گردهمایی اعضای صندوق خیریه متکازین و نمازجمعه چناران

گردهمایی اعضای صندوق خیریه متکازین و نمازجمعه چناران

91.09,03-(16)

 

وبلاگ سید متکازینی با خبری مبنی بر گردهمایی اعضای صندوق خیریه متکازین بروزکردند:

صندوق-خیریه0

 

نهاد امامت جمعه چناران با مشروح خطبه های نماز جمعه چناران بروز کردند :

“خطیب جمعه چناران گفت: امنیت نظامى تأ ثیر به‏ سزایى در ایجاد مولفه‏ هاى دیگر امنیت ملى ازجمله امنیت سیاسى، اقتصادى، فرهنگى و… داشته که دستیابى به این امنیت و اقتدار از طریق برگزارى رزمایش‏هاى نیروهاى مسلح انجام مى‏گیرد.
خطیب جمعه چناران بااشاره به برگزاری نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامى گفت : دردنیاى کنونى که تأمین امنیت ملى از پیچیدگى‏هاى ویژه‏اى برخوردار است و هرگونه تصمیم‏گیرى در عرصه ملى- منطقه‏اى و جهانى، به‏ نوعى امنیت ملى را تحت الشعاع قرار مى‏دهد، برگزارى رزمایش‏هاى نظامى از مسائل مهم، لازم و ضرورى درتأمین امنیت و منافع ملى به‏ شمار مى‏رود.
وی ادامه داد: در یک نگاه ساده مى ‏توان گفت امنیت نظامى تأ ثیر به‏ سزایى در ایجاد مولفه‏ هاى دیگر امنیت ملى ازجمله امنیت سیاسى، امنیت اقتصادى، امنیت فرهنگى و… داشته که دستیابى به این امنیت و اقتدار از طریق برگزارى رزمایش‏هاى نیروهاى مسلح انجام مى‏گیرد.
ایشان گفت : در واقع هدف از برگزارى این رزمایش‏ها عبارت است از نمایش اقتدار و امنیت و توانمندى نظامى که با جلوگیرى از بروز هرگونه تهدید و جنگ، پیروزى در پیشامد و بحران احتمالى را به نمایش مى ‏گذارد. برهمین اساس، برگزارى رزمایش و مانورهاى نیروهاى مسلح از امنیت وحساسیت ویژه‏اى برخوردار است که بى‏توجهى به آن ممکن است موجب تضعیف دیگر مؤلفه‏هاى امنیتى گردد که در این صورت میزان تهدیدپذیرى کشور نیز افزایش مى‏یابد.
تاجی تصریح کرد: درواقع اهدافى که در بطن رزمایش نیروهاى مسلح تعریف شده است داراى رابطه مستقیمى با اهداف تعریف ‏شده در مفهوم امنیت ملى است چراکه امنیت ملى استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود براى در امان بودن از تهدیدات حال و آینده (بالقوه و بالفعل) خارجى و داخلى و ایجاد احساس امنیت و آرامش براى مردم و شامل امورى است که ارزش آن‏ها تنها مبتنى بر فایده‏ اى است که براى ملت دارند و عناصر و مصادیق خارجى آن عبارتند از: حفظ سرزمین‏، حفظ استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضى‏ ، حفظ نهادهاى اساسى و بنیادى جامعه‏ ، حفظ شخصیت در مناسبات منطقه‏ اى و فرامنطقه‏ اى‏ ، تقویت قدرت ملى‏ ، توانایى و قدرت و کارآیى در اداره امور سیاست خارجى‏ به‏ معناى توانایى یک کشور در حفظ ارزش‏هاى خود در برابر تهدیدات خارجى است که همه این اهداف نیز در اجراى موفقیت ‏آمیز یک رزمایش از سوى ‏نیروهاى مسلح تا اندازه قابل زیادى تحصیل مى‏گردد.
خطیب جمعه چناران ادامه داد: امروز شرایط حساس منطقه و رویکرد جانب‏ گرایانه غرب به‏ویژه آمریکا از طریق عملیات روانى و جنگ نرم بر علیه جمهوری اسلامی ایران در سال‏هاى اخیر شرایطى را ایجاد کرده که هرجا تهدیدى بر علیه کشور شکل‏گرفته است، برگزارى رزمایش‏هاى نیروهاى مسلح تا حد قابل ملاحظه‏اى بر دفع تهدیدات و حمایت از حضور سیاسیون و سیاستگذاران نظام اسلامى براى پاسخگویى به تهدیدات و فشارهاى بین‏المللى مثمرثمر بوده است.
وی بیان داشت: در واقع نیروهاى مسلح با انجام رزمایش‏هاى مختلف با تقویت و بالابردن امنیت نظامى در جهت حفظ استقلال و اقتدار کشور مى‏توانند به حمایت از فعالیت سیاستگذاران در مناسبات سیاسى و بین‏المللى گام بردارند چراکه نیروهاى مسلح، بازوان توانمند دولت‏ها در پشتیبانى از استراتژى‏هاى ملى و سیاست‏هاى داخلى، نقش حیاتى دارند و در تعیین اهداف امنیتى و ارزیابى توان رزمى و شناخت نقاط ضعف و قوت دشمن نقش به‏سزایى ایفا مى‏کنند. بنابراین انجام رزمایش‏هاى نیروهاى مسلح، تجهیز امکانات و بالابردن کیفیت سطوح آموزشى، تمرین و ممارست در جهت حفظ توانمندى‏ها و کسب اقتدار و امنیت نظامى نیروهاى مسلح باعث حضور قدرتمند مسؤولین و سیاستگذاران نظام در مناسبات بین‏المللى مى‏گردد و دستاوردهاى دیپلماتیک سیاستگذاران در صحنه‏هاى سیاسى و بین‏المللى تا اندازه قابل توجه در سایه حضور شجاعانه نیروهاى مسلح و برگزارى مانورهاى قدرتمند با رویکرد بازدارندگى محقق مى‏گردد.
وی دررابطه با پیام‏هاى رزمایش‏ گفت :یکى از پیام‏هایى که رزمایشهاى ایران به همراه داشته، آن است که به کشورهاى همسایه و منطقه یادآور شویم امنیت یک زنجیره به هم پیوسته و متراکم است که دانه‏هاى‏ آن در سراسر منطقه گسترش یافته و محدود به مرزهاى سیاسى و جغرافیایى یک یا چند کشور خاص نمى‏باشد.
وی ادامه داد: امنیت لایه‏هاى درهم پیچیده فراوانى دارد که تنها در سایه تعامل و مشارکت همه کشورهاى منطقه پدید مى‏آید. بنابراین چنان‏چه در پرتو این تعامل، جمهورى اسلامى ‏ایران از امنیتى داخلى، منطقه‏اى و بین‏المللى برخوردار باشد، بالطبع تمام کشورهاى همسایه و پیرامونى هم از این نعمت خدادادى بهره‏مند خواهند بود، اما اگر این فضاى صلح و آرامش بخواهد دستا ویز طمع زیاده‏خواهان گردد، هیچ ضرورتى براى تداوم امنیت در کشورهاى همجوار نخواهد بود.
تاجی تصریح کرد: اگر جمهورى اسلامى ایران بتواند از طریق آب‏هاى بین‏المللى، دریاى عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس، کالاها و ما یحتاج عمومى مردمش را تأمین نماید و از سوى دیگر کالاها صادراتى خود به‏ ویژه نفت و گاز و دیگر محموله‏هاى انررژى را صادر نماید، آن ‏وقت است که تمامى کشورهاى منطقه مى‏توانند در داد و ستد با کشورهاى دیگر با خیالى آسوده عمل نمایند. اما اگر کوچکترین تهدید و خطرى بخواهد امنیت اقتصادى ایران را تهدید نماید، به یقین دامنه این تهدیدات، دامن تمام کشورهاى منطقه را خواهد گرفت.
وی ادامه داد: هیچ عقل سلیمى به خود اجازه نمى‏دهد که دولت‏هاى خطرآفرین و تهدید کننده بتوانند از مواهب طبیعى و خدادادى منطقه خلیج فارس و دریاى عمان که ۷۰ درصد تولید اوپک در آن انجام مى‏شود، بهره‏مند شوند اما کشور در معرض تهدید و تهاجم نتواند کالاهاى خود را به مشتریانش تحویل نماید.
خطیب جمعه چناران اظهار داشت: رفتار خردمند و صلح‏ مدارانه جمهورى اسلامى ایران در طول تقریباً سه دهه‏اى که از پیروزى انقلاب اسلامى ایران مى‏گذرد، نشان داده است که تمام کشورهاى همسایه و پیرامون مى‏توانند با گسترانیدن چتر امنیت در منطقه، مانع نفوذ و گسترش اضطراب و تلاطم‏هاى ضد امنیتى‏اى شوند که از خارج مرزهاى خاورمیانه به این منطقه ژئواستراتژیک تزریق مى‏شود.
وی ادامه داد: کشورهاى منطقه با تدابیرى همچون عقد پیمان‏هاى امنیتى با جمهورى اسلامى ایران مى‏توانند از ایران به‏عنوان پناهگاه امید و تکیه‏گاهى مطمئن و مستحکم که همواره دستان پر مهر و عطوفت خود را بر سر کشورهاى دوست و همسایه کشیده است، نهایت استفاده و بهره را ببرند.
خطیب جمعه چناران بااشاره به سالروزتاسیس نهاد امورپرورشی درآموزش وپرورش گفت : تعلیم و تربیت نقش شگفت ‌انگیزی در زندگی انسان دارد. شکوفایی استعدادها و ارزش‌های والا مبتنی بر تعلیم و تربیت است و انسان شدن انسان و وصولش به کمال نهایی همه مرهون تعلیم و تربیت صحیح است.
وی افزود: انسان نه تنها تربیت ‌پذیر است بلکه تنها مخلوقی است که به تعلیم و تربیت نیازمند است و اگر این فرصت را از دست دهد، چیز ارزنده‌ای را برای همیشه از دست خواهد داد.
وی ادامه داد: تعلیم و تربیت می ‌تواند به رشد و ارتقای جسمی و روحانی انسان یاری کند و نیازهای فردی و اجتماعی، اقتصادی و… انسان را تأمین کند. به عبارتی تمام امور زندگی بشر با امر تعلیم و تربیت ارتباط دارد.
تاجی اظهار داشت : از نظر اسلام کسی که از تعلیم و تربیت بی‌بهره است هم‌چون کسی است که در بیابان خشکی سرگردان و متحیّر است و نمی‌داند از کدام راه برود تا به سر منزل مقصود برسد.در تعالیم اسلامی عالی ‌ترین نوع توجه در مورد فرزندان سفارش شده است. هم‌ چنین مجاهدت و تلاش پدر و مادر و مربیان در راه تربیت و حسن اداره زندگی و ایجاد رفاه و آسایش و تأمین نیازهای فرزندان توصیه شده است. یکی از حقوق فرزند بر پدر و مادر اهتمام در تربیت است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، پایه و اساس توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه است؛ افزود: هرگونه توسعه، ریشه در توسعه «نیروی انسانی» دارد که در آموزش و پرورش و آموزش عالی اتفاق می‌افتد و هرچه پوشش تعلیم و تربیت رسمی در جامعه‌ای محدودتر و ناقص‌تر، و یا سطحی ‌تر باشد، آن جامعه فرصت کمتری برای پیشرفت علمی، رفاه اقتصادی، و رقابت سیاسی در اختیار دارد.
وی تاکید کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم ، تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم ، ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.
امام جمعه چناران با بیان اینکه برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشیم، افزود: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بودوالا پرورش نسلی خواهد بود هیچ تعهدی به ارزشهای اسلامی ودینی نخواهد داشت.
تاجی بااشاره به پایان یافتن دوراخیرمذاکرات هسته ای گفت : دور اخیر مذاکرات هسته‏اى ژنو به پایان رسید، مذاکراتى که درست پس از مانور تبلیغاتى و رسانه‏اى جان کرى آغاز شد. اظهارات وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در آستانه برگزارى مذاکرات دوجانبه با وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو، بار دیگر پرده از چهره و ماهیت واقعى کاخ سفید در مذاکرات هسته‏اى ایران و اعضاى ۵+۱ برداشت.
وی افزود: غربى‏ها ادعا کردند «مذاکرات ۴ روزه ژنو با پیشنهاد طرحى ۱۰ ساله براى محدود کردن برنامه هسته‏اى ایران به پایان رسید. ایران در سال آخر توافق به‏تدریج مى‏تواند برنامه هسته‏اى خود را پیش ببرد و محدودیتها بر آن کاهش مى‏یابد!!!» پس از تأکید مقام معظم رهبری بر مذاکرات یک‌ مرحله‌ ای، نظام فکری مقامات آمریکایی در بحث هسته‌ای به‌هم ریخت و دچار آشفتگی شدند که در اظهارات و مواضعشان مشهود بوده است. اوباما و کری پس از موضع اخیر رهبر معظم انقلاب متوجه شدند که اگر به نظر اعلام‌شده بی‌توجه باشند، ایران است که روند مذاکرات را متوقف می‌کند؛ از این‌رو با رویکرد جدید، فرار به جلو کردند تا ایران را از چنین رویکردی بازدارند. در یک بررسی ساده مشخص می‌شود توقف روند مذاکرات، به ضرر آمریکا و به نفع ایران است بنابراین، توقف آن، نقطه ‌ضعف آمریکا است که حتی با امید به جنجال رسانه‌ ای هم نمی‌توان بدون هزینه سنگین، این نقطه ضعف بزرگ را ترمیم کرد.
وی ادامه داد: به‌ نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در اعلام پرهیز از تمدید زمان مذاکرات و ترک میز مذاکره، بلوف می‌زنند؛ زیرا به هیچ‌وجه در راستای اظهارات گذشته ‌شان نیست که فرایند مذاکرات را به‌نفع خودشان تفسیر کردند؛ برخلاف آمریکایی‌ها، طرف ایرانی باید در اجتناب از تمدید زمان مذاکرات و ترک میز مذاکره، جدی، قاطع و بدون ملاحظه عمل کند.
امام جمعه چناران بااشاره به تحولات یمن گفت : از ویژگی‌های امروز یمن که به ویژگی حزب‌الله لبنان شباهت فراوانی دارد، این که عبدالمالک الحوثی، با صداقت آمیخته به شجاعت و تدبیر خود توانسته است، قومیت‌های یمن را به یک «ملت» تبدیل کند. به طوری که امروزه با جرأت می‌توان گفت مردم یمن به یک ملت یکپارچه با اعتقاد راسخ به تغییر دولت دست‌نشانده کنونی و برپایی یک دولت و حاکمیت مردمی- بخوانید اسلامی- تبدیل شده‌اند و حال و هوایی نظیر ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی در ایران را شکل داده‌اند.
تاجی ادامه داد: ملت یکپارچه‌ای که رهایی سرزمین یمن از سلطه غرب و حاکمان دست‌نشانده را به عنوان یک باور و تکلیف دینی دنبال می‌کنند و بارها نشان داده‌اند که تحت هیچ شرایطی حاضر به عقب‌نشینی از خواسته الهی خود نیستند.
وی یکی از ویژگی‌های انقلابیون یمن که آمریکا و رژیم دست‌نشانده آل‌‌سعود را به وحشت انداخته و نگرانی خود را از این ویژگی پنهان نمی‌کنند، دشمنی سرسختانه انقلابیون با وهابی‌ها و تکفیری‌ها دانست و ادامه داد: تا آنجا که مقابله با داعش و تکفیری‌ها یکی از شعارهای اصلی در تظاهرات و اجتماعات میلیونی آنهاست.
وی در پایان گفت: بدیهی است که حاکمیت مردم یمن بر سرزمین خود با توجه به ویژگی‌ها و باورهای نهادینه شده در آنها که به آن اشاره شد،‌ نظام ژئوپلیتیک حاکم بر منطقه را به گونه‌ای جدی نه فقط دستخوش تغییر بلکه از اساس دگرگون می‌کند و در این میان رژیم آل سعود اولین رژیم دست‌نشانده منطقه است که تاوان دشمنی با ملت‌های مسلمان و مخصوصاً، خون‌های به ناحق ریخته شده مردان و زنان و کودکان مظلوم در سوریه، عراق و نیز، غزه را پس خواهدداد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *