اولین لگد به مادر … ماه رجب .. روز معلم .. روز شورا

اولین لگد به مادر … ماه رجب .. روز معلم .. روز شورا

 

 

سایت آیت الله جباری بمناسبت روز کارگر و معلم بروز کردند :روز کارگربا  گرامیداشت یاد و نام شهدای کارگر ، ۱۱ اردیبشهت روز کارگر بر همه کارگران زحمت کش و انقلابی مبارک باد.

hafte-moallem92شهید مطهری چشمه فیاض و جوشان بود. امام خامنه ای (س)با گرامیداشت یاد و نام معلمین شهیدمان ، سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری و هفته معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه گرامیباد.

نهاد امامت جمعه چناران نیز از برنامه های حجه الاسلام تاجی مطلب نوشتند :

“امام جمعه محترم چناران درروز شوراها به اتفاق مسئول ستاد نماز جمعه ومسئول رسیدگی به امورمساجد شهرستان در دفتر شورای اسلامی شهر چناران حضور یافته واین روز را به ایشان تبریک گفتند . حجهالاسلام تاجی ضمن تبریک روز شورا وتبریک پیشاپیش هفته گرامیداشت مقام معلم و ولادت امام باقر (ع) افزودند : اسلام دین شور ومشورت است وخداوند به  پیامبر اکرم(ص) که فرستاده الهی است می فرماید [ وشاورهم فی الامر ] در انجام امور وکارها با دیگران مشورت کن . ایشان ضمن اشاره به اهمیت وحساسیت جایگاه شوراها در بین مردم افزودند : شورا نهادی است مردمی که با اعتماد مردم شکل می گیرد لذا کسانی که دراین موقعیت وجایگاه قرار می گیرند باید طوری عمل کنند که در آخر کارشرمنده خدا ومردم نباشند . در ادامه جلسه اعضای محترم شورای اسلامی شهر چناران ضمن عرض خیر مقدم وخوش آمد به امام جمعه محترم وهمراهانشان گزارشی از عملکرد یکساله خود وشرحی از برنامه ها وتصمیمات اتخاذ شده برای ادامه فعالیتشان را بیان نمودند .”

روز شوراو در ادامه ؛

“به دعوت ریاست محترم آموزش وپرورش شهرجدید گلبهار، حجهالاسلام تاجی امام جمعه محترم چناران یک روز درهفته با حضور در آموزش وپرورش گلبهار ضمن اقامه نماز ظهر وعصر برای ایشان نکاتی اخلاقی را بیان می کنند . حجهالاسلام تاجی در جمع این هفته فرهنگیان ضمن تبریک پیشاپیش هفته گرامیداشت مقام معلم وولادت امام باقر (ع) بیان داشت : خداوند تبارک وتعالی نعمتها وسرمایه های بزرگی به بندگانش عنایت فرموده وانسان در مقابل این نعمتها وسرمایه ها مکلف به پذیرش مسئولیتهایی است و درروز قیامت باید نسبت به این مسئولیتها پاسخگو باشد . ایشان افزودند : از بزرگترین این سرمایه ها ونعمتها عمر انسان است که به فرموده قرآن کریم انسان با گذشتن این عمر هرلحظه درحال ضرر وزیان کردن است لذا باید تمام هم وغم وتلاش وسعمیان ما براین باشد که از لحظه لحظه این سرمایه بزرگ درراه خدا ودرست استفاده نماییم .”

وبلاگ نقطه نوشت نیز در چند پست مطالب زیبایی نوشتند :

“چرا بهشت زیر پای مادر نباشد
وقتی در دلش تو را میپرورانید
در حالی که تو فقط لگد میزدی!
و مادرت با همه نوای عاشقانه اش
قربان صدقه ات میرفت!!!”

و ؛

“از قدیم گفته اند
نوای معشوق درمان درد عاشق است
پس بخوان برایم که بیمار تو ام!

خیلی هم باکلاس باشی اسمش را بگذار موسیقی درمانی وقتی میخواهم خودم را با قرآن درمان کنم!”

وبلاگ کیشتای متکازین هم بخاطر ماه رجب که حرام هست در مورد دیه و بیمه نوشتند :

“با توجه به افزایش نرخ دیه در سال ۹۳ (۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰ریال در ماه عادی و ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال در ماه حرام ) به دوستان عزیزی که اتومبیل و وسیله نقلیه موتوری دارند توصیه اکید می شود با مراجعه به شرکتهای بیمه نسبت به افزایش تعهد دیه بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام نمایند . با توجه به در پیش بودن ماه رجب (ماه حرام) لطفا” در انجام این امر سهل انگاری نشود. “

وبلاگ وب نوشته های شیفته نیز در مطلبی بمناسبت ماه رجب نوشتند :

“ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمیرسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.
از حضرت موسى بن جعفر(علیهماالسلام) روایت شده است که: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می گردد.
و همچنین فرمود که: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.
از امام صادق(علیه السلام) روایت است که حضرت رسول اکرم( صلى الله علیه و آله) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را “أصب” مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته می ‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَهَ».”

و در ادامه شعری در مورد امام زمان عج نوشتند که هشداریست برای ما :

“تمام راه ظهور تو با گنه بستم                         دروغ گفته ام آقا که منتظر هستم
کسی به فکر شما نیست راست می گویم     دعا برای تو بازیست راست می گویم
اگرچه شهر برای شما چراغان است              برای کشتن تو نیزه هم فراوان است
من از سرودن شعر ظهور می ترسم              دوباره بیعت و بعدش عبور می ترسم
من از سیاهی شب های تار می گویم            من از خزان شدن این بهار می گویم
درون سینه ما عشق یخ زده آقا                           تمام مزرعه هامان ملخ زده آقا
کسی که با تو بماند به جانت آقا نیست        برای آمدن این جمعه هم مهیّا نیست”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *