مصاحبه اختصاصی با امام جمعه محترم چناران

مصاحبه اختصاصی با امام جمعه محترم چناران

وبلاگ وزین نهاد امامت جمعه چناران با مطالبی جدید بروز شدند :

مصاحبه با ندای چناران :

“حجت الاسلام تاجی امام جمعه محترم چناران در مصاحبه اختصاصی با ندای چناران ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایام شهدات امام حسین علیه السلام اظهار داشت : بسیج ریشه در آموزه های دینی ما دارد، بسیج ریشه در مکتب ما دارد، بسیج یگ فرهنگ دینی است که ریشه در عاشورا دارد، ریشه در تفکر شیعی و علوی دارد.

وی افزود اگر بخواهیم از آموزه های دینی کلمه ای در رابطه با بسیج استخراج کنیم آن کلمه زیبای حزب الله است . بسیج یعنی حزب الله. یعنی کسی که ولایت خدا و رسولش و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را پذیرفته است. لذا از شاخصه های مهم بسیج و بسیجی بودن ولایت مداری است.

وی ادامه داد همانطور که انقلاب امام در عصر حاضر یک معجزه بود بسیج هم معجزه انقلاب است. امروز فرهنگ و تفکر بسیج از مرزهای ایران عبور کرده است و به عنوان یک الگوی برتر برای کسانی که دل در گروی ارزش های الهی دارند شده است و این بیداری اسلامی در منطقه و در کشورهای اسلامی ریشه در تفکر بسیجی دارد. این تفکر بسیج است که در سوریه و عراق در مقابل داعش ایستاده و رژیم غاصب اسرائیل را به زانو در آورده است.

وی بیان داشت ظرفیت عظیمی که بسیج در اختیار دارد سرمایه انسانی اوست که از بیست و دو میلیون جوان، نوجوان، میان سال و کهن سال تشکیل شده است. البته صرف ثبت نام در مجموعه بسیج نمی تواند یک ارزش باشد. ارزش در این است که بتوانیم از این ظرفیت عظیم در جهت رشد فرهنگی و اقتصادی استفاده کنیم. ما تجربیات گرانبهایی از روزهای اول انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی تا به امروز داریم. فتنه ها ، بحران ها و مشکلات سنگینی را دشمنان برایمان ایجاد کرده اند و ما با تکیه بر این ظرفیت عظیم بسیج توانستیم همه این ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

تاجی ادامه داد با برنامه ریزی و مدیریت می توان از این سرمایه عظیم استفاده کرد. باید سعی کنیم که جوانان و نوجوانان را در راستای این فرهنگ رشد دهیم که امروز حلقه های شجره صالحین این کار ارزشمند را انجام می دهند. اگر بتوانیم نوجوانان خود را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان بیمه کنیم در ادامه مسیر مشکلی نخواهیم داشت.

امام جمعه محبوب چناران ادامه داد سیاست هایی که مقام معظم رهبری ترسیم می کنند معمولاً در شعار سال ایشان نمود پیدا می کند وظیفه ما در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، عملیاتی نمودن این سیاست ها است و با وجود این پتانسیل عظیم مردمی می توانیم در جهاد اقتصادی نیز پیروز شویم. اگر به این مجموعه اعتماد کنیم و امکانات در اختیارشان قرار داده شود با حس مسئولیت پذیری و دلسوزی که دارند می توانند گره های اساسی را بازکنند همانگونه که در دوران دفاع مقدس ، در بحث هسته ای ، در صنایع موشکی به این عزیزان اعتماد کردیم و موفقیت های چشمگیری را بدست آوردیم .

وی ادامه داد خوشبختانه ما در مجموعه شهرستان مشکلات فرهنگی و اقتصادی حادی نداریم. مجموعه کشاورزی ما یک مجموعه پویا و فعال است بخش عظیمی از جوانان ما در بخش کشاورزی فعال اند. بخش صنعت نیز به همین ترتیب.”

 

سخنان حجه الاسلام تاجی در مورد بسیج :

“امام جمعه محترم چناران با بیان این مطلب در دیدار جمعی از بسیجیان دهستان بقمچ با ایشان گفت : متاسفانه هنوز در جامعه بسیج ،به عنوان یک نیروی نظامی شناخته می شوددر حالیکه بسیج یک تشکل فرهنگی ودینی است.

وی گفت : حوزه کارکرد بسیج در ابعادفرهنگی و معنوی بسیار پررنگ است واین فرهنگ منشعب از فرهنگ توحیدی است که در ذات وبنیان بسیجی نهفته است.

حجه الاسلام گفت : به همین جهت است که باید بسیج رایک حرکت فرهنگی نامید که فرهنگ ایثار ،شهادت ، اخلاص ، تواضع ، پایداری و ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار داده است”

 تشکر می کنیم از  مدیریت وبلاگ نهاد چناران که اطلاع رسانی مطلوبی دارند.

وبلاگ هنرعابدین نیز بعد وقفه ای کوتاه با مطلبی در مورد موسیقی بروز کردند :

“سلام دوستان، امروز می خواهم یک آهنگ صوتی بسیار زیبا از استاد اسحاقی که در سال ۱۳۸۷ در جشنواره پارپیرا، سالن همایشهای تالار وحدت تهران اجر شده را در وبلاگ برای استفاده شما دوستان گرامی قرار بدهم.

 

ضمنا یک عکس از پایان اجرای ایشان در سفر ریاست جمهوری دکتر احمدی نزاد به استان مازندران را، در وبلاگ قرار می دهم.”

برای دانلود فایل صوتی به وب مربوطه مراجعه نمایید.

 تشکر میکنیم از مدیریت وب هنرعابدین و برادر سیدموسی سجادی جیربندی که در مورد موسیقی مطلب گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *