درگذشت مرحوم حاج نوروزعلی خلیلی

درگذشت مرحوم حاج نوروزعلی خلیلی

این بار پایگاه متکازین با خبری تاسف برانگیز بروز کردند :

مرحوم حاج نوروز خلیلی متکازینی

“خبر درگذشت مرحوم حاج نوروزعلی خلیلی موجب تاثر فراوان گردید،پایگاه اطلاع رسانی روستای متکازین این مصیبت را به خانواده محترم آن مرحوم و هم محله ای های عزیز تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از خداوند منان خواهان است.
معرفی حاج نوروز علی خلیلی به روایت هنر عابدین:
مرحوم حاج نوروز ، دومین مرد مسن روستا، از طایفه شیخ‌ها بوده و به گفته خودشان بیش از ۱۰۵ سال سن داشتند. نام پدر ایشان خلیل و نام مادرشان خیرون بود. مرحوم دارای دو فرزند پسر و دو فرزند دختر بوده و دو فرزند دختر ایشان دار فانی را وداع گفتند. مرحومه ربابه دختر مرحوم حاج نوروز که ناشنوا بودند، در سال ۱۳۶۱ در سانحه برخورد با قطار بصورت دلخراشی دار فانی را وداع گفت.
در جوانی بصورت «قراری» در خدمت خانواده شفایی بوده و بعد از مدتی پیشنهاد داد که بجای دستمزد، از خانواده شفایی خواندن قرآن را بیاموزد.
پس از مدتی در خدمت مرحوم آیت‌الله نصیری مشغول خدمت شد و زحمات بسیاری را متقبل شد. در زمان مهاجرت آیت‌الله نصیری به عتبات عالیات، تمام امور جاری بیت آیت‌الله بر دوش مرحوم مشهدی نوروز بود.
مشهدی نوروز سالهای متمادی را جارچی محل بود و در سرما و گرما و در ماه‌های مبارک رمضان، مردم را برای عبادات ماه مبارک خبردار می کرد.
همسر مشهدی نوروز، مرحومه مشهدی لیلا، از طایفه داوودی ها، زنی بسیار مهربان و مهمان‌دوست بود و چند سالی است که به رحمت خدا رفته است.
مرحوم حاج نوروز خلیلی چندسال آخر عمر خویش را در مجاورت حضرت امام رضا (ع) و در منزل جناب آقای غلامحسین خلیلی بسر می برد.
مرحوم خلیلی در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت و در یکی از روستاهای مشهد مقدس بخاک سپرده شد.” بهمن ۹۳

 

سایت روستای متکازین این ضایعه دردناک را به متکازینی ها ، علی الخصوص بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از خداوند منان آرزوی رحمت واسعه دارد.

 

و اما خبر دیگر از سایت پایگاه متکازین :

“با پیشنهاد شورای اسلامی روستای متکازین و با همت مردم مومن و متدین روستای متکازین قطعه زمینی برای ایجاد مجتمع ورزشی برای جوانان روستا برای ساخت به تربیت بدنی شهرستان بهشهر واگذار و پیشنهاد نام این مجموعه نیز به نام مجتمع ورزشی فرهنگی حضرت آیت الله جباری (ره) ارائه گردید.”

4 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *