گزارش اولین نشست برخی از فعالان سایبری متکازینی

گزارش اولین نشست برخی از فعالان سایبری متکازینی

img_2101wwwبا سلام به همه عزیزان
قبل از هرچیز باید از همه عزیزان به علت کم‌کاری وبلاگ و همچنین تاخیر در ارائه گزارش نشست قلباً پوزش بطلبم.
ابتدا مقدمه‌ای از اتفاقات قبل از نشست را برایتان ذکر می‌کنم:
در سال ۱۳۹۱ پیشنهاد نشست فعالان سایبری متکازینی ارائه شد و اطلاع رسانی خوبی هم انجام گرفت که عصر روز یادواره این نشست در مسجد جامع متکازین برگزار شود و جناب حاج‌آقای تاجی پیشنهاد میزبانی این نشست را دادند. تا اینکه جناب آقای باقری با بنده تماس گرفتند و فرمودند بنیادی به نام «بنیاد رشد» تاسیس شده و ایشان قرار است جلسه‌ای را در عصر روز یادواره برگزار کند و از بزرگان متکازین هم دعوت کردند.
بنده هم، برای جلوگیری از هرگونه حرف و حدیث به همه عزیزان ذکر کردم که برای کمک به آقای باقری در اون جلسه شرکت می‌کنیم و عملا نشست فعالان سایبری لغو شد. چون اعتقاد بنده بر این بود که همدلی ایجاد شود و شرکت در جلسه بنیاد رشد هم با ایجاد همدلی منافاتی نداشت و در راستای عملکرد ما بود.
مجددا امسال این پیشنهاد مطرح شد و خوشبختانه توسط ۱۵ نفر از کاربران عزیز رسما اعلام آمادگی شد و مجددا حاج آقای تاجی پیشنهاد میزبانی جلسه را دادند. البته قبل از پیشنهاد حاج آقای تاجی من حتی مکان برگزاری را به مشورت گذاشته بودم.
همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه حاج آقای تاجی فرمودند که بخاطر فاطمیه باید قبل از دهم فروردین به چناران بروند و به احترام ایشان، امتثال امر کردیم و طی یک پست به عزیزان اطلاع‌رسانی کردیم. البته به همه عزیزانی که رسما اعلام آمادگی کرده بودند، تلفنی تغییر زمان نشست اعلام شد.
در اینجا باید رسما به اشتباه خودم در تغییر زمان ناگهانی جلسه اعتراف کنم و از این بابت از همه عزیزان عـذر میخوام
انشا‌الله در نشست‌های بعدی این اشتباه تکرار نخواهد شد.
برای اطلاع عزیزان عرض کنم که در این نشست هیچگونه رئیس و مرئوسی وجود نداشته و فقط و فقط نیت برگزارکنندگان، آشنایی عزیزان بصورت رو در رو با هم و تعامل در مورد ادامه کارهای فرهنگی بود.
و اما گزارش نشست:

img_2100www
روز شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۷ در منزل حاج آقای تاجی جلسه رسما شروع شد و در این نشست:
۱- جناب حاج آقای تاجی مدیر وبلاگ معصرات و امام جمعه محترم چناران
۲- جناب آقا سید ضیا جباری و جناب آقای اسحاقی (سایت امام جمعه محترم، حاج آقا جباری)
۳- جناب آقای کریمی مدیر محترم سایت متکازین دات آی آر
۴- جناب آقای فلاحی مدیر محترم سایت حاج محمد
۵- جناب آقای سید مجید حسینی مدیر محترم وبلاگ بسیجی ۶۵
۶- جناب آقای سید علی کریمی مؤسس سایت متکازین دات آی آر
۷- جناب آقای علیرضا رضایی مدیر محترم وبلاگ کوکتل مولوتف و سایت بهشهر ما
۸- سید عابدین حسینی مدیر محترم وبلاگ امید اشرف‌البلاد
۹- جناب آقای باقری مدیر «بنیاد رشد» متکازین
۱۰- و بنده
شرکت داشتند.
پس از صحبت کوتاه اینجانب و معرفی عزیزان حاضر در نشست به همدیگر، جناب آقای تاجی سخنانی را در مورد لزوم استفاده از فضای مجازی و همچنین خوشحالی از تعداد بالای فعالان مجازی ایراد کردند و سپس هریک از اعضا مطالبی را در مورد نشست و فعالیت‌های فرهنگی ایراد کردند.
عمده بحث عزیزان شرکت کننده در نشست، حفظ همدلی موجود و تقویت این همدلی و همکاری بیبشتر برای معرفی روستای خوشنام متکازین  بود.
یکی از دلایل کار بیشتر در معرفی روستا، پیشینه روستا در علم و دین‌داری و – برکات علمی و معنوی روستاست. به همین دلیل لازم است همه عزیزان در حوزه‌های تخصصی و علائق خود، حضوری پر رنگ، منطقی، عقلی با ارائه مطالبی پر از نکات آموزشی داشته باشند.
همچنین در این نشست از کار زیبای وبلاگ متکازینی‌ها در بررسی همه صفحات سایبری متکازینی‌ها در یک پست تقدیر شد و قرار شد مدیر محترم سایت متکازین دات آی آر این کار را ادامه دهند.
در بخش دیگری از صحبت‌ها به نقاط قوت و ضعف برخی از وبلاگ‌ها و سایت‌ها پرداخته شد و عزیزان حاضر، نظرات ارزشمندی در رابطه با تعامل بیشتر و دو طرفه در سایت امام جمعه محترم حاج آقای جباری دادند.
یکی دیگر از پیشنهادها، اطلاع‌رسانی بیشتر برای استفاده فراگیرتر عزیزان روستا از فضای مجازی بود. همچنین:
– تجمع و نشست عزیزان حداقل دو بار در سال
– تاکید بر لینک صفحات دیگر عزیزان متکازینی توسط هرکدام از کاربران
– پشتیبانی فنی اعضایی که به هر دلیلی نیاز به مشاوره فنی دارند.
– جناب آقای سید علی کریمی، مؤسس سایت متکازین دات آی آر  هم مختصری از فعالیت اولیه سایت را ارائه کرده و در مورد شرکت تعاونی صنایع دستی هزار نقش متکازین توضیحاتی دادند.
در این نشست جناب آقای باقری گزارش عملکرد «بنیاد رشد» را ارائه کردند و به موانع موجود بر سر راه ادامه کار اشاره کردند. البته توسط حاضران انتقادات و پیشنهادتی درباره روند کار بنیاد ارائه شد که نتیجه این انتقادات این بود که با وضع موجود این بنیاد قادر به ادامه کار نبوده و باید در بین جوانان و عزیزان سایبری متکازینی بدنبال همکاری بوده و از بیان اهداف دور از دسترس و دست‌نیافنتی اجتناب گردد.
در پایان از مدیر محترم سایت‌ متکازین دات کام، جناب آقای سید زهیر محمدی، فرزند محترم حاج آقای حاج میر رجبعلی محمدی ( که جایشان واقعا خالی بود) بعنوان اولین فعال متکازینی در فضای مجازی تقدیر گردید.
جناب آقای محمدی گزارشی را برای ارائه در نشست آماده کرده بودند که بدلایل مختلف موفق به حضور در نشست نشدند. انشالله در نشست بعدی در خدمت جناب آقای محمدی عزیز هستیم و از همینجا از ایشان عذرخواهی می‌کنم.
در پایان از حاج آقای تاجی جهت میزبانی این نشست تقدیر و تشکر کرده و برای ایشان و همه عزیزان متکازینی، شادی، تندرستی و موفقیت روزافزون را از خداوند منان خواستاریم . ” منبع : “وبلاگ هنرعابدین”

“با تشکر از برادر گرامی آقای سیدمجتبی بایت انتشار گزارش نشست و تشکر وی‍‍ژه از آقای سیدعابدین به جهت عکسهای زیبایی که گرفتند .”

یک دیدگاه

  1. سردبیر

    با سلام . مهمترین نتیجه آشنایی عزیزان با هم بود . و آشنایی با وبسایت ها . شناخت دیدگاه ها و روحیات افراد . آینده نگری در ادامه فعالیت وبسایت ها . توجه بیشتر به متکازین و فعالیت ها و … .
    ان شالله در نشست های بعدی پربارتر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *