مشروح خطبه های امروز نمازجمعه دو شهر چناران و بهشهر

مشروح خطبه های امروز نمازجمعه دو شهر چناران و بهشهر

جباری

حجت الاسلام ‘ سیدعربعلی جباری ‘ در خطبه های نماز جمعه این هفته بهشهر اظهار کرد : فراهم نبودن برخی لوزام و تجهیزات ، حضور طولانی مدت مومنین در نماز جمعه و دیگر برنامه های برگزار شده در این مکان را با دشواری همراه می کند که می توان از توان خیرین برای رفع این کمبودها استفاده کرد .
وی به جلسه هفته گدشته خود با رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بهشهر اشاره کرد و گفت : در پایان این دیدار ، حجت الاسلام تقوی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را برای خرید موکت مورد نیاز این مصلی اختصاص داد .
امام جمعه بهشهر همچنین بر لزوم تلاش بیشتر مسوولین شهرستان برای فراهم فرصت های اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت : می توان از ظرفیت های فراوان موجود در منطقه برای کاهش آمار بیکاری استفاده کرد .
حجت الاسلام جباری افزود : باید کاری کنیم که تعداد جوانان بیکار این شهرستان به پایین ترین رقم خود رسیده و بدون تردید رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست .
وی بیان کرد : نباید کاری کنیم که تعلل در فراهم کردن این اهداف سبب بروز اتفاقات ناخوشایند شده و به پشیمانی همه دست اندرکاران امور شهری منجر شود .
وی همچنین با اشاره به حماسه ششم بهمن مردم شهر آمل ، اسلام خواهی وظلم ستیزی مردم این شهر را در تداوم وحفظ ماندگاری حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ تاثیرگذار دانست.
امام جمعه بهشهر ادامه داد : خاطره خوش مجاهدت جانانه و قهرمانانه مردان و زنان آمل در روز تاریخی ششم بهمن در مبارزه با توطئه دشمنان هیچگاه از حافظه ملت ایران پاک نمی شود.
حجت الاسلام جباری به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت : دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای افزایش بصیرت مردم و وحدت هر چه بیشتر مردم و مسوولان است .
وی بیان کرد: در دهه فجر باید رخدادهای عظیم این انقلاب، آرمان های امام راحل و نیز منویات مقام معظم رهبری برای مردم به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین شود.
امام جمعه بهشهر افزود : دهه فجر بزرگترین تحول تاریخ اسلام است که ملت ایران در سایه وحدت، همدلی، خودباوری و خدامحوری توانست رژیم شاهنشاهی را نابود و ظلم ستیزی را به بشریت بیاموزند.
وی ادامه داد : استقرار حاکمیت دینی در ایران اسلامی تاکنون منشا تحولات عظیمی بوده و هم اکنون تفکر حاکم بر این انقلاب به دیگر نقاط جهان صادر می شود.”ایرنا”

 

1000-108-13-SamllPic-14800

امام جمعه چناران گفت:انقلاب اسلامی موجب تغییر و دگرگونی معادلات سیاسی و موازنه قوا، در مقیاس جهانی به سود ملت‏های اسلامی شده است و اکنون راهبرد تفکر اسلامی به‏ مثابه الگویی نجات‏بخش برای تمام ملت‏های اسلامی و بشریت محسوب می‏ شود.
به گزارش ندای چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی، خطیب جمعه چناران، بااشاره به ایام ا… دهه فجرگفت : انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به وقوع پیوست که تفکرات و ایده حاکم بر دنیا با واقعیتی غیردینی، تصور شکل ‏گیری انقلاب و جریان دین‏ محور را پیش ‏بینی نمی‏کرد؛ بدان‏ خاطر که برآوردهای ناشی از وضعیت جهانی در دوران دو قطبی و حمایت غرب از نظام حاکم بر ایران، بیانگر آن بود که تحولات جهانی با محوریت نظام سرمایه‏داری و جریان کمونیستی جایی برای نشر تفکرات اسلامی نگذاشته بود.
لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ایده مردم‏سالاری دینی و محوریت دین ‏گرایی در جامعه به‏ تدریج این ایده به‏ دلیل افکار آرمانی و ضد استکباری و طرح ارزش‏های جدید در عرصه بین‏الملل، در تقابل با غرب و شرق قرار گرفته و منافع غالب کشورها را نیز به خطر انداخت.
تاجی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در پیشبرد روند بیداری و آگاهی مسلمانان و افزایش فعالیت‏های مؤثر اسلامی در جوامع مسلمانان بوده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی موجب تغییر و دگرگونی معادلات سیاسی و موازنه قوا در مقیاس جهانی به سود ملت‏های اسلامی شده است و اکنون با گذشت بیش از سه دهه از عمر پر برکت آن، راهبرد تفکر اسلامی به‏ مثابه الگویی نجات‏بخش برای تمام ملت‏های اسلامی و بشریت محسوب می‏شود.
خطیب جمعه چناران ادامه داد: بدون‏ تردید موارد مشترک فراوانی بین انقلاب اسلامی ایران و آرمان‏های جهان اسلام وجود دارد که اهم آن‏ها عبارتند از: ایده واحد، آرمان مشترک، دشمن یکسان، وحدت‏ گرایی، مردم‏ مداری و… علی‏رغم فشارهای شدید قدرت‏های بین‏الملل و سایر دولت‏ها در مقابله با این انقلاب، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و بعد از ایشان امام خامنه‏ای(مدظله)، توانست با تکیه بر تفکر اسلام ‏گرایانه، نقش اسلام و مسلمانان را در عرصه‏های مختلف برجسته ساخته و عنصر هویت اسلامی را به‏عنوان واقعیتی پذیرفته‏ شده در برابر هویت جهان شمول غرب قرار دهد.
وی بیان داشت : حقیقتی که برآمده از اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) و آرمانهای انقلاب اوست ، اکنون در مسیر بیداری و مقاومت اسلامی به زیبایی تجلی یافته و می‏رود جامعه بشری را از هرگونه پلشتی ظلم و فساد و تباهی و ناامنی رهایی و نجات بخشد.
تاجی خاطر نشان کرد: آنچه اکنون کاخهای ظلم و ستم استکباری را به لرزه انداخته است، اسلام ناب محمدی(ص) است که از طرفی غلبه مستضعفین و مظلومین عالم را سرلوحه مقاومت و مجاهد ت قرار داده است و از طرفی هیاهوی تشنگان قدرت و سلطه بر جهان را پوچ می‏انگارد.
وی با بیان اینکه آنچه سران استکبار و عوامل صهیونیسم در پی آنند، خاموش ‏کردن موتور محرکه انقلاب اسلامی و گرفتن نفس ملتهای مظلوم و مسلمان در خط مقدم بیداری و مقاومت اسلامی است، افزود: به امید جلوگیری از رشد معجزه‏ آسا و سیل‏ گونه آن، به خیال خامشان با هتک حرمت پیامبر رحمت (ص)و ایجاد انحراف در نوع نگاه عموم مردم دنیا به‏ ویژه جوانان اروپایی، می‏توانند این حقیقت را از سرچشمه بخشکانند که زهی خیال باطل است.
وی ادامه داد: لذا دیدیم که علیرغم میل آنان، نصرت الهی چگونه یار گردید و با تدبیر و هنر پیامبرگونه امام خامنه‏ای(مدظله‏العالی) این تهدید مرموز نیز تبدیل به فرصتی شد و افکار اروپائیان به‏ ویژه جوانا نشان پس از حساس شدن در بستر موج اسلام‏ هراسی، به ناگاه در سایه ‏سار پیامهای نا فذ و فوق‏العاده مؤثر رهبری عزیز انقلاب، به سمت عقلانیت و معرفت و شناخت دقیقی از اسلام ناب و سیره پیامبر اکرم(ص) که جوهره و هویت اصلی انقلاب اسلامی و نیز بیداری و مقاومت اسلامی است، سوق داده شد. آری، عدو شود سبب خیر، گر خدا خواهد.
وی بااشاره به حمله غافلگیرانه حزب الله لبنان به نظامیان صهیونیستی درپاسخ به تجاوزاسراییل به القنیطره وشهادت تعدادی ازنیروهای مقاومت ازجمله سردارالله دادی گفت:پاسخ کوبنده ومناسب مقاومت به رژیم جعلی اسراییل نشان ازقدرت ، استحکام وصلابت جبهه مقاومت دارد که نشان داد درکوتاهترین فرصت ضربه مهلک وشدیدی را به صهیونیستها وارد کرده است .
وی افزود: اسراییل باید بداند این حمله بخش کوچکی ازقدرت مقاومت درمقابل شیطنت بازی وکاراحمقانه اش بوده است لذا اگراسراییل بخواهد باردیگردست به کارهای احمقانه اینچنینی بزند بداند که پاسخ مقاومت کوبنده وشکننده ترخواهد بود.
امروز قدرت مقاومت ، اسراییل را بیش ازهرزمان دیگری درمعرض آسیب واضمحلال قرارداده است وانشاءا…درآینده نزدیک بعدازیکسره شدن کارداعش مقاومت بزرگ اسلامی شکل گرفته ازایران ، عراق ، سوریه ، لبنان وفلسطین به سراغ اسراییل خواهد رفت واین رژیم جعلی راازصفحه روزگارمحو خواهد کرد.
وی با تشکرازقوه قضائیه درصدورحکم مجازات ورد اموال برای آقای محمدرضا رحیمی گفت : صدور حکم برای آقای محمدرضا رحیمی نشان داد که قوه ‌قضائیه برخوردقاطع بامفسدین اقتصادی را با قاطعیت باید ادامه دهد و به سراغ دانه درشت ‌ترها برود.
وی افزود: تعیین تکلیف پرونده بعضی ازمفسدین دانه درشت که در مراحل نهایی است آزمون بعدی پیش‌روی قوه ‌قضائیه است.
رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها استدلال‌های دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را قوی‌تر و حمایت افکار عمومی از این دستگاه را نیز بیشتر می‌کند.
ایشان بااشاره به سخنان مقامات امریکایی که گفته بودند برنامه هسته ای ایران را مذاکرات متوقف کرد نه تحریم ها گفت : جمهوری اسلامی ایران برای اثبات حسن نیت خود در فعالیت‌های هسته‌یی‌اش ونشان دادن خباثت ودروغگویی شما به جهانیان به این مذاکرات تن می‌دهد ،نه تحریها ، خللی دراراده ملت بزرگ ایران ایجادکرده ونه قصدکوتاه آمدن ازآرمانهای انقلاب ازجمله انرژی هسته ای که حق مسلم هرملتی است راداریم.
تاجی بیان داشت: رفتار عملی و سیاست های آمریکا در قبال مردم ایران ملاک ارزیابی ماست. به علاوه، دولت آمریکا با تحمیل مجازات های اقتصادی مورد نظر خود به اتحادیه اروپائی بر علیه ملت ایران، بیشترین ضربه را به منافع شرکت های اروپائی وارد کرده و در واقع به آنها خیانت کرد. زیرا آنها را از بازار ۷۵ میلیون نفری ایران محروم کرد، آن هم در شرایطی که بحران اقتصادی و مالی در اروپا این شرکتها را با مشکلات جدی و اخراج کارکنانشان مواجه ساخته است و این درحالیست که همزمان شرکتهای آمریکائی حجم صادرات خود به ایران را دو برابر کرده اند!
تاجی در پایان خاطر نشان کرد: دولتهای اروپایی باید بدانند که باریسمان پوسیده آمریکا به ته چاه رفته اند وبزودی آتش خشم ملتهایشان آنهارافرامی گیردوآن روزبایدپاسخگوی خیانتشان باشند.

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *