شمیم عطر شهادت در بهشهر/تشییع و خاک‌سپاری ۶ شهید دفاع مقدس

شمیم عطر شهادت در بهشهر/تشییع و خاک‌سپاری ۶ شهید دفاع مقدس

همان‌طور که در خبرها داشتیم از مجموع ۳۰ شهید غواص و خط‌شکن تازه تفحص شده که از ۱۵ تا ۲۰ مردادماه در سراسر مازندران مورد استقبال قرار گرفتند، هفت شهید شناسایی شدند و بنابر تصمیم ستاد استقبال از شهدای غواص و خط‌شکن مازندران، محل تشییع و خاک‌سپاری شهدا در شهرهای خلیل‌شهر، بهشهر، بابل، ساری، محمودآباد، شیرگاه، سوادکوه، میاندورود و ایزدشهر در نظر گرفته شد.
ظهر امروز ۶ شهید غواص و خط‌شکن همانند روزهای هشت سال دفاع مقدس از بیمارستان امام خمینی (ره) تا پارک ملت بهشهر تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط امام جمعه این شهرستان، براساس تصمیماتی که گرفته شد، دو شهید گمنام در پارک ملت بهشهر، دو شهید در مهدیه خلیل‌شهر و یک شهید گمنام نیز در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد واقع در منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد بهشهر خاک‌سپاری شدند.
شهید حسین‌علی بالویی که در لیست هفت شهید تازه تفحص شده و شناسایی شده غواص و خط‌شکن در ابوفلوس عراق است، پس از ۲۹ سال در کنار هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای بهشهر خاک‌سپاری شده است.
این شهید خط‌شکن در اول آذرماه ۴۹ به دنیا آمد و در دی‌ماه ۶۵ به شهادت رسید، پدرش اصغر بالویی می‌دانست که حسین‌علی به شهادت رسید، لذا در همان زمان و پس از اینکه پیکر یکی از همرزمان او به نام شهید آشکاران در بهشهر تشییع و خاک‌سپاری شد، در کنار قبر این شهید برای پسر خود نیز جایی را در نظر گرفت.
انتظار برای آمدن فرزند سال‌ها به طول انجامید و بالاخره حسی که ۲۹ سال پدر و مادر را همراهی می‌کرد در رمضان ۹۴ به یقین تبدیل شد و اگر چه تکه‌هایی از استخوان‌های آن پیکر برومند و رشید به همراه لوازمی چون تسبیح و کارت شناسایی در معرض دید خانواده‌ شهید قرار گرفت اما این‌ها کافی بود تا آرامش به قلب پدر و مادر بازگردد.
حالا امروز پس از سال‌ها، پدر شهید خوشحال است که فرزند شهیدش به خانه خود بازگشت و در خاک وطن آرام گرفت.
پدر شهید بالویی هم در مراسم استقبال و هم در مراسم تشییع و خاک‌سپاری به همه مردم بهشهر و مردم ایران، شهادت فرزند خود را تبریک گفت.
شب گذشته نیز مراسم وداع با پنج شهید گمنام و شهید بالویی با حضور باشکوه مردم و مسئولان بهشهر و شهرهای اطراف در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
به گزارش فارس، باوجود اظهار نظرهای متفاوت تا صبح روز پنج‌شنبه برای محل دفن دو شهید گمنام در پارک ملت که بخشی از آن متعلق به میراث فرهنگی است، بالاخره با تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره‌کل تابعه در مازندران و با پیگیری کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با دفن شهدا در این پارک زیبا و میراثی موافقت شد.
حالا با ورود شهدای غواص و خط‌شکن، شمیم عطر شهادت بار دیگر در کوچه‌باغ‌های شهر شهید هاشمی‌نژاد و سرداران و ۸۰۰ شهید دفاع مقدس پیچیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *