نوشتاری مختصر به بهانه برگزاری نشست سالیانه صندوق خیریه روستای متکازین + اساسنامه و دعوتنامه

نوشتاری مختصر به بهانه برگزاری نشست سالیانه صندوق خیریه روستای متکازین + اساسنامه و دعوتنامه

000

با توجه به برگزاری نشست عمومی سالیانه صندوق خیریه متکازین در ۱۳ اسنفد ماه ۱۳۹۵ مختصر یادداشتی تقدیم می گردد .

( انچه در این یادداشت می خوانید : مقدمه و سخن – اسامی و تصاویر سرگروه ها – متن اساسنامه و پیشنهاد )

در باب احسان و نیکوکاری و کمک رساندن به برادران مومن آیات ، احادیث و روایات فراوانی داریم که چند نمونه ذکر می شود :

قال الله تعالی : وَالباقِیاتُ الصّالِحاتُ خَیرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَواباً وخَیرٌ أمَلاً (۱)
و نیکى‏هاى ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگارت بهتر و امیدوار کننده‏ تر است. (سوره کهف)

رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: هر کس یک نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت های فراوان او را روا سازد که کمترین آن بهشت باشد.

از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمود: کسى که به برادر مسلمان خود قرض دهد، در برابر هر درهمى که قرض داده هم وزن کوه احد و کوه رضوان و کوه سینا، حسنات خواهد داشت. و اگر براى وصول آن مدارا کند، از پل صراط همچون برق جهنده بدون حساب و عذاب خواهد گذشت.

امام صادق – علیه السّلام – فرمود: کسی که در فکر برآوردن نیاز برادر مؤمن مسلمان خود باشد تا زمانی که در فکر نیاز او هست، خداوند نیز در (فکر) نیاز وی باشد (نیازش را بر طرف می کند).

 

درمعارف دین مبین اسلام وسنت نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) مخصوصاًمولای متقیان علی (ع) به نیکوکاری ودستگیری از محرومان و یتیمان بسیار تاکید شده است چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند آنهایکه از مال خود به فقراء در حال وسعت و تنگدستی انفاق می کنند وخشم وغضب فرو نشانند واز بدی مردم در گذرند( چنین مردمی نیکوکارند) وخدا دوستدارنیکوکاران است .

برای نشر وترویج این معارف عالیه ونیز جمع آوری وهدایت کمکهای اهالی روستا در مسیر درست وقابل توجه شدن این کمکها و دوری از هرگونه ریا ، خودنمایی و حفظ آبروی مومنین نیازمند ، جمعی از بزرگان روستا صندوق خیریه متکازین را تاسیس کردند که در این زمینه فعالیت دارد و الحمدالله با تعاون و همکاری توانستند این حرکت خداپسندانه را تا به امروز ادامه دهند و ان شالله روز به روز موفق تر و پربارتر ادامه دهند .ان شالله . ( صندوق تا به امروز( بهمن ۹۵ )  ۳۹۵ عضو دارد )

با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست سالیانه صندوق خیریه متکازین جا دارد از سرگروه های محترم و بسیار زحمتکش این صندوق نیز یادی کنیم و قدردان زحمات شان باشیم . این عزیزان با گذاشتن وقت و زمان کمک شایانی به این صندوق دارند و حتی هزینه هایی را نیز متحمل می شوند بدون اینکه کوچکترین چشمداشتی داشته باشند .

اسامی و تصاویر سرگروه های محترم صندوق خیریه متکازین :

صندوق خیریه متکازین

از راست : آقایان ؛ سیدحسین بزرگی، حاج سید ابوذرخلیلی ، حاج سید رستم خالقی و حاج سیدعلی اصغرحسینی

2

از راست آقایان ؛ کربلایی سیدعیسی(آقاعلی)حسینی ، حاج سیدآقاعلی باقری ، حاج سیدحسن جلالی و حاج سیدرمضان طاهری3 از راست آقایان ؛ کربلایی محمدشریفی و حاج علی نجفی

5 آقای کربلایی سید حسن کریمی 4

آقای سید رحمت امینی

و بر اعضای محترم لازم است که در راستای کمک کردن به این صندوق و همچنین افراد مشمول طرح های صندوق کمال همیاری با سرگروه ها را داشته باشند و مبالغ مربوطه را به موقع پرداخت نمایند تا این عزیزان برای جمع آوری مبالغ چند بار به در خانه ها مراجعه نکنند .

اساسنامه صندوق خیریه متکازین :

اساسنامه صندوق خیریه روستای متکازین

زمان و مکان جلسه سالیانه صندوق خیریه متکازین :

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ همراه با نماز مغرب و عشا

مکان: بهشهر – زیروان – مسجد امام محمد باقر ع

مداح: آقای خدابخش فلاحتی

سخنران: حجه الاسلام تاجی امام جمعه محترم چناران

میزبان:  حاج سید عباس باقری راد ( بصرف شام )

 

d671f3be-d456-4541-8e6c-72aafb4e9a33

 

پیشنهاد سایت روستای متکازین :

در احادیث وروایات آمده وقتی جعفربن ابیطالب به شهادت رسید پیامبر صلی الله علیه وآله به فاطمه سلام الله علیها دستور داد تا سه روز برای اسماء بنت عمیس که همسر جعفر بود غذا ببرد و زنان نزد همسر جعفر بیایند و عزاداری کنند و غذا بردن تا سه روز نزد مسلمانان سنت گشت «وسائل الشیعه جلد ۲ حدیث ۳۴۹۹ » امام صادق علیه اسلام فرمود : غذا خوردن نزد اهل میت از کارهای دوران جاهلیت است سنت اسلامی این است که برای اهل میت غذا بفرستند « وسائل الشیعه جلد ۲ حدیث ۳۵۰۲»

پیشنهاد اینست که بازماندگان فرد از دنیا رفته ، در روز سوم مراسم را بدون ناهار و یا شام برگزار کنند . و در عوض اگر مایل بودند روز هفتم مراسم همراه با اطعام بگیرند .

اما از این نکته نباید غافل شویم که برپا کردن مراسم عزا و دادن تسلیت به صاحبان عزا یک امر فطری وسنت اسلامی و پسندیده است اما می توان این مراسم سوم را همانند دیگر شهرها و روستاها همجوار در بعداز ظهر با هزینه کمتر برگزار کرد و به همان اهداف رسید واز نگرانی واضطراب صاحبان عزا که سخت در فشار روحی هستند و حالت عادی ندارند کم کرد

درپایان از علما ، بزرگان ،جوانان ،اعضای محترم شورای اسلامی ، دهیار محترم و مسولین صندوق خیریه متکازین  انتظار داریم با فرهنگ سازی زمینه های برگزاری مراسم سبک روز سوم را فراهم نمایند تا برای کسانیکه توانای برگزاری آن را ندارندباعث شرمندگی وخجالت نشود ./

با کانال تلگرامی روستای متکازین همراه ما باشید .

https://t.me/joinchat/AAAAADv6sevefjIbKOJSYw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *