پیام تسلیت روسای سه قوه ، شخصیت ها و نهادهای کشور

پیام تسلیت روسای سه قوه ، شخصیت ها و نهادهای کشور

مرحوم آیت الله جباری

در پی درگذشت حضرت آیت الله جباری عضو مجلس خبرگان و امام جمعه بهشهر شخصیت ها و نهادهای کشور با ارسال پیام ها ی تسلیت ابراز همدردی کردند .

13930520000575_PhotoA

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در پیامی درگذشت آیت الله سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
متن پیام روحانی به شرح ذیل است:
” بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم فرزانه، معلم عرفان، مدافع فداکار آرمان های اسلامی ، حضرت آیت الله جباری نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تالم فراوان شد.
هنوز اقدامات شجاعانه و دلگرم کننده این روحانی انقلابی در جبهه های دفاع مقدس در یاد و خاطره ها باقی است و نقش ارزنده ایشان در راهنمایی و حمایت مبارزان علیه استبداد ستمشاهی در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و چشمگیر است.
اینجانب درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر و مفسر قرآن را که در کمال ساده زیستی و زهد عالمانه تاثیرات عمقی در ترویج معارف اسلامی و پرورش انسان های مؤمن و انقلابی داشت، به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه و به ویژه مردم قدرشناس استان مازندران و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال، برای روح بلند آن فقید علوّ درجات و برای بازماندگان و علاقه مندان صبر و اجر مسئلت دارم.”

متن کامل پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی رییس محترم  قوه قضاییه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
خبر درگذشت آیت الله سید صابر جباری امام جمعه محترم بهشهر و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر اینجانب گردید.
ارتحال این عالم بزرگوار را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ( عج )، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )، مردم مومن و انقلابی مازندران و خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
صادق آملی لاریجانی _ رئیس قوه قضاییه

متن پیام دکتر لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی :

“بسم الله الرحمن الرحیم
ارتحال مجاهد نستوه آیت الله سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرنگان رهبری و امام جمعه بهشهر موجب تاسف و تاثر گردید.
آیت الله سید صابر جباری از شخصیتهای برجسته انقلابی و روحانیت منطقه مازندران و شمال کشور بودند که نقش ایشان در عرصه‌های مختلف از جمله در مبارزات پیش از انقلاب و هدایت قیام بر علیه حکومت ستم شاهی و همچنین مجاهدت در سالهای پس از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس چشمگیر و برجسته بوده است.
این عالم ربانی دروس حوزوی را نزد اساتید مبرز و در محضر علمای بزرگ فرا گرفتند و تلاش فراوانی نیز در جهت نشر، گسترش و تبلیغ علوم دینی و توسعه حوزه‌های علمیه در استان مازندران داشتند.
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و مردم شریف مازندران و بیت مکرم آن روحانی جلیل القدر، برای روح ایشان رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.”

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سیدصابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

پیام به این شرح است:
بسمه‌تعالی
انالله و اناالیه راجعون
ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدصابر جباری نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم بهشهر موجب تاسف و تاثر گردید.
آن عالم جلیل القدر، عمر پربرکت خویش را صرف ترویج معارف علوم آل محمد کردند. ایشان هم پیش از پیروزی انقلاب و هم پس از آن باحضور در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی، خدمات عام‌المنفعه و ماندگاری را برای مردم آن استان و شهرستان بهشهر انجام دادند.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، ضمن تعزیت این ضایعه تاسف‌بار به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) و محضر مبارک مقام معظم رهبری مراجع معظم، علمای اعلام و طلاب حوزه‌های علمیه، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، مردم شریف و متدین آن خطه بویژه شهرستان بهشهر و بیت مکرم آن مرحوم، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماید.”

جناب دکتر احمدی نژاد رییس جمهور سابق نیز با ارسال پیامی ابراز همدردی کردند :

متن پیام به این شرح است:
“بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم مجاهد و فقیه عالیقدر آیت‌الله سیدصابر جباری نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان و امام جمعه بهشهر موجب تألم و تأثر گردید.
این مرد بزرگ تمام عمر بابرکتش را در صیانت از حریم اسلام ناب و خدمت به ملت بزرگ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب صرف کرد و ده‌ها سال مردم عزیز از معرفت، علم و اخلاق او بهره بردند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این روحانی والا مقام به عموم مردم مؤمن و انقلابی مازندران به ویژه مردم وفادار و دوست‌داشتنی بهشهر و نیز خانواده گرانقدر ایشان، علو درجات و غفران واسعه الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت دارم.
محمود احمدی‌نژاد
۱۰ شهریور ۹۳”

ائمه جمعه و جماعات نیز در پیام هایی جداگانه این مصیبت را تسلیت گفتند .

همچنین جناب آقای دکتر احمد علی مقیمی نماینده محترم شهرستان بهشهر نیز در پیامی  ابراز همدردی کردند . مقیمی ضمن تسلیت درگذشت این عالم ربانی به مردم مازندران و بیت‌الله جباری بیان داشت: برای روح بلند آن عالم گرانقدر علو درجات و برای وابستگان و مردم عزیز شهرستان بهشهر صبر، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

IMG_1510حجه الاسلام سید ضیاالدین جباری در فراق پدر بزرگوارشان به سوگ نشستند

IMG_1511

لازم به ذکر است مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله جباری ساعت ۹ صبح چهارشنبه از گلزار شهدای بهشهر آغاز می گردد.

3 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *