در گفتگو با آیت الله حسینی مازندرانی : چطور می شود جز ۳۱۳ یار امام زمان(عج) باشیم !

در گفتگو با آیت الله حسینی مازندرانی : چطور می شود جز ۳۱۳ یار امام زمان(عج) باشیم !

آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، استاد حوزه علمیه و مدرس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سوال که در عصر غیبت چگونه می توان سرباز امام عصر(عج) بود، گفت: بزرگ ترین سرمایه در عصر غیبت تقوا است.اگر انسان به آنچه که امام عصر دستور داده اند عمل کند، سرباز منجی آخر الزمان شناخته می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان عصر غیبت را کوتاه کرد؛ تصریح کرد: طبق روایات ما شخص منتظر در زمان غیبت باید برای تعجیل فرج امام زمان(عج) دعا کند. اما در مورد زمان و وقت ظهور حضرت کسی جز ذات اقدس الهی خبر ندارد.بر همین اساس ائمه اطهار(ع) فرمودند:«کسی که زمان غیبت را مشخص کند، دروغ گو است»
آیت الله حسینی مازندرانی تصریح کرد: البته روایات در مورد آخر الزمان زیاد است اما نمی شود زمان دقیق را مشخص کرد واگر با تقوا متشرع، ا انقلابی و ولایی باشیم دعایمان اثر دارد همچنین دعای کسی اثر دارد که لقمه، زبان و قلب پاک داشته باشد.
این استاد برجسته اظهار کرد: ممکن است خیلی از ما بگوییم «عجل علی ظهورک» اما آنچه که امام زمان می خواهند را عمل نکنیم لذا دعایمان اثر نمی کند.لذا استجابت دعا شرایط دارد. و اگر شرایط جمع شد آنگاه خداوند صلاح می داند چه زمان امام عصر(عج) ظهور کنند.
وی خاطرنشان کرد: در روایات داریم که حضرت مهدی(عج) ۳۱۳ نفر اصحاب و یارانی دارد و اگر ما به دستورات حضرت عمل کنیم ممکن است ما هم از اصحاب حضرت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *