آیت الله حسینی مازندرانی  دروس خارج، باید در خدمت نظام اسلامی باشند

آیت الله حسینی مازندرانی دروس خارج، باید در خدمت نظام اسلامی باشند

به گزارش سایت خبری تحلیلی روستای متکازین به نقل از خبرگزاری شبستان، درس خارج فقهِ حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، امروز، شنبه ۱۲ آذرماه ۹۴ با حضور آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه و امام جماعت مسجد جامع امام حسین علیه الاسلامِ شهرری، در مدرس امام خمینی (ره) این مدرسه برگزار شد.

حسینی مازندرانی سخنرانی 111
در ابتدای این درس که قرار است، شنبه هر هفته از ساعت ۶:۴۵ تا ۷:۳۰ برگزار شود، آیت الله حسینی مازندرانی، با تاکید بر توسعه دروس خارج، گفت: باید گسترش این دروس، مطابق با نیازها و مطالبات جامعه و مردم باشد.
وی با بیان اینکه، با پیروزی انقلاب اسلامی، هر روز شاهد طرح پرسش ها و شبهات تازه ای هستیم، افزود: برگزاری درس خارج که بالاترین مرتبه علمی در حوزه علمیه است، باید در خدمت نظام اسلامی باشد؛ در غیر این صورت، از رسالت اصلی خود، فاصله می گیرد.
تولیت مدرسه علمیه امام حسین علیه الاسلامِ شهرری، با اشاره به هجرت علمای شهرهای مختلف که لازمه گسترش معارف دین به اقصی نقاط کشور است، خاطرنشان کرد: برگزاری درس خارجِ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل کشور در این مدرسه، مصداقِ عمل به آیه نفر، «وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّهً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» (توبه: ۱۲۲) است.
وی در پایان گفت: طلاب و روحانیون، باید خود را ملزم به حضور منظم و فعال در این درس کنند.

آحسینی مازندرانی رئیسی درسخارج
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، درس خارج فقه خود را منطبق با کتاب «وسایل الشیعه» اثر شیخ حر عاملی، آغاز کرد. یکی از ویژگی های این درس، حالت پویای آن است. به عبارت دیگر، برخلاف بسیاری از دروس خارج که به شکلِ “متکلم وحده” برگزار می شود؛ این خارج فقه با طرح اشکال از سوی طلاب و پاسخگویی استاد، همراه است.
گفتنی است طلاب سطح سوم به بالا، می توانند شنبه تا چهارشنبه هر هفته، صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ با مراجعه به این مدرسه یا از طریق تماس با شماره های ۵۵۹۳۱۴۱۹، ۵۵۹۱۶۱۵۶ و ۰۹۱۲۱۱۲۵۱۷۰ برای حضور در این درس، ثبت نام کنند.

حسینی مازندرانی سخنرانی 222
مدرسه علمیه امام حسین علیه الاسلام در شهرری، خیابان ۳۵ متری امام حسین علیه السلام (دیلمان)، روبروی ستاد سپاه حضرت سیدالشهدا صلوات الله علیه، کوچه صاحب الزمانی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *