درخت کاری از نوعی عجیب در بهشهر و جلسه صندوق متکازینی ها

درخت کاری از نوعی عجیب در بهشهر و جلسه صندوق متکازینی ها

6fb202113b895b88713d69df22d92e0abb7a0be1

 

وبلاگ زیر خاکستر ذهن در چند مطلب جالب بروز شدند :

درخت کنی یا درخت کاری :

“امروز در شهرستان بهشهر در آستانه روز درختکاری، بجای گسترش فضای سبز و درختکاری شاهد تخریب فضای سبز و درخت کنی توسط پرسنل خدوم شهرداری بودیم و این درحالی است که بر  در و دیوار شهر پوسترهایی به عناوین روز درختکاری گرامی باد ، با طبیعت مهربان باشیم و … از طرف شهرداری زده شده و فردا هم شاید بخواهند طبق سنوات گذشته نهال ها و درختچه هایی را هم جلوی در مصلای نماز جمعه توزیع نمایند ! ناگفته نماند که درخت هایی که امروز شاهد کنده شدن آن بودیم عمرشان بیش از ۱۵ الی ۲۰ سال بود . این تظاهر و افراط و تفریط هاست که باعث عدم پیشرفت یک مملکت میشه . ماه رمضان سال های گذشته برنامه ایی در رابطه با احترام به پدر و مادر و بزرگترها پخش شده که خواستند این احترام ها رو مانند قدیم ها حفظ کنند و علل بی احترامی بچه های امروزی نسبت به پدر مادر و معلم و بزرگتر ها رو داشتند به قول خودشون ریشه یابی میکردند . همان شب سریال دنباله دار ماه رمضون که بعد افطار میده و بجای تقویت روحیه معنوی ، مانع رفتن بعضی ها از مسجد میشه! بجایی بقول بعضی ها حساس رسیده بود در آن سریال که به احترام بازیگرانش از نامش صرف نظر میکنم ، پسر خانواده طی شکایتی کارخانه را از چنگ پدر در آورده و پدر را به زندان انداخته ! و درحالی که در اتاق ریاستش پاهایش را مانند اوباما روی میز پشت هم قرار داده بود . مستخدم پیرمرد این کارخانه برای پسر چایی آورده و پسر بدون هیچ احترامی سر پیرمرد مستخدم داد زده و هزار و یک عیب از چایی گرفته . میخواهم بدونم که با پخش اینجور سریال ها ،آن برنامه آموزنده چقدر تاثیر داره و با کندن درخت و زدن پوستر ( روز درخت گرامی باد ) چهره شهر چقدر زیبا می شه؟”

و در مطلبی دیگر درددل حضرت علی ع با حضرت زهرا س را نوشتند :

“شبیه کوه آرامی که آتش در دلش بند است
بدان بانوی من مردت به حکم صبر پابند است
خودت که خوب می دانی چرا امروز آرامم
من آن شیرم که در خیبر، در قلعه ز جا کنده است
سلامم را اگر در شهر پاسخ نیست، عیبی نیست
تو لبخندی بزن زهرا، دوای مرد لبخند است
شنیدم در قنوت آخرت “عجل وفاتی” را
نگو جان علی دیگر، برایم ناخوشایند است
بیا و مهربانی کن، دوباره خطبه خوانی کن
که حامیِ علی بودن فقط بر تو برازنده است
جواب این سؤالم را، بده تو لااقل زهرا
چرا این لاله های سرخ در بستر پراکنده است؟
چرا آشفته گیسویت؟ چرا زخم است بازویت؟
چرا خونی است پهلویت؟ علی از روت شرمنده است … ”

 

پایگاه متکازین نیز از جلسه صندوق خیریه متکازینی ها نوشتند :

“در شب شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) ، جلسه صندوق متکازینی های مقیم بهشهر با حضور امام جمعه محترم شهرستان بهشهر، مسئولین روستایی و شهری و عموم مردم مومن و متدین روستای متکازین در مسجد امام محمد باقر(ع) بهشهر برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای متکازین ، جلسه صندوق متکازینی های مقیم بهشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین جبارزاده امام جمعه محترم شهرستان بهشهر ، حجت الاسلام سید ضیاءالدین جباری، حاج سید اسماعیل محمدی رئیس شورای اسلامی روستای متکازین خانواده های علماء ، شهدا و جانبازان و عموم مردم مومن و متدین روستای متکازین در مسجد امام محمد باقر (ع) زیروان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حاج سید اسماعیل محمدی رئیس شورای اسلامی روستای متکازین ضمن خوش آمد گویی محضر همه عزیزان و مسئولین گرانقدر شهری و روستایی با ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ از پیشرفت های مهم روستایی خبر داد و گفت: در دو سال اخیر تلاش های زیادی جهت پیشرفت پروژه های تکمیل نشده در روستا انجام شده که در آینده ثمرات آن را خواهید دید.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید ضیاء الدین جباری فرزند حضرت آیت الله حاج سید صابر جباری (ره)، در سخنانی کوتاه همگان را به اتحاد و همدلی دعوت کرد تا با نیروی اتحاد بتوان جهت عمران و آبادانی روستا گام های بهتری برداشت.
در پایان مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عربعلی جبارزاده امام جمعه محترم شهرستان بهشهر نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به وحدت و همدلی جهت پیشرفت و آبادانی روستا توصیه هایی را جهت بهبود وضعیت به مسئولین روستایی ارائه نمود.
از نکات قابل توجه این مراسم حضور سردار حاج سید یحیی حسینی در جمع حاضران بود.”

 

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *