آیا توسعه مسجد متکازین به قیمت تصرف ملک دیگران صحیح است ؟

آیا توسعه مسجد متکازین به قیمت تصرف ملک دیگران صحیح است ؟

مقـــدمه :

آنچنان که بزرگان روستا از مسجد قدیمی متکازین تعریف می کنند ، مسجدی بوده همکف با تراسی کاهگلی و داخل مسجد انچنان بزرگ نبوده و از چوب و گل ساخته شده بوده و حتی برای برخی مراسمات داخل حیاط می نشستند … بعد از انقلاب در فکر ساخت مجدد مسجد و گسترش مسجد بودند که سالها بعد این کار عظیم توسط معمار بزرگ منطقه آقای مرحوم حاج سید عباس حسینی اجرایی می شود و با کمک اهدای بخش عظیمی از زمین مسجد توسط ابوالشهید حجه الاسلام حاج آقای فلاحی و کمک های نقدی و معنوی علما و مردم خداشناس متکازین علی الخصوص کمک های نقدی و معنوی مرحوم آیت الله جباری این مسجد در دوطبقه ی بزرگ ساخته میشود و در کنارش حوزه علمیه ( که سالهای دور توسط مرحوم آیت الله نصیری ساخته شده بود ) نیز تجدید بنا می گردد .

توسعه مسجد !!!

ولی در این چند سالی متولیان مسجد و مسولین روستا جهت توسعه بخش هایی از مسجد دچار اشتباهاتی شده اند که موجبات نارضایتی ایجاد نموده است ( و حتی با تذکراتی که به انها داده شده است باز هم مراعات نمی کنند ). مسولین در راستای توسعه خانه خدا ، حریم ملک همسایه مسجد که اتفاقا بخش اعظمی از زمین مسجد را نیز اهدا کرده است را رعایت نکردند .
اگر به سرویس بهداشتی و وضوخانه مسجد توجه کنید متوجه می شود که بیرون از حریم مسجد درست شده است و به نوعی به حریم حیاط منزل کنار مسجد تجاوز شده است . و همچنین جدیدا برای بزرگ کردن تراس طبقه دوم مسجد ، اسکلت ساخته شده وارد حریم خانه ی کنار مسجد شده است و جدای از نمای بدی که ایجاد نموده نارضایتی و اسباب مزاحمت صاحبخانه را موجب گردیده است. جدای از نارضایتی ، آیا ساختن و توسعه مسجد در زمین تصرفی شرعاً و قانوناًٌ مجاز است ؟

قطعا بانیان مسجد و کسانی که کمک کردند به ساخت مسجد . اعم از کمک مالی و زمین و …. انتظار تشکر از طرف مردم یا شورا و …. رو ندارند ، چون با خدا معامله کردند . ولی انتظار دخل و تصرف در ملک و … هم ندارند .

متولیان این امر حتما احکام در مورد ساخت و ساز مسجد و گسترش مسجد را بخوانند و بدانند که اگر مالک زمین ناراضی باشد توسعه و نماسازی مسجد مجاز نمیباشد .

 به تصاویر ذیل توجه کنید :

نمای مسجد متکازین

2009201011033

همانطور که در تصویر می بینید در ساختاسکلت حریم مسجدرعایت نشده و به ملک شخصی تجاوز شدهاست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *