دیدار اهالی هنر با امام جمعه بهشهر

دیدار اهالی هنر با امام جمعه بهشهر

دیدار اهالی هنر با امام جمعه بهشهرعصر دیروز باباکوهی رئیس اداره ارشاد  به همراه فلاح و بابائی معاونین ،ذبیح پور رئیس کتابخانه های عمومی بهشهر و تنی چند از اصحاب هنر از جمله ،موسیقی ،تعزیه ،خبرنگاری،تئاتر به دیدار  امام جمعه شهرستان بهشهر رسیده تا ضمن تبریک، ایشان را با کم و کیف فعالیت خود  اگاه سازند .
در  ابتدای این دیدار باباکوهی ریئس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بهشهر و علی ذبیحی رئیس کتابخانه های عمومی این شهرستان به گوشه ای از اهم برنامه های خود در این ادارات پرداختند.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه شهرستان بهشهر در این دیدار ،ضمن با اهمیت دانستن مقوله ارشاد وفرهنگ ، طی سخنانی گفت:همانطوری که از نام ارشاد بر می آید این نهاد  مسئولیت خطیری در بین ادارات دیگربر گردن  دارد و با توجه به اینکه ما در یک حکومت اسلامی قرار داریم ارشاد باید ار کارهای احساساتی فاصله گرفته وبیشتر کار معنوی انجام دهد .
امام جمعه شهرستان بهشهر در این دیدار با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد :فرهنگ، همانند آب زلال است همانطوری که انسان با نگاه به آب زلال لذت می برد از زیبائی های فرهنگ هم باید لذت برد.
رئیس فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر در باب تعزیه گفت :اگر تعزیه بدور از انحرافات  باشد در جائی خود بسیار با ارزرش است چرا که مردم  با اجرای تعزیه بیشتر پی به وجودواقییعت برده و این کار تاثیرش بسی بیشتر است اما اگر تعزیه آئیین ما را تحت الشعاع قرار دهد محل اشکال است
سید عربعلی جباری در باب موسیقی هم طی سخنانی اظهار داشت :اجرای موسیقی باید هدفمند باشد نه اینکه فقط باعث اتلاف وقت شود و ی افزود چه بسا کسانی بودند که با موسیقی به تعالی رسیدند و خیلی هم سقوط کردند.
امام جمعه شهرستان بهشهر در ادامه این نشست در باب کتابخوانی هم طی سخنانی ارزنده گفت:کتابخانه باید پارک ملی یک شهر باشد وهمه ما موظفییم  با طرقهای مختلف فرهنگ کتابخوانی را رواج دهیم.
وی همچنین افزود هر کسی باید یک کتابخانه در خانه داشته باشد البته نه بعنوان دکور ،بلکه برای استفاده مطلوب  و بهره وری درست .(منبع : سایت بهشهر نیوز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *