تقدیم به روح زائری که به کربلا نرسید!- اطلاعاتی از نگهداری خودرو

تقدیم به روح زائری که به کربلا نرسید!- اطلاعاتی از نگهداری خودرو

سایت ارزشی عرق ســـرد در پستی جانسوز مطلبی می نویسد که حتما بخوانید :

نشسته گوشه اتاق دارد چیزی مینویسد، میگویم این روزا رو نرو کربلا، خطر داره، لبخند میزند و سرش آرام میرود توی همان نوشتنش، اشک ندارد صورتش اما اشک تو را در می آورد این لبخندش، مینشینم مقابلش از خطرهای سفر میگویم.
میگویم، محسن میشه نری؟ بزار برای بعد، هر وقت امن تر شد، لبخندش حالا کمی حس شرمندگی هم دارد، آرام میگوید، فدای مهربونیات بشم داداشی، برای ما هر چی خطر داشته باشه به اون ها نمیرسه که عرض خدا جاشون بود و پاشون رو خار مغیلان.
ساکت میشوم، دوام نمی آورم، نوشتنش تمام شده، کاغذ را در پاکتی میگذارد. میدهد به من، لبخندش حالا دیگر جایش را سکوتی محض داده، اگه برنگشتم بخون، باشه …
نمیتوانم بایستم در مقابلش، صبح زود چهار نفر میشوند و راه می افتند به سمت حرم، قبل از اینکه راه بیفتد چند دور، با ماشین از زیر گذر حرم، دور حرم میزند و به میدان اول خیابان امام رضا که میرسد سلامی عجیب به امام رضا میدهد که بوی خداحافظی اش میچربد به سلامش.
خداحافظی میکنیم، میرود، پیامکی حالا دارد آتشم میزند، امشب شب اول قبر زائر کربلاست، نماز وحشت فراموش نشود. باور نمیکنی، اشک هم دارد سر ناسازگاری میگیرد با من، نشسته ام روی سجاده تا نماز وحشت بخوانم، وصیت نامه اش هم دستم است، دارم باور میکنم رفتنش را.
با خودم میگویم فکر نمیکردم این همه بی رحم باشم که رفتنش را باور کنم، زائر حسین میماند، و ماندگار است، وصیت نامه اش را جزات نمیکنم باز کنم، کنارم میگذارم، آرامش دارد این وصیت نامه.
حس میکنم کنارم نشسته و دارد لبخند میزند، حس میکنم کربلایی تر از همیشه شده است.
دیروز خبر پر کشیدن زائری در راه کربلا، قلب خیلی ها را آتش زد، تشییع جنازه اش را هم در صحن جامع رضوی برگزار کردند. دوستانش همه آمده بودند .
خیلی ها که نتوانسته بودند کربلایی باشند آمده بودند زیر تابوت این زائر کربلا را بگیرند، زائران کربلا حرمتشان بالاست.
تو چه میکنی؟ میمانی یا میروی؟
حالا که اربعین این آمده در دل های عاشقان، حالا که بزرگترین همایش تاریخ بشریت در حال شکل گیریست، حالا که طولانی ترین نماز ظهر حسینی برگزار میشود، حالا که اشک های زائران راه نجف تا کربلا را شست و شو داده، حالا که حضرت باران هم زائر کربلا شده است، تو چه میکنی؟ میمانی یا میروی.
امشب شب اول قبر زائری از زائران کربلاست، برایش دعا کنید.
تقدیم میکنم به روح حجت الاسلام محسن غلامی که رفت تا برای همیشه زائر کربلا باشد و امشب اولین شب میهمانی اش را طی میکند در محضر ارباب ان شاءالله…

نمازجمعه چناران

وبلاگ نهاد امامت جمعه چناران نیز با مشروح خطبه های نمازجمعه بروز کردند :

خطیب جمعه چناران بااشاره به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ومرقومه مقام معظم رهبری برای این همایش وگلایه ازکم کاری دستگاههای مربوطه درمبارزه بافساداداری واقتصادی گفت : تأکیدات و دستورات متعددی است که از دیرباز مقام معظم رهبری در باب ضرورت مبارزه با فساد در ابعاد مختلف اداری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ‏ویژه اقتصادی، مطرح فرموده‏اند.
وی افزود رهبری معظم انقلاب به‏ عنوان دیده‏ بان تیزبینی، همواره فضای محیطی داخل و خارج کشور را رصد می‏ کنند و نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید را بهتر از هرکس دیگر به‏ موقع و به‏ هنگام متوجه شده و هشدار می‏دهند و در صورت لزوم در قالب راهبردهایی نجات‏بخش و پیش‏رونده ابلاغ می‏فرمایند.
وی ادامه داد هنوز فراموش نکرده‏ ایم که در خصوص مقابله با فساد مالی و اقتصادی، دستورات اکیدی را به سران قوا دادند ولی متأسفانه آن‏گونه ‏ای که انتظار می‏ رفت، جز به حرف و شعار پرداخته نشد.
حجت الاسلام تاجی افزود در این راستا برخورد قاطع و بدون ملاحظه قضایی آن‏هم در اسرع وقت از انتظارات توده مردم و دلسوزان انقلاب و جامعه است
خطیب جمعه چناران ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مسؤولان در قوه قضائیه کشور، گفت آنچه انتظار توده‏ های مردم است اینست که در به نتیجه رساندن پرونده‏ های فساد مالی و اقتصادی کلان تسریع شود و سؤالی که همواره در اذهان مطرح است این است که آیا با آن‏ همه جنگ روانی و حساسیتهای خبری برخی پرونده‏ های فساد مالی، چه برخورد قابل قبول و مناسبی با پرونده‏ های فساد مالی و اقتصادی صورت گرفته است؟!
ایشان دررایطه با پروژه خطرناک یهودی‏ سازی فلسطین و قدس شریف توسط رژیم غاصب صهیونیستی گفت : رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط منطقه سیاست یهودی ‏سازی قدس را تسریع کرده است. تداوم سکوت برخی کشورهای اسلامی، تلاویو را گستاخ‏تر می‏کند و سکوت کشورهای غربی نیز در خصوص اقدامات تل آویو توجیه‏ پذیر و قابل قبول نیست.
تاجی ادامه داد مردم فلسطین و ملت‏های منطقه در قبال تجاوزات اخیر در مسجدالاقصی سکوت نخواهند کرد و بی ‏تردید این اقدامات در کنار تداوم شهرک‏سازی‏ ها و ادامه بازداشت فعالان فلسطینی زمینه‏ ساز انتفاضه سوم خواهد شد. پس از شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ ۵۱ روزه سران این رژیم تحت فشارهایی از درون قرار گرفتند و با دست زدن به چنین اقداماتی در صدد جلب رضایت طیف‏های تندروی صهیونیستی‏ اند. جمهوری اسلامی ایران سیاست یهودی‏ سازی قدس را قویا محکوم می‏کند و همواره پشتیبان مردم مقاوم فلسطین خواهد بود.
ایشان همچنین بااشاره به تجاوزآشکاررژیم صهیونیستی به سوریه گفت : تجاوز این‏بار رژیم صهیونیستی به سوریه نتیجه طبیعی دستاوردها و پیروزیهای عظیم ارتش سوریه و نیروهای دوست و متحدین آن در اطراف دمشق و حلب و دیرزور است. خسارات و تلفاتی که وهابیها در این جنگ متحمل شده‏ اند آن‏ها را به زانو درآورده و دچار سرخوردگی کرده است تا حدی که رژیم اسرائیل را برای حفظ روحیه آن‏ها مجبور به مداخله کرده است تا این رژیم به آن‏ها بگوید که از آن‏ها در عملیات‏ تروریستی‏شان حمایت می‏کند.
ایشان بااشاره به برگزاری همایش «جهان علیه خشونت و افراطی ‏گری» باحضورشخصیتهای جهانی درتهران گفت : بدون‏ شک امروز منطقه ‏ی خاورمیانه و کشورهای واقع در آن، زیر نفوذ سیاه داعش به یکی از ناامن‏ترین نقطه ‏ها در جهان تبدیل شده است. این ناامنی در کنار نفوذ نظامی کشورهای غربی و تلاش آن‏ها برای بازپس‏گیری کنترل خاورمیانه، مستلزم همفکری و همکاری برای حل این معضل است و برگزاری نشست‏ها یی از این دست به دستیابی به این هدف کمک خواهد کرد.
امام جمعه چناران ادامه داد ظهور گروه‏های افراطی نظیر القاعده ، داعش ، النصره و… که خونریزی و جنگ‏ طلبی خود را با پوششی از باورهای مذهبی پیگیری می‏کنند، در کنار گروه‏های تروریست افراطی در سراسر جهان، نگرانی‏ها در خصوص آینده‏ ی جهان زیر تأثیر فعالیت این گروه‏ها را افزایش می‏دهد.
ایشان دررابطه بااجتماع میلیونی وبزرگ اربعین حسینی گفت : بزرگ‏ترین راهپیما یی جهان در کربلای معلی و در روز اربعین حسینی اتفاق می‏افتد. جمع کثیری از سراسر جهان گرد هم می‏آیند و مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را پیاده طی می‏کنند و ویترینی از وحدت، همبستگی و بزرگی مسلمانان و عظمت جامعه اسلامی را به تصویر می‏کشند.
وی افزود تجمعی که در واقع، تولیدکننده یک قدرت بی‏نظیر برای جهان اسلام است، قدرتی که می‏تواند گره بسیاری از مسائل را در جهان اسلام بگشاید، قدرتی که می‏توان با در اختیار داشتن آن، راه را بر افراطی‏گری و گروه‏های مدعی اسلام بست. اربعین حسینی و آیین‏هایی که در آن روز برگزار می‏شود، نمایشی بی‏ همتا از قدرت واقتدار شیعه وشور و شعوری اسلامی است که می‏تواند علاوه بر درمان دردهای جهان اسلام، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام حقیقی در جهان باشد.
حجت الاسلام تاجی در ادامه گفت انعکاس گسترده رسانه‏ ای آنچه در بیستم ماه صفر در عراق روی خواهد داد، حتماً مردم سراسر جهان را متوجه اسلام خواهد کرد! آنان کنجکاو می‏شوند که بدانند این جمعیت عظیم از چه روی در کربلا گرد آمده است؟ آنان بی‏شک از خود خواهند پرسید که حسین‏بن علی(ع) کیست که این مردمان، این چنین مشتاقانه برای زیارت مقبره او می‏شتابند؟!
البته تحقق این مسأله، نیازمند هوشیاری رسانه‏ ای در جهان اسلام و پوشش گسترده و صحیح از مراسم با شکوه اربعین حسینی است. هوشیاری که بی‏تردید زمینه‏ ساز گسترش یافتن سلوک امام حسین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) در جهان خواهد شد و رویکرد رسانه‏ های استکبار را که مدت‏هاست پروژه اسلام‏ هراسی و تعریف واژگون از اسلام را دنبال می‏کنند، بی‏اثر خواهد کرد.

 

وبلاگ (جبل النور)متکازین بامدیریت برادر فلاحیان با چند مطلب کاربردی در مورد نگهداری بهتر از خودرو بروز کردند که بسیار کاربردی ست :

مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ها
از کجا بفهمیم کاتالیزور خودرویمان سالم است؟
۹ کار برای نگهداری از خودرو که زندگی شما را آسان تر می کند
بررسی انواع روغن موتور و کارکرد آن در خودرو‎ ‎
۱۰ ایراد رایج در خودروها
عواقب سهل انگاری در تعویض تسمه تایم

حتما با مراجعه به وب مربوطه مطالب را بخوانید . ” تشکر می کنیم از برادر سیدعلی فلاحیان بابت انتشار چنین مطالب آموزنده ای “

 

وبلاگ ” جانبازی … تا شهادت “ نیز الحمدالله بعد از وقفه ای چند ماههبا عکسهایی از شهید بروز کردند که به جهت اهمیت موضوع در قسمت فرزانگان روستا نیز بازنشر داده می شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *