امام جمعه بهشهر: گسترش وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است

امام جمعه بهشهر: گسترش وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است

امام جمعه بهشهر گفت : گسترش وقف در جامعه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است و همه باید به گسترش فرهنگ وقف در جامعه که موجب ماندگاری نام فرد و گسترش خدمات و رفع نیازهای اجتماعی می شود، کمک کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف مازندران در بهشهر اظهار کرد : بهترین عمل برای بقیات و صالحات سنت حسنه وقف است که باید ترویج شود و در این راستا باید شرایط ایجاد وقف فراهم شود.
وی بیان کرد: عمل به وقف از سیره معصومین(ع) است و به همین دلیل باید مسؤولان اوقاف و امور خیریه با تشکیل گروهی کارشناسی نیازمندی های هر منطقه را به تفکیک مشخص کنند تا مردم نسبت به ایجاد موقوفه هایی متناسب با نیاز آن منطقه اقدام کنند.
امام جمعه بهشهر افزود : وقف نیاز به گسترش بیشتری در جامعه دارد و اگر این امر مهم تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه ساز احیای ارزش های اسلامی و دینی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.
وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف امری ضروری و مهم است که باید در راستای آن گام برداشته شود، گفت: مسؤولان و همه مردم برای حفظ و احیای موقوفات و ترویج وقف در جامعه باید تلاش کنند و نیاز فعلی جامعه این امر را اقتضا می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این دیدار گفت : ائمه جمعه بیشترین نقش را در ترویج و احیای فرهنگ وقف ایفا می کنند.
حجت الاسلام ‘ ستار علیزاده’ بیان کرد : در حوزه بقاع متبرکه برای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی تحولات زیادی اتفاق افتاد و حضور روحانیت و مبلغین در اماکن مذهبی باید از گذشته بیشتر شود و قطعا کار فرهنگی باید قویتر در این اماکن صورت گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *