خطیب جمعه چناران: بگومگوهای مسئولان نظام نه اخلاقی است و نه مورد رضایت خدا / اختلافات میان قوا پشت درهای بسته حل‌وفصل شود/

خطیب جمعه چناران: بگومگوهای مسئولان نظام نه اخلاقی است و نه مورد رضایت خدا / اختلافات میان قوا پشت درهای بسته حل‌وفصل شود/

حجت‌الاسلام مظفر تاجی، امام‌جمعه چناران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چناران با اشاره به مجادله و بگومگوهای مسئولان ارشد نظام در هفته‌های اخیر اظهار داشت: این نوع برخوردها قطعاً نه اخلاقی است و نه مورد رضایت خداوند متعال است که مسئولان نظام اسلامی گاه این‌چنین بی‌پروا اختلافات خود را به عرصه افکار عمومی آورده و به یکدیگر پرخاش نمایند. وی افزود: مردم از زنجیره مدیران نظام اسلامی توقع وحدت نظر در اصول، تلاش و خلاقیت، رعایت مبانی اخلاقی و تعهد در انجام وظایف خود دارند.
وی ادامه داد: قطعاً تکرار این نوع مجادلات که در دولت گذشته مورد عتاب و خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت، باعث دلسردی و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان نظام اسلامی خواهد شد و اختلافات میان قوا و وزارتخانه‌ها باید پشت درهای بسته حل‌وفصل و تمام شود.
لزوم تجلی صلابت نظام در برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی اجتماعی
خطیب جمعه چناران با اشاره به‌ضرورت ریشه‌دار کردن اندیشه انقلابی در کشور اظهار داشت: اندیشه و تفکر انقلابی، زائیده فرهنگ ناب و همیشه پویای اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت است و یکی از مهم‌ترین مطالبات امام راحل (ره) و خلف صالح وی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همواره تعمیق اندیشه انقلابی با رویکرد دینی و مکتبی بوده است.
وی تأکید کرد: اگر نوع نگرش‌ها و نگاه‌ها، مطابق با اصول مکتب امام و انقلاب اسلامی و منویات ولی امر باشد، نه‌تنها چرخ اقتصاد مقاومتی و مبارزه با هرگونه فساد و انحراف و بدعت‌گذاری در جامعه اسلامی و انقلابی به‌خوبی می‌چرخد که چارچوب‌های دمکراسی و فرهنگ و هنر و حقوق شهروندی و آزادی بیان و تعامل و تفاهم با دنیا نیز جهت مطلوب و منطقی و سازنده‌ای پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: آنچه اکنون ضرورت جامعه و بلکه توقع توده مردم شریف ایران است، برخورد انقلابی و قاطع با سرمنشأهای فساد و آفت‌ها و آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی است، تا در کنار چهره رئوفانه و پر از مِهر نظام از صلابت و قاطعیت آن نیز، حداقل در حوزه پیش‌گیری و بازدارندگی اثری متجلی گردد.
وی افزود: هرچند متأسفانه تا زمانی که مدیران ارشد کشور به‌ویژه در سطح سران قوا به‌جای این‌که با همدلی و همزبانی، سیاست‌های منطقی را در دستور کار قرار داده و جهت تأمین انتظارات رهبری معظم انقلاب و افکار عمومی جامعه، برای درمان چنین دردهایی نسخه‌های کارآمد و به هنگام تدارک ببینند؛ با پرداختن به حواشی و کشاندن مسائل به رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی، بر طبل نگرانی‌ها بکوبند، امیدی نمی‌رود که تشویش‌ها و دغدغه‌های ذهنی مردم در این خصوص تمام شده و رضایت مقام معظم رهبری نیز به شایستگی جلب گردد.
لزوم شتاب گرفتن حرکت علمی در کشور
حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف با مقام معظم رهبری و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «تلاش و حرکت علمی در کشور به و هیچ‌وجه نباید کند یا متوقف شود بلکه باید با شتاب بیشتری ادامه یابد» بیان داشت: مسئولان اجرایی کشور یکی از مخاطبان اصلی این توصیه بوده و هستند اما این توصیه فقط خطاب به آن‌ها نیست. مجامع علمی و دانشگاهی کشور نیز دراین‌باره وظیفه دارند، عالمان و محققان نیز به‌صورت تک‌تک و گروهی مخاطب این کلام هستند. همگان در جایگاهی که دارند موظف به کمک به انجام این وظیفه عمومی و این حرکت مبارک هستند.
وی افزود: در برابر تصور ناقص برخی که به نسل جوان امروزی امید و نگاه مثبتی ندارند و این نسل را نسبت به نسل‌های اولیه انقلاب، ناتوان و ضعیف و عقب‌تر تصور می‌کنند، رهبری انقلاب همیشه با نگاهی همه‌جانبه نگر نگاهی مثبت به نسل جوان دارند و می‌فرمایند؛ من جوان‌های مؤمن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آن‌ها، در هرکجا باشند پشتیبانی می‌کنم و وظیفه رؤسا و مسؤولین دانشگاه‌ها و وزرای مربوطه، حمایت مضاعف از جوانان مؤمن و انقلابی در دانشگاه‌ها است.
افزایش مقبولیت نظام با خدمت صادقانه مسئولین
خطیب جمعه چناران با توصیه به مسئولان جهت خدمت بیشتر به مردم در وضعیت کنونی خاطرنشان کرد: در روایتی از رسول گرامی اسلام می‌فرمایند؛ کسی که در جهت رفع حاجت برادر مؤمنش تلاش می‌کند و در این خدمتش رضای خداوند و مصلحت مؤمن ملاحظه شده باشد، گویا هزار سال خدای عزوجل را خدمت نموده که در آن چشم به هم زدنی معصیت خدا در آن نبوده است.
وی ادامه داد: هرچه نظام اسلامی بتواند گستره خدمات‌رسانی خود را به ملت افزایش دهد، به همان میزان تأثیر مستقیم در افزایش مقبولیت نظام خواهد گذاشت و به کارآمدی نظام اسلامی منجر خواهد شد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب خدمت‌رسانی به مردم را در رأس همه امور می‌دانند و مقوله‌های امنیت ملی و اقتدار ملی ما را درگرو خدمت‌رسانی نظام اسلامی به مردم می‌دانند.
معضلات بدحجابی به‌صورت صحیح تبیین نشده است
امام‌جمعه چناران با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی گفت: مسئله بدحجابی امروز به‌عنوان یک معضل در جامعه به‌خصوص در کلان‌شهرهای کشور مطرح است اما باوجود همه تأکیداتی که در این زمینه صورت گرفته است اما هنوز مسئله بدحجابی و آسیب‌ها و معضلاتی که برای جامعه به وجود می‌آورد، به‌صورت صحیح تبیین نشده است.
وی بابیان اینکه حجاب یک واجب شرعی مانند نماز و روزه است، گفت: امروزه برخی از فعالیت‌های بی‌حجابی در کشور به‌صورت سازمان‌یافته، ارزش‌های انقلابی و اسلامی را هدف قرار داده‌اند. دشمنان با سرمایه‌گذاری فراوان و ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی مخرب به‌صورت ۲۴ ساعته برای سست کردن ارزش‌ها و بی‌عفتی جوانان، مرد و زن جامعه در حال ساختن و پخش برنامه هستند.
وی افزود: ۶۱ مؤسسه فرهنگی فقط برای تأثیرگذاری بر فرهنگ مردم ایران اسلامی تلاش می‌کنند که برخی از این مؤسسات بودجه‌ای بالغ‌بر دو برابر بودجه کل ایران در اختیار دارند و بر موضوع تخریب بنیان خانواده‌ها و بی‌هویت کردن جوانان سرمایه‌گذاری و طراحی کرده‌اند.
استفاده از اهرم‌های حکومتی برای از بین بردن مظاهر بدحجابی
وی ادامه داد: دشمن با استفاده از برنامه‌های مخرب به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم است که باید نسبت به چنین دسیسه‌هایی آگاهی بخشی کرد. آن‌ها درصدد طراحی نقشه‌های شومی هستند، وقتی در جامعه‌ای خانواده از ارزش‌های دینی و اخلاقی تهی شد آن خانواده ازهم‌گسسته می‌شود و حیا از بین می‌رود. حیا که از بین برود آن‌ها با استفاده از برنامه‌های مخرب خود می‌توانند اهداف شوم خود را در کشور پیاده کنند و به جوانان ما ضربه بزنند.
به گزارش ندای چناران ، وی تأکید کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگی داخل کشور باید با هم‌افزایی این فرهنگ را ترویج دهند تا این معضل را ان‌شاءالله با موفقیت پشت سر بگذاریم. باید از اهرم‌های حکومتی برای از بین بردن مظاهر بدحجابی در جامعه استفاده شود. به‌طورقطع مردم ما دوست ندارند بدحجابی در جامعه ترویج شود و این پدیده شوم مردم را رنج می‌دهد.
قیام ۱۹ دی، خصلت اسلامی و مردمی بودن نهضت امام خمینی (ره) را اثبات کرد
حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم اظهار داشت: ویژگی خاص قیام ۱۹ دی شرکت و همکاری همه اقشارمردم بود.
وی ادامه داد: نظام شاه که از روی آوردن همه‌جانبه مردم به رهبرشان خشمگین بود در اقدامی عجولانه، با چاپ مقاله‌ای توهین‌آمیز خواست شخصیت حضرت امام (ره) را زیر سؤال ببرد. این اقدام تاوان سختی برای نظام شاه به همراه داشت و به قیام بزرگی علیه حکومت جور انجامید.
وی افزود: در اثر این قیام، زنجیره‌ای از حوادث و رویدادهای سرنوشت‌ساز و اثرگذار در سطح کشور پدید آمد؛ به‌طوری‌که جامعه اسلامی بهتر و بیشتر از پیش از نتایج آن استفاده و روند پیچیده نهضت را به سمت پیروزی حتمی هدایت و رهبری کرد. اهمیت و جایگاه قیام ۱۹ دی در این بود که اولاً حرکت روبه پیش انقلاب را شتاب بخشید؛ ثانیاً خصلت اسلامی و مردمی نهضت امام خمینی را برای همگان ثابت و عیان‌تر ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *