مشروح خطبه های شهرهای چناران و بهشهر

مشروح خطبه های شهرهای چناران و بهشهر

نمازجمعه چناران

مشروح خطبه های جمعه شهرستان چناران به امامت حجه الاسلام مظفر تاجی :

“یکى از اهداف از برگزارى رزمایش محمد رسول الله (ص) نمایش اقتدار ایران اسلامى براى ایجاد امنیت در شمال اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز بود
به گزارش ندای چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی ، امام جمعه چناران بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز رزمایش محمد رسو ل ا…(ص)گفت : رزمایش محمد رسول الله (ص) به لحاظ حجم نیرو و حضور نیروهاى چهارگانه و فرماندهى ستاد ارتش بعد ازانقلاب بى سابقه است. این رزمایش نشان داد ارتش از قابلیت بالایى در حراست از مرزهاى کشوربرخوردار است. تاکتیک هاى پیشرفته و تجهیزات جدید توسط نیروهاى کارآمد در این رزمایش به خوبى تست شد و مسؤولان قرارگاه خاتم الانبیا و ستاد کل نیروهاى مسلح نیز از نزدیک آن ها را نظاره کردند.
وی افزود: این رزمایش یک پیام براى دشمنان داشت و آن این که اعلام کرد ما آماده ایم و پیامش براى دوستان ما صلح و دوستى و امنیت بود. در حال حاضر جمهورى اسلامى ایران در اوج اقتدار و عزت خود قراردارد.
تاجی ادامه داد: ایران کشتى ثبات منطقه است و کشورهاى منطقه این پیام را به خوبى دریافت کرده اند و از این بابت نزدیک شدن به نظام ایران را به عنوان رسالتى براى حفظ حیات و ثبات خود قلمداد مى کنند.
وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران دهه هاى گذشته با تدابیر رهبر معظم انقلاب بازسازى و راهبردى شد و از این طریق پیام صلح و امنیت را به همه کشورها مخابره کرد. همسایگان ما باید بدانند که ارتقاى توان رزمى جمهورى اسلامى ایران تهدیدى براى کسى نیست بلکه براى دفاع از مرزها و منافع خود است.
وی افزود: پیام رزمایش براى کشورهاى فرامنطقه اى این است که ما مى توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و این توان در منطقه وجود دارد. و یکى از اهداف از برگزارى رزمایش محمد رسول الله (ص) نمایش اقتدار ایران اسلامى براى ایجاد امنیت در شمال اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز بود.
وی بااشاره به بازتاب هاى جهانى رزمایش محمد رسول ا…(ص)و واکنش نتانیاهونخست وزیررژیم غاصب صهیونیستی به این رزمایش که گفته بود «چالش عظیم ما از جانب ایران است. ایران با یک پهپاد انتحارى، تمرین نظامى کرد. فکر نمى کنم لازم باشد که یادآورى کنم که مهمترین وظیفه اى که پیش روى ماست، جلوگیرى از دستیابى این رژیم خطرناک به تسلیحات هسته اى است. » گفت : مسلما یکی ازاهداف این رزمایش هشداری جدی به رژیم غاصب صهیونیستی بودکه ارتش وسپاه مقتدرایران اگراراده کننددرعرض چند ساعت اسراییل رابا خاک یکسان خواهندکرد.
وی با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد با کمال تأسف علی رغم این که مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتى دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داد ه اند ، اما به لحاظ چالشها و مشکلات و آسیبها و نزاعها و اتلاف سرمایه هاى مادى و معنوى رکورد دار مى باشند
تاجی ادامه داد: عجیب تر این که ریشه و سرنخ اصلى این آسیبها و مشکلات و چالشها، اختلافات و تفرقه هایى است که فرمان آن در دست سران استکبار به ویژه سران و سرویسهاى اطلاعاتى وابسته به کشورهاى بیگا نه و استکبارى همچون انگلیس وآمریکا و رژیم صهیونیستى و برخى کشورهاى اروپایى و حتى کشورهاى عربى وابسته به آن ها در منطقه مى باشد.
وی افزود: دشمنان اسلام با شیوه ها و توطئه هاى مرموز و اید ه هاى مکارانه به جنگ با مسلمانان آمد ه اند وبا ایجاد تشتت و تفرقه فى ما بین اقوام و مذاهب مختلف،به دنبال اهداف شوم خود ازجمله غارت و نابودسازى منابع مادى و معنوى جوامع و کشورهاى اسلامى ودر نهایت گستراندن سلطه ظالمانه و استکبارى خویش مى باشد.
وی وحدت را خمیرمایه عزت و پیشرفت هرجامعه و امتى دانست و افزود : تفرقه و تشتت،شکننده ترین عامل یک امت و ملت مى باشد اما آنچه بیش از هرچیز لازم است مورد توجه قرار گیرد، نگاه راهبردى به امر بسیار مهم وحدت، چه در جامعه انقلابى اسلامى ایران و چه فراتر از آن در بدنه امت اسلام است
امام جمعه چناران ادامه داد: بر علما و اندیشمندان و روشنفکران جهان اسلام و بلکه توده هاى امت اسلام از هر مذهب و قومیت و کشورى است که با هوشمندى و قاطعیت، ضمن ارشاد و یا طرد افراد افراطى و جاهل از میان خود، همواره بر عوامل وحدت و انسجام امت اسلام پاى فشرده و با اعتقاد عمیق و تأکید بر آثار و برکات وحدت در جوامع اسلامى، زمینه شکل گیرى امت واحده اسلامى را به کورى چشم دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان، فراهم نمایند.
وی با اشاره به تحولات بحرین وبازداشت شیخ سلمان و تشدید جنایات ازسوی حکومت بحرین گفت : تحولات بحرین تحولات بحرین بیانگر آن است که رویکرد امنیتى رژیم آل خلیفه هر روز ابعاد گسترد هتر و در عین حال نگرا ن کنند ه ترى به خود می گیرد. این چنین رفتارهاى خشونت بارى بیش از پیش ماهیت ضد دمکراتیک حاکمان بحرین را نمایان کرده است که از هرگونه فعالیت مردمى در بحرین نیز در هراس است و در صدد متوقف ساختن چنین فعالیتهایى است.
رژیم حاکم بر بحرین مردم این کشور را از همه حقوق خود نظیر آزادى بیان، تجمع مسالمت آمیز و تشکیل احزاب و گروه هاى سیاسى منع کرده است و فعالیتهاى تشکلهاى مردمى را نیز برنمى تابد.
در چنین شرایطى رژیم آل خلیفه اقدام به بازداشت شیخ على سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق بحرین کرده است. این تشکل مهم ترین جمعیت معارض این کشور محسوب می شود.
رژیم آل خلیفه به جاى پاسخ به مطالبات مردم، با تشدید سرکوبگرى و بازداشت گسترده بحرینی ها ودر معرض اقسام شکنجه قرار دادن آنان، ظلم مضاعفى علیه مردم بحرین مرتکب شده است.
وی تصریح کرد : اعتراضات فزاینده مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه و او ج گیرى آن در ماههاى اخیر، جا ى تردیدى را براى ناظران سیاسى باقى نگذاشته است که مردم بحرین تا نیل به اهدافشان یعنى ایجاد تغییر اساسى درسیستم سیاسى و محو رژیم استبدادى از این کشور ازپاى نخواهند نشست.
تاجی بااشاره به سالگرد ارسال نامه عبرت آموز امام خمینى(ره) به گورباچف رهبرحزب کمونیست شوروی سابق گفت : اگر چه آخرین رهبر اتحاد جماهیرشوروى پاسخ احترام آمیزى به نامه امام(زه) داد و براى برخى ازمطالب آن توضیحاتى نوشت، اما سال ها بعد خود با صراحت به دو نکته اعتراف کرد که نخست عدم فهم دقیق مطالب نامه حضرت امام)ره( و دوم عمل نکردن به آن نصایح بود که به اعتقاد وى باعث فروپاشى این کشور شد.
وی ادامه داد: گورباچف پس از فروپاشى شوروى ابراز تاسف کردکه اگر آن روز به نامه امام خمینى (ره)بیشتر توجه می نمود و مسیر خود را اصلاح مى کرد، هرگز دچار چنین سرنوشت شومى نمى شد.
وی افزود: گورباچف سپس با تشریح نابسامانیهاى اقتصادى و سیاسى روسیه، تصریح کرد «اگرما پیشگوییهاى آیت الله خمینى را در آن پیام جدى مى گرفتیم امروز قطعاًشاهد چنین وضعیتى نبودیم.
امام جمعه چناران بااشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی گفت : کشف حجاب و تغییر فرم لباس، یک اندیشه مستقل حکومتى نبود که توسط شخص «رضا شاه »اتخاذ شده باشد بلکه یک برنامه هماهنگ استعمارى محسوب می شد. مجریان این طرح، در ترکیه مصطفى کمال آتاتورک، در ایران رضاشاه و در افغانستان اما ن الله خان بودند. اینان با توجه به زمینه هاى اجتماعى وفرهنگى جامعه خود هر یک به شیوه خاصى برنامه هاى خود را پیش می بردند.
وی بااشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ودرنتیجه شکست سیاستهای استعماری وضد فرهنگی در ایران ومنطقه گفت : گسترش اصولگرایى اسلامى که در پى پیروزىانقلاب اسلامى ایران در جهان ایجاد شد، بهره گیرى ازراهبرد جنگ سخت را در این زمینه، بى فایده دانست.جنگ نرم با نظام جمهورى اسلامى به عنوان سردمداراین جریان در جهان و براندازى از درون را در دستورکار خود قرار داد.
وی تصریح کرد: در راهبرد جدید غرب علیه نظام اسلامى بر سه موضوع تأکید شده بود: دکترین مهار، نبرد رسانه اى و ساما ندهى نافرمانى مدنى و در نبرد رسانه اى نظام سلطه با نظام جمهورى اسلامى که به ویژه از سال۲۰۰۵ میلادی. شدّت بیشترى گرفت، تغییر باورها، ارز شها و هنجارهاى مردم مسلمان ایران با بهر هگیرى از شبکه هاى گوناگون رادیویى و تلویزیونى اولویّت ویژه اى داشت. به همین دلیل، دشمن همه توانمند یهاى خود را در این زمینه به کار گرفت.
امام جمعه چناران ، گسترش فساد و تباهى در میان جوانان و تغییرفرهنگ و قوانین حاکم بر زن و خانواده از مهمترین محورهایى دانست که در این نبرد رسانه اى به آ نها توجّه شده است و ادامه داد بر این اساس، نهادها و سازما نهاى فرهنگى نظام جمهورى اسلامى به ویژه رسانه ملّى باید در طر حها و برنامه هاى خود، با هدف خنثی سازى راهبردهاى جدید نظام سلطه علیه نظام اسلامى به کارگیرد”

جباری

مشروح خطبه های جمعه شهرستان بهشهربه امامت حجه الاسلام سید عربعلی جباری :

“حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عربعلی جباری در خطبه های نماز جمعه این هفته بهشهر اظهار کرد : دانش آموزان امانت خانواده ها به سیستم آموزش و پرورش هستند و لازم است مجموعه معلمان و دست اندرکاران مدارس به این موضوع بسیار مهم و مورد تاکید بزرگان کشور و دین توجه بیشتری کنند .
وی همچنین به فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت : هفته وحدت فرصتی مغتنم برای شناخت و تقویت وجوه دینی مشترک بین شیعه و سنی است تا با انسجام و همبستگی بیش از پیش بر ریسمان الهی چنگ زده و نگذارند دشمنان با توطئه های مختلف شکافی در صفوف به هم پیوسته آنها ایجاد کنند.
امام جمعه بهشهر افزود : انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت و همدلی همه مردم به پیروزی رسیده و این پیروزی مرهون خون هزاران شهید و فداکاری غیرت مردان این مرز و بوم است که روز به روز شاهد پیشرفت و اعتلای آن در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین جباری ادامه داد : حضرت امام خمینی (ره) طلایه دار و پیشگام در تحکیم پایه های وحدت و برادری در جوامع اسلامی است.
وی گفت: استفاده و بهره گیری از سیره رسول الله و الگو قرار دادن سنت های ایشان بر حفظ و تقویت انسجام بین مسلمانان می افزاید.
امام جمعه بهشهر بیان کرد : ملت ایران و به ویژه مردم این استان وحدت خود را حفظ کنند و نگذارند کسی بین آنها تفرقه افکنی کند که این همبستگی نقطه قوتی در مقابل دشمنان آنها ست.
وی همچنین به سالروز راهپیمایی نهم دی ماه اشاره کرد و گفت :حماسه باشکوه ۹ دی تجلی بصیرت مردم ایران و نماد اعتقاد عمیق ملت به آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و برای همیشه در اذهان ماندگار شد .
حجت الاسلام والمسلمین جباری افزود : حماسه ۹ دی پیام مهمی برای دشمنان خارجی نیز داشت که نظام اسلامی نه تنها مشروعیت و پشتوانه عظیم مردمی را داراست، بلکه این پشتوانه در میان کشورها از همه جهات بی نظیر است “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *