خطبه ها.. ، ارزیابی هنرعابدین و سنگ تلار و کوپ تلار

خطبه ها.. ، ارزیابی هنرعابدین و سنگ تلار و کوپ تلار

imagesنهاد امامت جمعه چناران مشروح خطبه های نمار جمعه را نوشتند : بلوک غرب، اعم از اروپا و آمریکا، به ‏دلیل این‏که خود بزرگ‏ترین ناقضان حقوق بشر هستند حق ندارند براى دیگران تعیین تکلیف کنند چه رسد به این‏که بخواهند بر عملکرد دیگران نظارت کنند. حجت الاسلام مظفر تاجی در خطبه های هفته گذشته جمعه چناران اظهار کرد: فقط در یک صورت می‌‏توان با خواسته‌‏هاى حقوق بشرى اتحادیه اروپا از ایران موافقت کرد و آن این‏که ابتدا راه را براى بررسى وضعیت حقوق بشر در کشورهاى اروپائى و آمریکا باز کنند تا نمایندگان دولت ایران آنچه را که در این کشورها مشاهده مى‏کنند با استناد به اسناد و مدارک در سطح جهان منتشر و چهره واقعى دولت‏ هاى اروپائى و آمریکا را افشا کنند، سپس نوبت به ایران برسد.
امام جمعه چناران افزود: وجود زندان‏هاى متعدد متعلق به آمریکا در کشورهاى اروپائى آنهم با شکنجه‏‌ها و روش‌‏هاى ضدانسانى قرون وسطائى، رفتارهاى ضد بشرى‏ آمریکایی‌‏ها در زندان گوانتانامو با زندانیانى که به آن‏ها هیچ ربطى ندارند، جاسوسی‌هاى اروپایی‌‏ها در کشورهاى‏ مختلف، حمایت دولت‌‏هاى اروپائى از رژیم صهیونیستى در جنایاتى که علیه مردم فلسطین مرتکب مى‏ شود و تجاوزاتى که اروپائی‌‏ها در آفریقا، آمریکاى لاتین، خود اروپا و آسیا به حقوق ملت‏ها و تمامیت ارضى‏ کشورها مى‏کنند، لکه ‏هاى ننگى هستند که با هیچ توجیهى پاک شدنى نیستند و تماماً از مصادیق نقض آشکار حقوق بشر محسوب مى ‏شوند.(ادامه بیانات در وبلاگ وبلاگ مربوطه )

سایت امام جمعه بهشهر نیز خطبه های هفته گذشته را منتشر کرد : حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در خطبه های نماز جمعه ۲۲ فروردین ماه ۹۳ بهشهر ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی و گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای یاد و نام شهدای هسته ای را گرامی داشته و تاکید کردند برابر فرمایشات حضرت امام خامنه ای (س) ، حق انرژی هسته ای به عنوان خط قرمز ملت ما است و هیچ قدرتی توان گرفتن این حق را ندارد.
ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان در موضوع دلایل موفقیت های نظام و ملت ایران را عمل به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و تابعیت از حضرت امام خامنه ای (س) دانسته که فرمودند : مطیع رهبری باشید ، تا به مملکت تان آسیبی نرسد. مساجد را پرکنید ، مسجد سنگر است. ید واحده باشید و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و تاکید کردند اگر پشتیبان رهبری نباشید ، مساجد را خالی کنید ، اختلاف داشته باشید استکبار و آمریکا به مقاصدش خواهد رسید. امام این خطر بزرگ را در اوایل انقلاب به مردم گوشزد کردند. ( ادامه بیانات در سایت مربوطه )

وبلاگ هنرعابدین در تازه ترین مطلبش خواستار ارزیابی وبلاگ از نگاه کاربران شده است : از آغاز بکار وبلاگ هنر عابدین ۶ سال است که می‌گذرد و در این مدت، شما عزیزان با انتقادات و پبشنهادات بجا و دلسوزانه خود همیشه مشوق بنده بوده اید.
قصد دارم در این پست، با کمک شما، یک ارزیابی از کارکرد یک‌ساله وبلاگ هنر عابدین داشته باشم . ( شما میتوانید با مراجعه به این وبلاگ زیبا رای خود را بنویسید ) برای این مدیرمحترم آرزوی موفقیت داریم .

وبلاگ کیشتای متکازین در تازه ترین پستش سری به کشاورزی زده است : در زمانهای نه چندان دور کشاورزان روستای متکازین بعد از دروی محصولات خود که اکثرا”  گندم و جو بود برای محافظت و نگهداری آن تا موقع خرمن از شر رطوبت و همچنین هجوم حیوانات وحشی از ۲روش استفاده می کردند .
اولین و مرسوم ترین روش درست کردن سنگ تلار بوسیله سنگهای زیاد که بصورت دایره و در ابعاد و بلندی مختلف بنا می شد و مصالح آن فقط شامل سنگ می شد.
دومین روش استفاده از درختان مناسبی که در محل کشت وجود داشت بود که ظاهرا” با بستن شاخه های این درختان به آن شکل و فرم می دادند تا جهت نگهداری محصولات آماده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *