خطیب جمعه چناران : مشت آهنین غرب علیه مهاجران، جواب نخواهد داد/ غرب به حمایت از تروریسم پایان دهد

خطیب جمعه چناران : مشت آهنین غرب علیه مهاجران، جواب نخواهد داد/ غرب به حمایت از تروریسم پایان دهد

به گزارش ندای چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی، خطیب جمعه چناران با اشاره به سیل مهاجرت ازکشورهای جنگ زده به کشورهای اروپایی اظهار داشت: کشورهای غربی در حالی با جنجال‏سازی رسانه‏ ای برآنند تا خود را ناجی بشریت معرفی نمایند که رفتارهای آنان در قبال پناهجویان و آوارگان از جنگ نه تنها واهی بودن این ادعا را آشکار می ‏سازد بلکه از فاجعه ‏ای به نام نسل ‏کشی در قرن بیست و یکم توسط غرب مدعی تمدن و حقوق بشر خبر می ‏دهد.
وی ادامه داد: غرب که داعیه دفاع از حقوق‏ بشرش، گوش فلک را کر کرده، بدون کوچکترین اشاره به حمایت ‏هایش از تکفیری ‏های‏ داعش، که موجبات فرار میلیون‏ها زن و کودک و پیر و جوان از خاورمیانه را فراهم آورده، با استفاده از ظرفیت رسانه ‏ای ‏اش، تلاش زیادی برای مصادره ‏تراژدی «آیلان» کودک مظلوم سوری به ‏کار گرفته تا به ‏زعم خود، سوریه را عامل مرگ وی معرفی کند.
حجت الاسلام تاجی افزود: بررسی آماری نشان می‏دهد که پناه‏ جویان مذکور بیشتر از کشورهای غرب آسیا و آفریقا هستند که بخش عمده‏ای از آنان از یمن، عراق، سوریه، افغانستان، لیبی، نیجریه و… هستند. زمینه پناهند گی آنان نیز نه رفاه اقتصادی و زندگی‏ بهتر، بلکه فرار از جنگ و ناامنی است.
وی اظهار داشت: تروریسم جاری در غرب آسیا و آفریقا زمینه‏ ساز ویرانی کشورها و آواره شدن میلیون‏ها نفر شده است، در حالی که میلیون‏ ها نفر نیز در اثر این جنگ ‏ها جان خود را از دست داده ‏اند. بر این اساس بخش عمده‏ ای از پناه‏ جویان را زنان و کودکان تشکیل می ‏دهند که به گفته سازمان ملل بسیاری از آنان در معرض بیماری و مرگ بر اثر گرسنگی و وضع نامناسب بهداشتی قرار دارند.
وی بیان داشت: این روزها کشورهای اروپایی و البته آمریکا، در حالی در فضای رسانه‏ ای، خود را حامی بشریت و به گفته خودشان مهاجران غیرقانونی! معرفی می‏کنند که رفتار این کشورها نشانگر زنجیره ظلم‏ ها و ستم‏ هایی است که به این افراد روا داشته ‏اند که در چند حوزه قابل بررسی است: ایجاد جنگ و زمینه آوارگی‏ ، عدم اجرای تعهدات در اردوگاه ‏های پناهندگان‏ ، پنهان‏ سازی حقوق بین‏ المللی پناهندگان‏ ، تبعیض علیه مسلمانان‏ ، خطر برده ‏داری نوین‏ .
.
مشت آهنین غرب علیه مهاجران، جواب نخواهد داد
وی افزود: حال این سؤال مطرح است که راهکار پایان این وضعیت چیست؟ آیا مشت آهنینی که کشورهای غربی علیه این افراد به ‏کار گرفته ‏اند، راهکار نتیجه ‏بخشی است؟ پاسخ به این پرسش را در یک جمله می ‏توان خلاصه کرد و آن زمینه‏ سازی ‏برای پایان یافتن آوارگی و اجبار این افراد به پناهندگی است، چنان‏ که جهانیان اذعان دارند، این افراد از کشورهایی مانند سوریه، عراق، افغانستان و لیبی هستند. کشورهایی که گرفتار جنگ‏ ها و ناآرامی ‏هایی هستند که محور آن ‏را حضور گروه‏ های تروریستی در این کشورها تشکیل می ‏دهد.
حجت الاسلام تاجی اظهار داشت: پایان دادن به این حمایت ‏ها و قرار گرفتن در کنار دولت ‏هایی مانند نظام سوریه و عراق به‏ منزله پیشگامان مبارزه با تروریسم می‏ تواند زمینه‏ ساز برقراری امنیت در این کشورها و در نهایت عدم اجبار اتباع آنان برای پناه بردن به دیگر نقاط جهان شود. به‏ عبارتی، اروپا و آمریکا امروز گرفتار آتشی هستند که خود افروخته ‏اند و تنها راه رهایی از آن نیز اراده آنان برای پایان دادن به حمایت از تروریسم است که در کنار ممانعت از افزایش آمار پناه ‏جویان، زمینه ‏ساز بازگشت آوارگان و پناه‏ جویان به کشورهای ‏شان می ‏شود.
.
بیانات رهبری در حمایت از نیروهای مومن و انقلابی خط انقلاب اسلامی را روشن کرد
خطیب جمعه چناران با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب درجمع اقشار مختلف مردم گفت: در سالهای اخیر به موازات مذاکرات هسته ‏ای و نزدیک شدن آن به جمع‏ بندی و نهایی‏ سازی، جریانی در کشور تلاش می ‏کرد و تلاش می ‏کند که مذاکرات هسته‏ای را به معنی پایان یافتن استکبارستیزی و همراه شدن جمهوری اسلامی با خواسته ‏های نظام سلطه معرفی کند. برخی قلم ‏ها و زبان‏ های وابسته، به‏ صراحت مدعی شدند که دوران مبارزه با آمریکا پایان یافته است و ایران باید با آمریکا و نظام بین المللی کنار بیاید و مذاکرات هسته‏ ای را به عنوان یک مثال و یک نقطه آغاز بر این روند معرفی می ‏کردند.
وی ادامه داد: در کنار این گروه، شاهد آن بودیم که جریان ‏های دیگری در کشور به‏ جد تلاش می ‏کردند تا چهره کریه و ضد اسلامی و ضد ایرانی آمریکا را بزک کنند. برخی مدعی شدند که شعارهای انقلابی امت اسلامی مانند مرگ بر آمریکا خلاف اخلاق قرآنی است و برخی دیگر مدعی شدند که از اول، مقابله با آمریکا اشتباه بود و باید با آمریکا کنار می ‏آمدیم.
وی افزود: گروهی دیگر مدعی شدند که آمریکا نه تنها شیطان بزرگ و دشمن ملت ایران نیست،‏ بلکه کشوری است که ما باید با آن هماهنگ شویم و نقش ژاندارمی آمریکا در منطقه را برعهده بگیریم. گروهی دیگر با خوشحالی و ذوق‏زدگی بیان داشتند که ما می‏توانیم جای ترکیه و عربستان سعودی را در اجرای سیاست‏های آمریکا در منطقه بگیریم و ….
حجت الاسلام تاجی بیان داشت: در چنین شرایطی حزب‏الله و نیروهای مومن و انقلابی از سوی همین جریان‏ها به افراطی ‏گری و تندروی متهم شدند. این افراد بیان سیاست‏های صریح و جملات روشن امام خمینی (ره) را افراطی ‏گری معرفی می ‏کردند و با کسانی که صراحتاً از مواضع برحق نظام اسلامی سخن می‏گفتند به عنوان تندرو و افراطگرا برخورد می‏ کردند.
وی اظهار داشت: در این میانه دیدار مهم و بیانات تعیین کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز چهارشنبه (۱۸ شهریور) از بیانات روشن ‏گری است که خط انقلاب اسلامی را روشن می ‏کند و نشان می ‏دهد که آنچه این افراد به بهانه‏ های مختلف سعی در همه‏ گیر کردن آن داشته و دارند تا چه حد نامقبول و از سیاست‏های اصیل انقلاب اسلامی به‏ دور است.
.
دولت ها در برگزاری جلسات عالی ‌ترین شورای سیاستگذاری در حوزه فضای مجازی جدیت به خرج نداده اند
خطیب جمعه چناران ادامه داد: با اشاره به انتصاب اعضای شورای عالی مجازی ازسوی رهبرمعظم انقلاب ودیدارشان با مقام معظم رهبری وتوصیه های معظم له گفتند : همان‏ طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در شرایط فعلی کشور و جهان، فضایِ مجازی از جایگاه ویژه ‏ای برخوردار است، به‏ طوری‏ که امروزه ابعاد گستره آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‏ ها نقش به‏ سزایی را ایفا می‏کند.
وی افزود: در شرایط کنونی، ‏مرکز ملی فضای مجازی می‏تواند نقطه‏ ای متمرکز در سیاست‏گذاری ‏ها و تصمیم ‏گیری ‏های کلان کشور باشد و در عرصه سخت ‏افزاری و نرم ‏افزاری و صیانت از آسیب‏ های این فضا تأثیرگذار باشد. فضای مجازی نامحدود است و مرز ندارد پس باید کوشید با برنامه‏ ریزی دقیق از فضای سایبری در راستای هدف ‏ها و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ‏ایران استفاده کرد.
حجت الاسلام تاجی بیان داشت: بی ‌نظمی و تعلل در برگزاری جلسات شورای ‌عالی فضای مجازی موضوع تازه ‌ای نیست و علاوه بر بی ‌نظمی ‌ها در برگزاری این جلسات در دولت دهم، دولت یازدهم نیز در برگزاری جلسات عالی ‌ترین شورای سیاستگذاری در حوزه فضای مجازی جدیت به خرج نمی ‌دهد و رئیس دولت یازدهم تنها در چند ماه نخست آغاز به کار دولت، این جلسات را منظم برگزار کرد و پس از آن جلسات شورای عالی فضای مجازی، نظمی به خود ندید.
.
تصمیمات کلان حوزه فضای مجازی بیرون از شورا اخذ می ‌شود و اساساً به شورا ارجاع نمی‌شود
وی ادامه داد: واقعیت آن است که این شورا در دوره نخست فعالیتش، نتوانست آن گونه که انتظار می‌ رفت در عرصه ساماندهی فضای مجازی کشور به توفیقات قابل توجهی دست یابد و خروجی قابل ملاحظه ‌ای ارائه کند، به گونه ‌ای که به نظر می ‌رسد تصمیمات کلان و مهم حوزه فضای مجازی بیرون از شورا اخذ می ‌شود و اساساً به شورا ارجاع نمی‌شود. امید است این شورا در دوره چهار ساله دوم فعالیت خود با نظم و برنامه ریزی بیشتری به انجام وظایف محوله ازسوی رهبر انقلاب بپردازد تا شاهد شورایی تخصصی با کارکردهای کاربردی و ضمانت‌های اجرایی محکم باشیم.
.
لزوم اصلاح ملاک های ازدواج نسل جوان کشور
امام جمعه چناران با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)وروز ازدواج گفت : نگاهی به نحوه آشنایی، خواستگاری، ازدواج، مهریه و مراسمات مربوط به پیوند انسان‏ های بزرگ و معصوم(ع)، بسیار مهمتر از خود آن اتفاق است. یکی از این پیوندها، ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به ‏عنوان برترین بانوان و مردان عالم هستند و یادآوری این مناسبت در هرسال در واقع تذکر و یادآوری الگوها و معیارهایی‏ است که در زندگی آنان برای ما به ‏ویژه برای نسل جوان است.
حجت الاسلام تاجی عنوان کرد: در جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول(ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی درآورد، نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن‏جمله می‏توان به؛ کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی ‏گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و. . . اشاره کرد. به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی‏ها پیوند آسمانی لقب می ‏گیرد که رضایت خدا و رسول خدا(ص) در آن وجود دارد.
وی ادامه داد: در فرهنگ دینی مهم ترین ملاک برای انتخاب همسر، ایمان و اخلاق است. و ملاک های دیگر از اهمیت کم تری برخوردار است. این در حالی است که در جامعه کنونی ما ملاک هایی چون مدرک، ثروت، پست و مقام و به طور کلی مظاهر مادی بیشترین اهمیت را دارد. به همین خاطر تمام تلاش جوانان این است که از هر راهی، امتیازات فوق را به دست آورند و از این طریق به مقبولیت اجتماعی کافی برسند.
وی افزود: اما از آنجا که رسیدن به این ملاک ها زمان زیادی می طلبد، به ناچار از ازدواج در ابتدای جوانی محروم می شوند و به این طریق سن ازدواج افزایش می یابد. اگر مسئولین فرهنگی کشور، ارزش های واقعی را که ایمان و اخلاق در صدر آن است ترویج کنند، نه تنها سن ازدواج کاهش پیدا می کند، بلکه بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.
.
قرارداد کمپ دیوید در راستای ایجاد یک دژ استعماری در منطقه امضاء شد
حجت الاسلام تاجی با اشاره به سالروز امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید گفت : امضای قرارداد خائنانه بین مصر و اسرائیل که بدون توجه به خواسته‏های مشروع ملت فلسطین و مصالح امت اسلام انجام گرفت، به معنای صحّه گزاردن به تجاوزات صهیونیسم بین الملل و پایمال کردن حقوق مردم فلسطین که سرزمین آنها مورد تجاوز اسرائیل غاصب قرار گرفته است، می ‏باشد. این قرارداد که تحت نظر آمریکا تنظیم شده بود، جز استقرار اسرائیل در سرزمین ‏های اشغالی فلسطین و تثبیت آن به عنوان یک دژ استعماری در منطقه و ذلت و خفت و اسارت مردم مسلمان نتیجه‏ای در برنداشت.
وی درهمین رابطه وبا اشاره به سالروز اشغال بیروت توسط صهیونیستهای متجاوز گفت : رژیم صهیونیستی با هدف تخریب تدریجی آثار اسلامی و گسترش یهودیت در منطقه سرزمین‌های زیادی را غصب کرده و هر روز بر جنایات خود می‌ افزاید. حمله مستقیم به سرزمین‌ های فلسطین و لبنان و حمایت از گروه‌های تکفیری برای تضعیف دولت‌های اسلامی از جمله در عراق و سوریه نمونه‌ای از نقشه ‌های این رژیم منحوس برای نابودی سرزمین‌های اسلامی است.
خطیب جمعه چناران در همین راستا وبا اشاره به سالروزکشتار فلسطینیان در اردوگاه‏های صبرا و شتیلا توسط صهیونیست‏ها گفت : بررسی کارنامه‌ ی سران و رهبران دولت جعلی اسرائیل به‌ وضوح نشان می‌دهد که از ابتدای تشکیل این رژیم تا کنون جانیان و قاتلان صهیونیست یکی پس از دیگری در این دولت نامشروع به قدرت رسیده ‌اند که هدفی جزکشتاروسرکوب مردم مظلوم فلسطین ، لبنان ومسلمانان منطقه نداشته وامروز ازجریان تکفیری وداعش به نحواحسن درجهت استحکام پایه های متزلزل خوداستفاده می کندومتاسفانه بااین همه جنایت وکشتاروبی رحمی مورد حمایت بی چون وچرای آمریکاوغرب که خودشان رامدافع حقوق بشر می دانند می باشد.
.
هدف آمریکا از ایجاد حادثه ۱۱سپتامبر، تسلط بر منابع غنی معدنی خاورمیانه و منابع نفتی جهان عرب بود
خطیب جمعه چناران با اشاره به حادثه ۱۱سپتامبر گفت : حادثه یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ آنقدر مشکوک و مرموز صورت گرفته که هنوز نیمی از مردم آمریکا داستان‌های خیالی دولت در مورد این واقعه را باور می ‌کنند و آن را توطئه مسلمانانی می ‌نامند، اما این واقعیت است که حادثه مذکور توطئه‌ای بود که توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های قدرتمند اجرا شد تا زمینه را برای اجرای نقشه‌های از پیش طراحی شده آنان فراهم سازد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود مخالفتهای شدید سازمانهای استخباراتی آمریکا مبنی بر عدم تحقیق درباره حادثه ۱۱ سپتامبر، روز به روز حقایق جذاب و متفاوتی از این واقعه منتشر می شود که آخرین این اطلاعات را یک مستندساز فرانسوی به تصویر کشیده است.وی درباره علاقمند شدن به این حادثه گفته است: همیشه برایم سوال بود که چگونه سه برج عظیم مرکز تجارت جهانی ناگهان به تلی از خاک تبدیل شدند؟
حجت الاسلام تاجی افزود: اگر بخواهید بطور مختصر از هدف آمریکا در این رابطه مطلع شوید باید بگوییم: حادثه ۱۱ سپتامبر فرصتی برای آمریکا ایجاد کرد تا با لشکر کشی به خاورمیانه، استراتژی نظامی خود را تبیین کند. آنها با بهانه حمله به برجهای دوقلو، به راحتی قواعد و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشتند و با مطرح کردن نظریه نسخ شده جنگ عادلانه، زمینه بازگشت به قرون وسطی و اصل توسل به زور و جنگ را پدید آوردند که حمله نظامی آنان به کشورهای خاورمیانه نشانه ای بر این مدعاست.
وی اظهار داشت: از مهمترین اهداف آمریکا در تخریب این برجهای کشورش، تسلط بر منابع غنی معدنی خاورمیانه و منابع نفتی جهان عرب بود، که بهانه تروریزم و سلاح های کشتار جمعی بهترین گزینه را در این مورد فراهم آورد. از سوی دیگر مدتها بود واشنگتن به دنبال فضایی برای گسترش امور نظامی و به نوعی ایجاد بی نظمی نوین جهانی می گشت تا در زمان خاصی، آمریکا به عنوان مجری نظم نوین جهانی شود. طرحی که اکنون تا حدودی اجرایی گردیده و آمریکا دایه ی مهربان تر از مادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *