بخشدار یانه‌سر بهشهر: مردم بخش یانه‌سر بهشهر مشکلات زیرساختی زیادی دارند

بخشدار یانه‌سر بهشهر: مردم بخش یانه‌سر بهشهر مشکلات زیرساختی زیادی دارند

سین نجفی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به خدمات ارزشمند ۳۰ ساله نظام اسلامی در روستاها، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش شد تا بیشتر به مطالبات مردم در روستاها پرداخته شود و کمتر گزارش کار مدنظر باشد.
وی بیان کرد: به جای پرداختن به کارهای تبلیغاتی، سعی کردیم که رویکرد کاربردی و سازندگی را برای حل مشکلات مردم در پیش بگیریم و تاکنون نیز توانستیم همکاری و تعامل مردم را در مشارکت اصلی طرح‌ها داشته باشیم.
عضو شورای اداری شهرستان بهشهر با اشاره به توفیقات دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای، افزود: اثرگذاری این موفقیت‌ها را در بخش عمرانی و خدماتی به‌ویژه در بخش روستاها که در مسیر ریل‌گذاری سیاست‌های کلان کشور و منویات مقام معظم رهبری با شاخص‌های مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت در روستاها است را به مرور زمان بیشتر درک می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مردم این بخش از شهرستان بهشهر با مشکلات آب، برق، آرد و نان و خدمات دستگاه‌ها مواجه هستند، گفت: اما دو انتقاد و مطالبه همیشگی را در حوزه جاده مواصلاتی و طرح‌های هادی دارند که نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر مسئولان است.
نجفی با اشاره به هم‌جواری بخش یانه‌سر با استان‌های همسایه و ضعف شدید امکانات انتظامی و مشکلات ساختاری، اظهار کرد: در آن زمان نیز دغدغه مردم مطرح و طرح‌هایی در این زمینه مطرح شد، در قدم اول به همیاری شوراها و دهیاران و مردم به عنوان یاوران اساسی انتظامی نیاز داشتیم.
بخشدار یانه‌سر بهشهر با بیان اینکه رویکرد اصلی بخشداری همیاری بود که در جلسات متعدد هم‌اندیشی نیروی انتظامی، پایگاه‌های بسیج و دهیاران، متنفذان بخش و پاسگاه‌ها صورت گرفت، افزود: نگرانی‌های موجود در رابطه با وضعیت پاسگاه‌های انتظامی و نقش آن در مسیر توسعه پایدار تبیین شد، لذا مردم منطقه به عنوان یاوران اساسی دولت پیش‌قدم شده و عامل حرکت مسئولان شهرستانی شدند.
این مسئول بیان کرد: با اراده مشترکی که بین شوراها و دهیاران و اهالی روستا صورت گرفت بخشداری خود را مکلف به اجرای منویات مردم دانست و در این مسیر پیگیری‌ها و اقدامات موثر امام جمعه شهرستان بسیار راهگشا و فصل‌الخطاب بوده است.
نجفی با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه شورای اداری این شهرستان در مرکز بخش یانه‌سر، ادامه داد: در حاشیه این جلسه که با حضور امام جمعه، نماینده، فرماندار، مدیران ادارات و نهادها و مسئولان و متنفذان محلی برگزار شد، با نظر مساعد فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر نسبت به کلنگ‌زنی پاسگاه انتظامی مرکز بخش اقدام کردند.
بخشدار یانه‌سر بهشهر اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی در بخش یانه‌سر، اما ۲۰ میلیون تومان از طریق شورا و دهیاری مرکز بخش به عنوان مشارکت مردمی پیشنهاد شد که ۱۰ میلیون در ابتدای کار و ۱۰ میلیون تومان نیز در روند کار در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد، پنج میلیون تومان از طرف نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه همچنین ۲۰ میلیون تومان از سوی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر به ساخت پاسگاه انتظامی مرکز بخش یانه‌سر اختصاص یافت که سبب شادی و رفع نگرانی مردم شده است.
وی در پایان با اشاره به توانمندی‌های دولت در عرصه دیپلماسی، توجه به روستاها را از اولویت‌های آن دانست و مصداق این توجه را کمک قابل توجه مدیران استانی در توزیع عادلانه بودجه و تخصیص اعتبارات قابل توجه به حساب دهیاری‌ها عنوان کرد.
به گزارش فارس، بخش یانه‌سر بهشهر از مناطق کوهستانی شرق مازندران و دارای جمعیت ثابت بیش از ۷ هزار نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *