آیت الله حسینی مازندرانی :برپایی نماز و امر به معروف ،هدف اصلی قیام امام حسین ع

آیت الله حسینی مازندرانی :برپایی نماز و امر به معروف ،هدف اصلی قیام امام حسین ع

حضرت آیت الله حسینی مازندرانی موسس و مسئول حوزه علمیه امام حسین ع :

اگر دانشجویان و جوانان در ماه های محرم به عزاداری حضرت سید الشهدای بپردازند، خداوند متعال در روز قیامت به او پاداش و اجری عظیم و سروری وصف ناپذیر به انها می دهد.
وی ادامه داد: یکى از گروه هاى مؤثر و فعال در این واقعه، جوانان و نوجوانان بودند. برخى از آنان به گفته منابع تاریخى و روایى، مى جنگیدند و برخى خود را سپر دفاع از امام حسین علیه السلام کردند. البته اینان علاوه بر ایفاى نقش رزمى در زمینه فرهنگى نیز فعال بودند و در قالب رجزها و اشعار به مقابله با تهاجم فرهنگى دشمن و معرفى شایسته امام حسین علیه السلام پرداختند.
وی با اشاره به انجام کار خیر بوسیله دانشجویان در دوران جوانی اظهار داشت: بر طبق احادیث اهل بیت عصمت و طهارت شیعیان حضرت علی ع  افرادی بوده که در شادی های ما مسرور و در زمان دوران حزن اندوهگین باشند.
موسس حوزه علمیه امام حسین (ع) با بیان اینکه دانشجویان از دوران جوانی باید اطاعت خدا و رسول را انجام دهند، افزود: امام رضا ع می فرمود که در ایام محرم هیچ کس پدرم را خندان نمی دید و هرچه به روز عاشورا نزدیک می شد اندوه و حزن ایشان افزایش می یافت.
حسینی مازندرانی در خصوص قدر و منزلت زیارت امام حسین تصریح کرد: شما دانشجویان باید در دوران جوانی به زیارت امام حسین ع بروید ، زیرا  این کار ثواب خانه خدا را داشته و نماز اش مانند مسجد الحرام ، مسجد نبی و مسجد کوفه کامل است.
وی عنوان کرد: مبلغان باید فلسفه قیام امام حسین ع را برای مردم و دانشجویان تبیین کرده تا جوانان بفهمند که هدف از قیام امام حسین ع بر پایی نماز ، زکات و امر به معروف و نهی از منکر بود.آیت الله حسینی مازندرانی
موسس حوزه علمیه امام حسین ع ابراز داشت: انقلاب و قیام امام خمینی نشات گرفته از حرکت و قیام حضرت سید الشهدا بوده و جمهوری اسلامی انقلابش را به سراسر دنیا صادر کرده است.
حسینی مازندرانی ادامه داد: در شب اول ماه محرم ۱۰۰ رکعت نماز آورده شده که در رکعت اول سوره حمد و انعام و در رکعت دوم سوره حمد و یاسین باید خوانده شود و بنا بر فرمایش امام رضا ع هرکه در روز عاشورا حوایج دنیایی خودرا ترک کند ، خداوند متعال حاجت دنیا و آخرت اورا داده و اگر افراد در روز عاشورا گریان و محزون بوده باری تعالی در روز محشر اورا مسرور می کند.
وی گفت : عشق و علاقه مردم دنیا به خصوص جوانان  و دانشجویان ایرانی به امام حسین و اهل بیت به قدر است که در روزه اربعین بیش از ۳۰ میلیون نفر به صورت پیاده به زیارت ثاره الله می روند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *