و از صفحه روزگار محوشون کنه.امیدوارم آمریکا و اسراییل هم به زودی زود به دست خودشون نابود بشن.
مسلمانهای عراق و سوریه و .. دارن زیر پای این وحشی هایی که نمیشه صفتی براشون گذاشت له می شن مخصوصاکودکان و زنانی که قربانی شدن و قربانی شدن ….
ببخشید نمی خواستم ناراحتتون کنم ولی این درد این روزهای همه مسلموناست. خواستم همدردی کنم.
اولین و آخرین آرزوی همیشگی من :
خدا کند بهار رسیدنش برسد
شب تولد چشمان روشنش برسد”

به این مدیر محترمه که بعد از حدود ده ماه بروز کردند تبریک میگوییم و انتظار داریم لااقل ماهی یکی دو بار وبلاگ وزینشان را بروز کنند .

وبلاگ متکازین :

” هفته وحدت چیست؟
فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالکَرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلى الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است ، از سوی امام خمینی ره ، به عنوان هفته وحدت نامکَذاری شده است . ارکَانی رسمی هم با نام ( مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی ) رسما الان در حال فعالیت هست ( ابتدا زیر نظر سازمان فرهنکَـ و ارتباطات بود اما اکنون جند سالی است که به شکل مستقل کار می کند و از این سازمان جداشده است ، و هر ساله کنفرانسهایی برگزار می کند ، که کنفرانس بین المللی وحدت در هفته وحدت هر ساله در تهران برکَذار می شود و علمای بزرکَـ را از کشورهای مختلف دور هم جمع می کند . و همواره از شخص مقام معظم هبری تا همه مسولین این مملکت تأکید دارند که وحدت میان مسلمانان باید ایجاد شود و عوامل تفرقه خشکانده شود.”

ادامه مطلب همراه با شعرهایی بسیار زیبا در مورد میلاد فرخنده پیامب  اکرم ص و امام صادق را در وبلاگ مربوطه ملاحظه فرماید .

تشکر می کنیم از برادر سید علی محمدی بابت بروز بودن و نوشتن مطالب زیبا

وب نوشتههای شیفته :

مژده ای دل کــه مـهــیــن آیـت یــزدان آمــد            مــشــعــل راه هـدا خـتــم رســـولان آمـد
تـا زنـــده پـرچـم تــوحـیــد بـهـر بـــام و دری           بـهـر نــابـودی اصــنـــام شــتــابـان آمــد
مـسـلـمین را بـده از قـول خـداوند نــویـــد اشــرف خـلـق جـهـان نـیـر تــابـــان آمـد
هفته وحدت بر مسلمانان مبارک باد”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *