شجرنامه امام خامنه ای / حضور جن در متکازین

شجرنامه امام خامنه ای / حضور جن در متکازین

وب سید مقـــدم دو موضوع رهنمودهای امام خامنه ای و شجرنامه معظم له بروز کردند :

“سی رهنمود امام خامنه‌ای در مذاکرات هسته‌ای :

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مداحان در بیستم فرودین ماه سال جاری را می‌توان منشوری از رهنمودهای معظم‌له در برهه‌ی کنونی مذاکرات هسته‌ای برشمرد. نظر به جامع بودن این بیانات، اندیشکده برهان تصمیم به محوریابی این رهنمودها گرفته است که پس از محوریابی در چهار دسته‌ی کلی الف- وضعیت بیانیه سوئیس، ب- اصول و مبانی کلی در مذاکرات هسته‌ای، ج- توصیه‌هایی به مذاکره‌کنندگان و مردم و د- خطوط قرمز مذاکرات آتی؛ قابل‌طبقه‌بندی است.
برای مطالعه دقیق‌تر و مداقه بیشتر بر روی جزئیات این بیانات مهم و راهبردی، محوریابی و طبقه‌بندی موضوعی این بخش از بیانات معظم‌له در خصوص مذاکرات هسته‌ای، تقدیم به مخاطبان می‌گردد: …”

می توانید جهت مطالعه رهنمودهای امام خامنه ای به وب مربوطه مراجعه فرمایید .

و در ادامه تصویری از شجرنامه امام خامنه ای

siEReo_5350

 

وب نوشته های شیفته نیز در مطلبی عجیب خبر از حضور جن در روستای متکازین را منتشر کردند :

“آیا این روایت ها واقعیت دارد !؟
چند شبی است که اهالی روستا از صدای گریه اجنه در نزدیکی درخت گردو واقع در بالامحله متکازین صحبت می کنند !
حتما شما هم هر از گاهی اخباری مربوط به حضور اجنه در روستا ، مخصوصا در حمام عمومی روستا را شنیده اید .در بین اهالی اینطور شایعه شده است که بعضی چهارشنبه ها اجنه به حمام روستا رفت و آمد دارند .
اما این بار حکایت ، داستانی دیگر است . یکی از محلی ها که چند شب گذشته به مهمانی در همان حوالی رفته بود نیز خبر از شنیدن صدای گریه شبیه صدای گریه نوزاد داده بود . چند نفر دیگر نیز این صداها را شنیده اند و گویا مقداری ترس در روستا با توجه به این حادثه ایجاد شده است .
حال باد دید آیا این صداها منبع خاصی دارد یا واقعاً از جانب جن ها بوده است ؟”

8 نظرات

  1. در داستانهای عامیانه فارسی جن‌ها معمولاً برای انسانها مضر هستند. هر چند برخی می‌گویند جن به همراه ḡūl از داستانهای سامی منشأ می‌گیرند، ولی ممکن است از شیاطین مافوق بشر در فرهنگ ایرانیان منشأ گرفته باشد و دوباره از طریق یک تبادل فرهنگی میان ایرانیان و اعراب دوباره به فرهنگ ایران بازگشته باشد. آنها در برخی از انواع داستانها ظاهر شده‌اند که این گواهی است بر حضورشان در فرهنگ عامه ایران.

    از این بین، در یکی از داستانهای اخیر گفته می‌شود که دو نفری که قوز بر پشت داشتند با جن دیدار می‌کنند. نفر اول به حمام می‌رود و می‌رقصد، در آن هنگام عروسی جن‌ها بوده، پس پاداش می‌گیرد و جن‌ها قوزش را بر می‌دارند. نفر اول این داستان را برای نفر دوم هم تعریف می‌کند و نفر دوم هم به همان مکان می‌رود و می‌رقصد، چون مراسم عزای جن‌ها بوده، جن‌ها قوزی بر بالای قوز او ایجاد می‌کنند. از آن در فرهنگ عامیانه فارسی زبانان به عنوان قوز بالای قوز یاد می‌شود. در مواردی در قصه‌های عامیانه از جن به عنوان یاری کننده یاد شده، مثلاً زمانی که گفته‌اند جن از مهارت خود در بافتن فرش استفاده می‌کند. یکی از این جن‌های یاری رساننده سیمرغ در داستانهای عامیانه است (با افسانه سیمرغ در داستانهای حماسی اشتباه نشود)، گفته می‌شود دسته‌ای از جن‌ها است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *