صدور یک‌هزار سند روستایی در بهشهر و گلوگاه

صدور یک‌هزار سند روستایی در بهشهر و گلوگاه

مهدی عبدی‌کمیشانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، اظهار کرد: سهمیه صدور اسناد مالکیتی طبق طرح الحاق در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه در سال‌جاری، یک‌هزار و ۸۰۰ فقره است که تاکنون یک‌هزار فقره منجر به صدور شد.
وی با اشاره به استقبال خوب روستاییان از طرح صدور اسناد مالکیتی، افزود: تا عید ۹۴ باید اسناد مالکیتی در شش روستا را پیگیری کنیم که اولویت را به روستاهای سخت‌گذر و دورافتاده اختصاص دادیم.
سرپرست اداره بنیاد مسکن بهشهر و گلوگاه ادامه داد: هفته گذشته به اتفاق چند کارشناس و پرسنل بنیاد مسکن به روستای دورافتاده و کوهستانی «پجیم» عزیمت کردیم و با کمک شورا و دهیاری محل، نسبت به پرونده‌سازی ۱۸۰ واحد مسکونی یا اراضی بدون سند در بافت روستایی پجیم، اقدام شد.
عبدی‌کمیشانی ادامه داد: مشکلات حقوقی برخی از واحدها یا اراضی را با کمک شورای اسلامی و دهیاری همچنین توافق و رضایت مالکان حل کردیم اما پرونده‌ برخی افراد نیاز به صدور رای دادگاه داشت که راهنمایی‌های لازم انجام شد.
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهشهر و گلوگاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، یک‌هزار پرونده اعم از شهری و روستایی منجر به صدور پرونده مالکیت شدند که ۲۱۴ مورد آن شهری و ۷۸۶ مورد نیز روستایی هستند.
وی بیان کرد: طبق برنامه باید تا پایان سال‌جاری، یک‌هزار و ۳۰۰ پرونده روستایی و ۵۰۰ پرونده شهری در راستای طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، در بهشهر و گلوگاه منجر به صدور سند شود.
عبدی‌کمیشانی در پایان گفت: ۲۶ روستا در بخش مرکزی و کلباد گلوگاه و ۸۳ روستا در بخش یانه‌سر و مرکزی بهشهر قرار دارند، همچنین جمعیت شهرهای خلیل‌شهر، گلوگاه و رستم‌کلا، زیر ۲۵ هزار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *