نگاهی به وب نوشته های متکازینی ها در مورد رمضان

نگاهی به وب نوشته های متکازینی ها در مورد رمضان

وبسایت پایگاه متکازین شرحی اجمالی از شب قدر نوشته است : “شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.”

وبلاگ مذهبی بی قرار مهدی عج می نویسد : قال الرضا علیه السلام: مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگى آخرت را بیابند.

وبلاگ دریچه ای روبفردا مطلبی در مورد چگونگی ورود به ماه مبارک نوشته بود :”یکی از این سفارشات، روزه گرفتن ۳ روز آخر ماه شعبان است یا حداقل یک روز آخر ماه شعبان است.”

وبلاگ نهاد امامت جمعه چناران به نقل از امام جمعه محترم می نویسد : “شب قدر شب نزول قرآن وحقیقت وباطن قرآن امام معصوم است ودرک این مطلب درک حقیقت شب قدر می باشد .متأسفانه در طول تاریخ به این کتاب آسمانی وحافظان آن که سفارش پیامبر اسلام (ص) بوده بسیار ظلم وستم شد واجازه ندادند که جامعه اسلامی ازاین دو سرمایه گرانبها برای رشد واعتلا استفاده نمایند .”

وبلاگ نقطه نوشت می نویسد : “همین که بدانی ، قدر لحظه هایت را نمیدانی ، شب قدر میشوی ، از لحظه هایت هزار برابر استفاده میکنی ”

وبلاگ پاورقی می نویسد: “میان رب و عبد، این بنده است که با اعمال ناشایست خویش، حجاب ایجاد می کند و تو ای مهربان ترین! از اشتیاقت به توبه ی بندگانت می گویی … به حضرت آدم تلقین می کنی کلمات توبه را : فتلقی آدم من ربه کلمات فتاب علیه … با زبان معصومینت، شاه راه توبه را به رویمان می گشایی، و پاک کن توبه را دستمان می دهی تا بر خطاهایمان خط بطلان بکشیم … اما باز، تا کارم به تو نیفتاده و گره در اموراتم ایجاد نشده باشد به سراغت نمی آیم زبان به زبانم می گذاری که چگونه از میان برداشتن این حجاب ها را از تو مسئلت کنم اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتی تَهْتِکُ الْعِصَمَ … ”

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه بهشهر در پستی می نویسد : “لیالی قدر در انتظارند تا فانوس عشق و عاشقی را بنوازند. معشوقه دل عطر شفا و رحمت را می گستراند، دلبری می کند تا تو را که عاشقی و مجنون، ناز او را بخری. آمده ام به کوی تو گر تو کنی نگاه من ناز خرج ز روی تو گر تو دهی شفای من و آنجاست که این عبد سراپا تقصیر روی به سوی حقیقت عالم می کند و منشور آینده ای مبهم را از دست مولامان حجه بن الحسن (عج) بر می گیرد. خدایا چه می شود ما را این شب، پر از رحمت و برکت، اما رسم مجنون شدن را نمی داینم، نمی دانیم که اگر لیلای عالم کاسه گدایی تو را می شکند. تو را دوست دارد و در انتظار یک نگاه پر از نیاز توست. شب قدر آمده است تا تویی که خسته عالم دنیایی، خسته بندگی تن شده ای. چنگ در ریسمان معنویت زنی و قرآن را که سرچشمه معنویات عالم است با زبان اشک بیارازی با زبانی که تحفه قدح بار است، با زبانی که کیمیای جلای دل است. آن محبوبه ای که شنزار گونه های عاشقان را آبیاری می کند تا نهال خوف و رجا در آن برویاند. شبنمی که اگر لیلای مجنون، گوشه چشمی (نیم نگاهی) بر آن کند همه گناهانت اگر به عدد ستارگان آسمان باشد آمرزیده می شود. آری باید این اشک ها را تحفه قدم او کرد.”

سایت عرق سرد می نویسد : ” شخصیت سازی محور تعالیم دینی است ، لذا خیلی از برنامه های اعتقادی اخلاقی اسلام آمده تا مومن را آبدیده کند. گاهی نیز حس میکنی خدا میخواهد زیرکی بنده هایش را بسنجد، وقتی یک شب را معادل هزار ماه میکند، تا خیلی چیزها را به بنده اش بفهماند. یک شب هزار شب میشود؟ اصلا همه حرفم همین جاست که یک شب هزار شب میشود ، نه بیشتر حتی ، هزار ماه میشود. پیامی سوزناک برای آنانکه می انگارند یک شب هزار شب نمیشود و هر غلطی را طبق این استدلال مجاز میدانند. عزیزم شب عروسی میشه با ذکر خدا شروع بشه نه با رقص و گناه؟ برو حاجی! یک شب که هزار شب نمیشه؟ اصلا چه کسی این جمله رو تو ذهن ما انداخته؟ کی گفته یک شب هزار شب نمیشه؟ مگه ما نداریم اثر گناهان از ضربت چاقو بیشتره تو گوشت بدن؟ مگه ما نداریم که هر لحظه باید منتظر مرگ بود و چون ممکن است دقیقا همان لحظه گناه عمرت به سر آید اینبار دیگر یک لحظه هزاران میلیارد سال تو را شرمنده میکند! …”

وبلاگ متکازین می نگارد : “حضرت علی (ع) به دست کسی به شهادت رسید که پیشانی او از شدت سجده و عبادت پینه بسته بود .عبادت می کرد اما عبادت بی بصیرت عبادت بی ولایت و با این همه عبادت آخرش شد شقی ترین آدمها و حضرت علی فخر کائنات و کل عالم رو به شهادت رسوند . خدایا به بزرگی و جلالت قسم به ما دین و ایمان با بصیرت و عشق به ولایت اعطا بفرما و قدر ما در این شبهای عزیز قدر نیکو و عاقبت مارا ختم به خیر بفرما( جهت ظهور مهدی فاطمه صلوات)” ( لازم به ذکر است وبلاگ مذکور پیشنهادی در خور توجه در مورد یادواره شهدا نگاشتند که عزیزان می توانند نظرات خود را در مورد این پیشنهاد و یا نکاتی دیگر تقدیم کنند )

وبلاگ هنر عابدین با دو هدیه پاورپوینتی دعای جوشن کبیر و دعای قنوت نماز عید بروز کردند .

وبلاگ زیبای بسیجی ۷۵ می نویسد : ” شب قدر، شبی که شیاطین در بند اسارتند و آدمیان ایمن از آنها. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که: «هرکس شب قدر را با ‌ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته و آیندهاش بخشیده میشود» و می فرمایند: هرکه شب قدر را زنده بدارد تا سال دیگر عذاب از او دور می گردد. حضرت موسی(ع) گفت: خدایا! می‏خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود، گفت: خدایا! رهایى از جهنم را می‏خواهم، فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر استغفار کند.”

” با کلیک بر روی نام هر وبلاگ می توانید مشروح مطالب مربوطه را ملاحظه فرمایید “

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *