چقدر به بسیج روستا اهمیت می دهید ؟ چند پیشنهاد به بسیجیان متکازین

چقدر به بسیج روستا اهمیت می دهید ؟ چند پیشنهاد به بسیجیان متکازین

بسیجیان متکازین چه کارهایی می توانند انجام دهند ؟

بسیج متکازین

مقدمه :” تبیین کارکرد بسیج در جمهوری اسلامی ایران از این حیث دارای ارزش و اهمیت است که دارای رویکردی نوین و اختصاصی است. یعنی برخلاف نظریه جامعه شناختی که حرکت مردمی را برای انقلاب ضروری می داند و پس از تشکیل نهادهای قانونی، بسیج عمومی را لازم نمی دانند و جلوی هر حرکت اجتماعی و مردمی را خواهند گرفت. رویکرد نوین جمهوی اسلامی به بسیج، موجب گردید نخبگان و توده های انقلابی، پس از انقلاب، منفعل نشده بلکه همان نخبگان و همان توده ‌مردم، در جهت حفاظت و حراست از انقلاب، به راه خود ادامه دهند.تمرکز تلاش‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است و یقینا کسانی که در سنگر مسجد قرار دارند باید از دل تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمن رسالت‌ها  و وظایف خود را استخراج کند.در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تاکیدات امام خمینی(ره) و  مقام معظم رهبری بر مسائل فرهنگی بوده که این امر حاکی از اهمیت چشم‌گیر مسائل فرهنگی است.پیشرفت فرهنگی روستاها بدون ترسیم دقیق وضعیت موجود و گردآوری دقیق وضعیت مطلوب و تبیین صحیح راه‌های دست یافتن به آن بدون شک امکان‌پذیر نخواهد بود.بایستی بدانیم که سیاست‌های ما همواره باید در پرتوی تعالیم انسان‌ساز اسلام شکل بگیرد.همه ما بایستی با عزم ملی و مدیریت جهادی پای در این مسیر بگذاریم و مسیری ماندگار را برای کشور ترسیم کنیم.الگویی ماندگار و تاثیرگذار است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد.”

در روستای عالم پرور و جهادی متکازین باید بسیجیان عزیز نگاهی متفاوت به روستا داشته باشند تا ان شالله شاهد شکوفا شدن استعدادهای بیشمار روستا گردند .

پیشنهادهایی به بسیجیان عزیز روستا :

– بسیجیانی که در روستا حضور دارند همیشه در نمازجماعت حضوری چشمگیر داشته باشند و این سنگر راحفظ کنند .

– بسیجیان عزیزی که در روستا ساکن نیستند ولی هر چندوقت یکبار سری به روستا می زنند لازم است در راستای فعالیتی که می کنند در روستا مثمرثمر باشند .

– اگر پزشک بسیجی داریم ان شالله سالی چند بار در بهداری روستا حضور داشته باشند و هم محلی ها را معاینه کنند.

– اگر معلم بسیجی داریم ، دانش آموزانی که کمی از نظر درسی ضعیف هستند را با گذاشتن چند کلاس تقویتی ، آموزش دهندد.

– و اگر در هر بسیجیان در هر شغلی هستند بتوانند هرچند کم ولی با کیفییت در شکوفا شدن روستا بکوشند هم خدا راضی ست و هم خلق خدا .

و پیشنهادهایی دیگر ….

نگاهی گذار به بسیج متکازین :

مسئولیت پایگاه بسیج احد در سال اول به عهده آقای سید رمضانعلی طاهری و سالهای بعد به ترتیب آقایان سید عیسی کریمی، سید عسکری خلیلی و سید حسین بزرگی بود.
هم اکنون نیز آقای سید اسماعیل محمدی عهده دار فرماندهی پایگاه بسیج احد روستای متکازین می باشند.

2 نظرات

  1. سادات متکازین

    خداوند به جناب حاج سید اسماعیل محمدی عزیز طول عمر با عزت عنایت فرماید که همین فعالیت هایی که در روستا شاهد هستیم تماما ابتکارات این عزیز می باشد…. کلاس های روخوانی قران ، ایجاد دسته جات عزاداری ها و راهپیمایی ها ( ۲۲ بهمن ، روز قدس و …. ، سرزدن به خانواده های شهدا درروز ۲۱ ماه رمضان ، کمک به مردم بی بضاعت روستا و کمک هزینه به فرزندان آنان برای امور تحصیلی و …. خدمات فراوانی جا دارد از ایشان تقدیر شود …. پیشنهاد میدهم که در روستا و در مسجد جامع از ایشان تقدیر کنید

    1. سردبیر

      سلام . ممنون از شما و نظرات ارزنده تان .
      پیشنهاد جالبی دادید . ان شالله مسئولین روستا برنامه ای ترتیب دهند که از فعالان متکازین در هر زمینه ای تقدیر شود . خداوند به جناب آقای محمدی نیز طول عمری با عزت عنایت فرماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *