مروری بر وبلاگ ها

مروری بر وبلاگ ها

 

مرحوم آیت ا... جباری

 

سلام خدمت متکازینی های عزیز و عرض تسلیت مجدد به جهت ارتحال عالم گرانقدر حضرت آیت الله جباری .

نگاهی گذرا به وبهای متکازینی ، البته تشکر ویژه داریم از وبهایی که در این چهل روزه لحظه به لحظه گزارش مصوری از مراسم تشییع ، تدفین و ترحیم  داشتند . از جمله وبلاگ هنر عابدین ، کیشتای متکازین ، متکازین و دیگر وبها و سایتها  و البته مدیر محترم سایت حضرت آیت الله جباری .

وبلاگ بسیجی ۶۵

نوشتم که بگم هستم

“بی قراری” مقتضای حقیقت وجود انسان و “قرار” مقتضای طبع اوست و درمیان این “قرار و بی قراری”است که وجود انسان در طول تاریخ محقق می شود.(شهید آ سید مرتضی اوینی)

همیشه حرف‌هایی است برای گفتن و حرف‌هایی است برای نگفتن و ارزش هر انسان به حرف‌هایی است که برای نگفتن دارد…(دکتر شریعتی)

نگفتن بعضی از گفتنی ها دردیست که گفتن ناگفتنی ها نیز ان درد را ارام نمی کند!(خودم)

 

سایت متکازین

مراسم چهلمین روز ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری (ره) شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد، مدیر محترم حوزه های علمیه در این مراسم گفت: ساده زیستی از جمله ویژگی‌های مرحوم جباری بود؛ وقتی مردم زندگی ساده او را می‌دیدند بیشتر به روحانیت عشق و علاقه پیدا می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای متکازین، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله سید صابر جباری از علمای برجسته و نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر شب گذشته از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی‌آملی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، سخنران این مراسم بود که با اشاره به ویژگی‌های عالمان حقیقی دین اظهار کرد: خداترسی، تقوای الهی، مسئولیت‌پذیری و… از جمله این خصوصیات هستند که مرحوم آیت‌الله جباری واجد همه آنها بود.

 

نقطه نوشت :

دوستم گفت من از مرگ نمیترسم

پس چرا سراغم نمی آید

گفتم

مرگ هم از کسی که از مرگ نمیترسد میترسد!

 

طلبه

چقدر ناز میکنی هر شب، چقدر راز مینهی در شب

چقدر چشم پشت ابر سیاه، چقدر ماه میکنی در تب

چقدر شهر قلب تو زیباست، چقدر آسمان تماشاییست

چقدر ذکر نام تو خوب است، چقدر محو میشود بر لب

آسمان پشت آسمان دریا، پشت دریا چقدر زیباییست

وای نقاش این شگفتی کیست؟ باز انگار میرسم بر رب

این همه عاشق پریشان را، وعده دادی چه وعده ای آقا

همه گفتند وعده کی بود با تو؟ و تو آرام گفته ای هر شب

این همه راز در دل شب ها، اینهمه ناز و شکوه بر لب ها

چقدر خوب میشود فهمید، پخته شد عاشق تو در هر تب

 

 

روانشناسی

مغز انسان در قرن ۲۱ زندگی می کند، درصورتی که قلب او در عصر پارینه سنگی است آیا تا به حال با افرادی روبه رو شده اید که از هوش کافی برخوردار بوده اما در زندگی اجتماعی و شغلی خود موفق نبوده اند؟

این پرسش نشان می دهد که ما از مطالعه جنبه های مهمی از توانمندی های انسانی در ارزیابی هوش غافل مانده ایم. تئوری های جدیدی درباره هوش ارائه شده که به تدریج جایگزین تئوری های سنتی می شوند. زمانی که روانشناسان درمورد مسائل هوش و تفکر به پژوهش پرداختند، مرکز توجه آنها جنبه های شناختی مانند حافظه و حل مسئله بود. اما پژوهشگرانی بودند که در همان زمان خاطرنشان می ساختند جنبه های غیرشناختی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. پیشینه هوش هیجانی (EQ) را می توان در ایده های وکسلر (روانشناس) به هنگام تبیین جنبه های غیرشناختی هوش عمومی جست وجو کرد. وکسلر درصدد آن بود که جنبه های غیرشناختی و شناختی هوش عمومی را با هم بسنجد.

 

نهاد چناران

امام جمعه چناران:دهه ولایت فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم اسلام است

به گزارش روابط عمومی نهادامامت چناران حجه الاسلام والمسلمین تاجی امام جمعه چناران در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد غدیراین شهرستان اظهار داشت: اندیشه اسلام اصیل بر پایه امامت و جانشینی بعد از پیامبر (ص) ادامه یافت و ندای حق که از زبان پیامبر اکرم (ص) در منطقه غدیر جاری شد باید به گوش حق ‌باوران جهان برسد.

وی خاطرنشان کرد: غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست بلکه هویت و شناسنامه نبوت است و انتقال پیام غدیر به نسل نوجوان و جوان موجب صیانت از بعثت پیامبران است.

امام جمعه چناران با اشاره به اهمیت غدیر یادآور شد: پایه و اساس انقلاب ما بر گرفته از غدیر است و همه کسانی که در راه اسلام موفقیتی برای آنها حاصل شده نشات گرفته از این عید بزرگ می‌باشد.

حجه الاسلام تاجی بر برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عید غدیر تاکید کرد و گفت: ایام غدیر بهترین موقعیت برای تبیین اهداف بلند غدیر در جامعه به ویژه به نسل جوان است چرا که غدیر مهم‌ترین واقعه اسلام و همان بنا نهادن ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.

امام جمعه چناران تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی ما روزهای بزرگی همچون عید قربان و عید غدیر ثبت شده است که در این ایام ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری موج می‌زند، در عید قربان پدری به امر خداوند فرزند خود را قربانی می‌کند و پسری به امر خدا و پیامبر خدا گردن می‌نهد و در روز عید غدیر پیامبری به دستور خداوند ولی‌امر مسلمانان را به جهانیان معرفی می‌کند.

 

معجزه خاموش

دلگیر نشو از این سکوت سردم               دلگیر نشو اگه بهت بد کردم

دلتنگ،ولی پر از غرورم هر روز           دست خودم نیست اگه لج کردم

خسته   از   این چرخ زمونم انگار          اینکه بگی قسمته از بر کردم

سخته ولی یه کم صبور باش دلم          من با خاطرات نبودشو سر کردم

این بار قسم خوردم جز عشق اون    میبینی که هر کی باشه رو رد کردم

 

معرفت دل

در یکی از دیدارهایی که با سید حسن نصر‌الله داشتم، ایشان فرمودند «یکی از شخصیت‌های کشورهای عربی به دیدارم آمد و گفت راز موفقیت حزب‌الله در چیست که اسراییلی که در سال ۱۹۶۷م در کمتر از چند ساعت شش کشور عربی را شکست داد، را سرکوب کرد؟

در پاسخ گفتم راز آن است که در شورای مرکزی حزب‌الله به تصویب رسیده است که اگر دریابیم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری ایران به چه چیز تمایل دارند، انجام آن را بر خود واجب کنیم».

نقل از حجت الاسلام و المسلمین علی سائلی

نماینده پیشین جامعهالمصطفی در لبنان

 

عرق سرد

عید یعنی بازگشت ، بازگشت به خود، بازگشت به خوبی ها، اصلا به نظر من به خاطر همین علما میگفتن دعای ندبه رو روز عید بخونین، تا عید ها که بازگشت به خود است کمی ندبه کنیم.

حالا با این مفهوم از عید به گمانم منظور پیامبر میتونه این باشه، که غدیر بزرگترین بازگشت هم میتونه باشه. بازگشت به این که چقدر امیرالمومنینی هستیم، چقدر برای رضایت مولا علی کار انجام میدیم.

قال رسول الله (ص) :

یوم غدیر خم افضل اعیاد امتى و هو الیوم الذى امرنى الله تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، یهتدون به من بعدى و هو الیوم الذى کمل الله فیه الدین و اتم على امتى فیه النعمه و رضى لهم الاسلام دینا .

( امالى صدوق : ۱۲۵، ح .۸ )

رسول خدا (ص) فرمود :

روز غدیر خم برترین عید هاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد ؛ آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم ، تا بعد از من مردم توسط او هدیت شوند ، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید .

پرچم راه حق علیست و این خیلی معنا و مفهوم میتونه داشته باشه.

 

متکازین

چگونه معده مان را کوچک کنیم؟

هر مقدار از مسیر خانه تا محل کار یا تحصیل خود را پیاده‌روی کنید. وقتی پیاده‌روی می‌کنید سریع راه بروید. این کار باعث افزایش متابولیسم شما می‌شود.

در زیر چند راهکار عملی را برای کوچک کردن حجم معده به شما معرفی می‌کنیم.

برای کوچک کردن سایز معده باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. از جمله اینکه به شیوه درستی غذا مصرف کنید، فعالیت بدنی‌تان را افزایش دهید، خواب کافی داشته باشید و …

وقتی بعد از اینکه سیر شده‌ایم باز هم غذا می‌خوریم و این روند را ادامه می‌دهیم. این کار برایمان عادت می‌شود و آهسته‌آهسته حجم معده‌مان افزایش می‌یابد. معده بزرگ غذای بیشتری را هم طلب می‌کند و همین باعث اضافه‌وزن و چاقی می‌شود.

 

زیر خاکستر ذهن

بنگر صخره و خارا به صدا آمده اند

کاین رسولان رذیلت ز کجا آمده اند

خیل شیطان رجیم اند که از شوری بخت

به طلبکاری احکام خدا آمده اند

مفتی مذهب جهلند که بر منبر شرع

از سفاهت چو حماران به صدا آمده اند

همچو انعام و بهیم اند همه بلکه اضل

که در این مرتع نفرت به چرا آمده اند

جهد شان بهر نکاح است هم از فقد شرف

بهر تاراج غنائم به غزا آمده اند

خیل کفتار و وحوشند که از حکم قدر

بر سر اهل مدائن چوقضا آمده اند

این سیه پوشی شان هم ز سیاهی دل است

خلقی از قلب سیه شان به عزا آمده اند

عاکف از چیست ندانم که ز کوتاهی بخت

این غرائب همه در دوره ی ما آمده اند

شاعر : عاکف خراسانی

دوستان گرامی میتوانند جهت مطالعه ادامه  مطالب به وبلاگهای مربوطه مراجعه نمایند .

در پایان تشکر دوباره داریم از مدیر محترم سایت حاج آقای جباری و مدیران عزیز دیگر سایتها و وبلاگهای متکازینی که به نحو احسن اخبار مراسم را تحت پوشش داشتند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *