وایبر و واتساپ زندگی افراد را به تباهی می‌کشاند

وایبر و واتساپ زندگی افراد را به تباهی می‌کشاند

یک روانشناس گفت: وایبر و واتساپ زندگی افراد را به فساد و تباهی کشانده است.
سیدمحمود انوشه در همایش رمز موفقیت در سینما سپهر ساری، اظهار داشت: با افراد کوچک نمی‌توان کارهای بزرگ انجام داد.
وی با بیان اینکه هرگز برای کودکان اسباب‌بازی جنگی نخرید، گفت: اگر به فرزند خود در ماه ۱۱ بار بگویید توان انجام کاری را ندارد، این مسئله در ضمیر ناخودآگاه کودک باقی می‌ماند.
انوشه با اشاره به اینکه دریای آرام از کسی ناخدای قهرمان نمی‌سازد، افزود: از کسی که همواره با ما موافق است چیزی نمی‌آموزیم.
به گزارش خبرگزاری فارس وی با بیان اینکه با انسان وقیح و بی‌حیا نباید بحث و جدل کرد، چراکه او چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط موجب آبروریزی فرد مقابل می‌شود، ادامه‌ داد: اگر دختری دو بار به یک فرد جواب رد در ازدواج بدهد نباید با این فرد امید ازدواج موفق داشت.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بیش از حد برای کسی دلسوزی نکنید، چراکه به وظیفه شما تبدیل می‌شود، متذکر شد: اگر پسری به دختری بگوید در حال حاضر با هم روابط داشته باشیم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید، نباید از این فرد امید ازدواج موفق داشت.
انوشه با بیان اینکه کسی که زیاد می‌خندد از درون به شدت غمگین است، ادامه‌ داد: کسی که زیاد می‌خوابد به شدت احساس تنهایی می‌کند و کسی که خیلی سریع حرف می‌زند رازی را پنهان می‌کند و کسی هم که نمی‌تواند گریه کند شخصیت ضعیفی دارد.
وی با اشاره به اینکه کسی که به راحتی گریه می‌کند قلب بسیار پاکی دارد، گفت: کسی که غیر طبیعی غذا می‌خورد دارای استرس درونی است.
انوشه با اشاره به اینکه انتخاب رشته تحصیلی، همسر و دوست مانند دکمه نخست پیراهن است و اگر به اشتباه انتخاب شود تا آخر اشتباه بسته می‌شود، افزود: دکمه پیراهن را می‌توان دوباره باز کرد و از ابتدا به شکل درست بست اما در انتخاب دوست، رشته تحصیلی و همسر نمی‌توان این کار را انجام داد.
وی با بیان اینکه دوران ۲۲ تا ۴۲ سالگی دوران تخیل و توهم است، ادامه‌ داد: هر کدام از افراد در این سن خود را یک قهرمان می‌دانند.
انوشه با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد با خود به وحدت برسد باید با طبیعت، مردم، خود و خدا صلح داشته باشد، تصریح‌ کرد: برای رسیدن به این چهار صلح باید چهار دیوار علاقه، عناد، عقیده و عادت فرو بریزد تا چهار نحس بشریت اعم از نادانی، ناتوانی، نگرانی و نیازمندی رفع شود.
وی با بیان اینکه نخستین رکن وحدت با خود، اصلاح نیت است، گفت: صداقت با مردم نخستین رمز سلامتی است.
انوشه با اشاره به اینکه بصیرت دومین رمز حیات آرام است، اظهار داشت: شادی و امید رمزهای بعدی موفقیت است.
وی با بیان اینکه در جامعه ما ندانستن فقط یک گام و دانستن‌های نادرست، هزاران گام ما را به انحراف می‌کشاند، افزود: وایبر و واتساپ زندگی‌های امروز را به فساد و تباهی کشانده است.
انوشه با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده درست از این ابزار، وارد نشده است، گفت: برای جسم و لباس فرزندمان سایز داریم اما برای روان و تربیت آنها سایز نداریم.
وی با بیان اینکه هرگز زن‌ها را با کسی مقایسه و مردها را هم نصیحت نکنید، ادامه‌ داد: این مسائل به قلب زن و غرور مرد آسیب می‌رساند و بزرگ‌ترین خیانت در خانواده است.
انوشه با اشاره به اینکه همواره از شیشه جلو به زندگی نگاه کنید نه از آینه‌ عقب، اظهار داشت: دوست داشتن زیباترین شکل مالکیت و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *