آیا عملکرد دهیاری و شورای روستا رصد نمی شود ؟ عملکرد ضعیف شورای محل

آیا عملکرد دهیاری و شورای روستا رصد نمی شود ؟ عملکرد ضعیف شورای محل

قبل از هر چیز جا دارد از زحمات مسٔولین روستا از ابتدا تا کنون تقدیر و تشکر کنیم که در گرما و سرما همراه مردم خوب روستای متکازین بودند و هستند . بهر حال همیشه و در هر کاری اشکالاتی هست که البته اکثرا عمدی نیست . لکن باید توجه ی بیشتر کرد تا خدای نکرده حقی از این مردم مهربان و صمیمی خورده نشود .

به چند عکس ذیل به دقت توجه فرمایید :

 

توسعه-مسجد.jpg0این عکس منزلی درب ورودی منزلی در جنب مسجد جامع محل (متکازین )را نشان می دهد که متاسفانه متولیان مسجد اسکلت مسجد بر روی درب آوردند و حریم این منزل را شکستند . بدون اینکه اجازه بگیرند . این انصاف نیست ِ کسی که بخشی از زمین مسجد را از ملک شخصی خود اهدا کرده است حریمش را بدون اجازه اش تملک کنند . حتی برخی هم محلی ها به برخی مسولین اعتراض کردند ولی گویا توجهی نشد . گویا برخی بر این باور غلط هستند که چون مسجد هست می توانند هر کاری بکنند و نباید اعتراضی هم داشت . لازم است متولیان و مسولین محترم و حتی امام جماعت محترم در این زمینه تصمیمی جدی بگیرند .

خرابی-جادهاین جاده مسیر آرامستان روستا می باشد . به این شیارها دقت کنید . از این مسیر ماشین هم عبور می کرد ولی متاسفانه بدلیل عدم تصمیمات نادرست و غیرکارشناسانه به این وضع در آمده است . در روستا کوچه هایی هستند که نیاز به شن ریزی دارند ولی علت شن ریزی این مسیر مشخص نشده است .حال این هزینه ای که از بیت المال شده است را چه کسی باید بدهد ؟

جاده-یوردره.jpg1این مسیر برای تمام هم محلی ها آشناست و چندین ماه است که از این وضع خسته شده اند ولی گویا کسی نیست که به این موضوع رسیدگی کند . این جاده ارتباطی در که در منطقه جیرخانه واقع شده است روستا به محل یوردره وصل می کند . ولی با بی توجهی حدود یک سال است که به این وضع رها شده است . (روایاتی در اینکه چرا این جاده به حال خود رها شده است شنیده شده است ولی از آنجایی که اطمینان کامل ندارم نمی نویسم . ) این جاده از این جهت مهمم است که علاوه بر اینکه مسیر یوردره می باشد ُ مسیر تردد هم محلی ها به زمین های کشاورزی نیز می باشد . حال باید از مسولین محترم روستا پرسید که با توجه به اهمیت این جاده چرا توجهی خاص نمی کنند ؟ آیا مسایل شخصی در میان است ؟ آیا بین برخی اعضای شورا و برخی هم محلی های ساکن یوردره کدورتی وجود دارد ؟ ان شالله که بزودی شاهد بهره برداری از این جاده ارتباطی باشیم .

جاده-یوردرهان شالله بزودی در روستا شاهد کارهای عمرانی بزرگتر باشیم و باید به این نکته توجه کنیم که هر چه برای این مردم خدمت کنیم کم هست .

در یادواره امسال حجه السلام تاجی امام جمعه محترم چناران در این مورد با نماینده محترم بهشهر (آقای مقیقی ) و فرمانداروقت(آقای نورزاد) صحبت کردند که گویا هنوز نتیجه ای نداشت.

مدیریت این سایت آمادگی دارد تا اظهارات مسولین محترم روستا را در این رابطه شنیده و به با انتشار سخنان شان هم محلی های گرامی را در جریان بگذارد .

12 نظرات

  1. جسارتا باید با این ادبیات فقط باید بنویسم .
    ایراد شورای متکارین اینه که صاحب نداره . و بصورت مشورتی کار نمیکنند
    اگرنه همین الان سرویس بهداشتی مسجد متکازین در زمین غصبی ساخته شده . و مسئولیت شرعی ش هم گردن هرکسی که این عمل احمقانه رو انجام داده
    و بدبختانه اینکه اهالی روستا در یک مکان غصبی ؛ دارن وضو میگیرن .و ..
    الان هم این بازی جدید … (عکس شماره یک)
    کارهای اشتباهی که تا حالا انجام شده هم بماند
    ولی هر آدم نابخردی که این داستان جدید رو داره پیاده میکنه ؛ شاید فکر کنه که مثل دفعات قبل باز هم با سکوت مواجه میشه . ولی خب سخت در اشتباهه .
    حلال کنید تندی در قلم رو 🙂

    1. سردبیر

      با سلام .
      متاسفانه برخی از هم محلی ها چنین موضعی را دارند ولی حرفی نمی زنند ، حتی اگر راه را بر آنان ببندند هم حرفی نمی زنند .
      چند بار هم گفتیم و نوشتیم ولی گویا هنوز اهالی در خواب هستند .
      شورای روستا اگر هم کاری انجام داده پر از خطا و ایراد بوده است .

      1. سید

        با سلام به سردبیر گرامی کاملا با شما موافقم شورای متکازین اصلا مشورتی نیست بلکه سلیقه ای و و فامیلی می باشد و اصلا در جواب دهی ادب را رعایت نمی کند نمی دونم چطور ملت بهش رای دادن شنیدم فامیلهای خودش رو موقع رای گیری می بره متکازین تا رای جمع کنه کاملا از انصاف به دور می باشد

        1. سلام دوست بزرگوار
          اینکه برای رای گرفتن فامیلاشون رو میارن در مورد خیلی از کاندیداها صدق میکنه و مختص یک نفر نیست .
          از حق نباید گذشت که در دو دوره ای که من موقع رای گیری حضور داشتم یکی از عزیزان شورا احدی از فامیلاشون رو از شهر نیاورده بودن . و با رای اهالی ساکن روستا رای آوردن .

  2. با سلام و احترام
    قبل ازهر کلامی تشکر می کنم از تمامی زحمتکشان روستا از شورای محترم و دهیاری گرفته تا تمامی اهالی متکازین که ذره ای زحمت برای سربلندی متکازین عزیز متحمل می شوند .

    اگر بحث یا انتقادی از سوی دوستان بیان میشه اصلا قصد تخریب هیچ یک از عزیزان و زحمت کشان روستا رو ندارند و فقط نیتشون سربلندی و پیشرفت روستاست .
    متاسفانه اکثرا از عدم مشورت پذیری دوستان انتقاد دارند و اگر حرفی و پیشنهادی به میان بیاد درمقابل اون موضع گرفته میشه .
    ویا متاسفانه بعضی کارها به واسطه لج و لج بازی بین بعضی دوستان انجام نمیگیرد و ضرر این داستان به اهالی وارد میشه .
    ای کاش بزرگان روستا یک جلسه ای برگزار می کردند جهت رفع کدورتهای واهی و ایجاد همدلی ، تا اگر مشکلی در روستا داریم به خارج مجموعه روستا منتقل نشه .
    باید قبول کنیم که هر انتقادی دشمنی نیست هر چند که این انتقاد به حق هم نباشه .
    در آخر آرزوی سلامتی دارم برای عزیزان شورا و دهیاری و همه ی هم محلیهای بزرگوار .

    1. سردبیر

      با سلام محضر شما . تشکر بابت نظرتان.
      به نکته خوبی اشاره کردید که باید نقد ها را بشنوند . ولی متاسفانه اینطور نیست . سربلندی متکازین ، سربلندی هر متکازینی است .

  3. asa

    با سلام متاسفانه اعضای شورای روستا از اخلاق خوب اهالی سو ء استفاده می کنن.موارد خیلی زیادی در روستا اتفاق افتاده که خودم شاهد ظلم شورا به اهالی روستا بودم .مواردی از قبیل طرح آبرسانی به روستاهای بالا دستی متکازین که از تنگه بدون اجازه اهالی درزمین های کشاورزی لوله گذاری کردن که این شایعه در بین مردم هست که شورا مبلغ پنجاه میلیون گرفت و با پیمانکار تبانی کرد. شن هایی که از از متکازین با کامیون برای زیر سازی جاده استفاده می کردن مبالغ دریافتی معلوم نیست عاید چه شخصی شده لوله آب در داخل روستا فرسوده شدن و اب قابل توجهی به هدرمی رود که شورا و دهیاری تنها نظاره گر ماجرا هستن و اهالی از کمبود آب گله دارند جاده های کشاورزی که دو سه سال پیش احداث شد کدوم جاده ها الان قابلیت عبور و مرور دارن برای احداث این جاده کلی سنگ و خاک با لودر وارد زمین های مردم کردن و باعث ازبین رفتن زمین ها شدن تا جاده احداث بشه .جاده های کشاورزی بخاطر رانش زمین از بین میره بجای تعمیر اساسی جاده از زمین مردم بدون اجازه برای احداث جاده استفاده می کنن . در یادواره شهدا از اهالی شنیدم که صاحب زمینی که چند سال پیش منبع آب در آن احداث شده ناراضی است و گفته آب مورد استفاده غصبی است اینها گوشه ای از ناکارآمدی شورا بخصوص آقای محمدی می باشدکه در اصل پشت تمام ماجرا این آقا هستن متکازین هم که صاحب نداره فقط اسما امام جمعه و فلان شخصیت و ….داریم دریغ از یک تذکر و یادآوری .واقعا متاسفم ، داریم با آبی وضو می گیریم که منبع ان در مکان غصبی احداث شده و درمحل غصبی نماز می خوانیم .خیلی جالبه الان کسانی ادعای بسیجی و ولایت مداری می کنن که زمانی عنوان منافق داشتن (هر چند زمان حال ملاک هستش ولی در کاراهاشون رفتارهای منافقی زیاد می بینیم)

  4. نجفی

    سلام .در مورد اظهار نظر دوست عزیزمون آقا یا خانم asaکه متاسفانه خودشونو معرفی نمی کنن(شاید دلیل منطقی داشته باشن)اینکه در مورد سو استفاده اعضای شورا از اخلاق خوب اهالی اگر اینگونه هست که بنده تا الان مورد خیلی خاصی ندیدم باید خود اهالی اجازه سو استفاده ندن در مورد مشورت گرفتن شورا هم وقتی ما اشخاصیو به عنوان شورا انتخاب می کنیم به آنها وکالت میدیم با صلاحدید خودشون مشکلات و مسائل روستا رو بررسی و حل کنن تا حالا شده نماینده مجلس بیاد ازما مشورت بگیره .هر چند خیلی خوب میشه اگه شورا هرچند وقت یک بار یه جلسه همفکری با اهالی داشته باشن.در مورد منبع آب هم در زمین ما بدون اجازه و رضایت احداث شده این موضوع صحت داده و لی بقیه مواردو من هم شنیدم ولی یقین ندارم .در مورد گذشته افراد و نیت افراد هم ما در جایگاهی نیستیم که قضاوت کنیم شاید افرادی در گذشته قصوری داشتن ولی در حال حاضر برای جبران گذشته خود از هر تلاشی دریغ نمی کنن این مسائل درهمه جا هست مهم اینه اگه انتقادی میشه نقاط مثبت و فعالیتهای خوب هم بیان بشه یک طرفه قضاوت نکنیم هیچ کس بی عیب نیست

    1. سردبیر

      با سلام .ممنون از نظرات شما .
      یعنی بدون اجازه از شما منبع آب نصب شد .
      منتظر اظهار نظر عزیزان مسئول متکازین هستیم .
      البته لازم به ذکر است کارهای عام المنفعه زیادی هم داشتند .

  5. نجفی

    در مورد انتقادهای صورت گرفته در مورد عملکرد شورا می بایست این انتقادها بصورت مستقیم انجام بشه تا طرف مقابل هم بتونه از خودش دفاع کنه موارد زیادی هست که از اهالی درمورد مشکلات روستا می شنویم ولی دلیل اینکه این گلایه ها و مشکلاتو چرا به اعضای شورا منتقل نمی کنن جای تعجب هست

    1. سردبیر

      به احتمال فراوان سایت متکازین از سوی برخی مسئولین روستا رصد می شود و بنا بر سیاست این سایت مبنی بر ضایع نشدن حق هم محلی ها و مسئولین ، خوشحال می شویم اگر مسئولین محترم روستا اگر مطلبی دارند بفرمایند تا در این سایت منتشر کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *