اردوی جهادی در نقنه/شهادت امام جواد ع /رنگ اصلی حجرالاسود

اردوی جهادی در نقنه/شهادت امام جواد ع /رنگ اصلی حجرالاسود

پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهر نقنه ( حجه الاسلام امینی ) از بازدید امام جمعه محبوب از اردوی جهادی بسیجیان در شهر نقنه مطلب زده اند :

امینی امام جمعه نقنه

“عصر دیروز امام جمعه محترم همراه با شهردار شهرنقنه و جمعی از مسولین از اردوی فرهنگی جهادی سردار شهید سیدضیاالدین نقنه ای که با خدمت رسانی بسیجیان شهر نقنه به دهستان های چشمه علی له دراز و سولیجان در حال انجام بود بازدید کرد.
در این بازدید سرگرد پاسدار محسن شیرمحمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمدباقر علیه السلام گفت بسیجیان در قالب ۳گروه فرهنگی جهادی به مدت ۷ روز است که در حال خدمت رسانی هستند و خدماتی از قبیل سفید کاریو کاشی کاری ۲خانه مسکونی که جز محرومین بودند. زنک امیزی گلزار شهدا ، رنگ امیزی گنبد امامزاده عباسعلی و همچنین برگزاری کلاسهای اموزشی ویژه اهالی روستا و کودکان پرداخته اند.
مراسم اختتاحیه اردو نیز در محل گلزار شهدا با سخنرانی امام جمعه نقنه و اهداءهدایای فرهنگی به اهالی روستا انجام شد.” تصاویر در سایت مربوطه

وب سید مقدم بمناسبت در پیش بودن شهادت امام جواد ع با پوستری بروز کردند :

__________ ________ ____________ ________ ____1

 

 

وب جبل النور ( علی فلاحیان ) در تازه ترین مطلبش از حجرالاسود نوشتند :

pic-20541-1441793710

“در روایات آمده است که این سنگ در آغاز سفید بود، اما گناهانی که فرزندان آدم انجام دادند، سبب سیاه شدن آن گردید.

حجرالاسود یا سنگ سیاه، از اجزای بسیار مقدس مسجدالحرام بوده و در رکن اسودِ کعبه در ارتفاع ۵/ ۱ متری قرار گرفته است. این سنگ مقدس، پیش از اسلام و پس از آن، همواره مورد اعتنا و توجه کامل بوده و در حقیقت در شمار عناصر اصلی کعبه بوده است.
به لحاظ همین تقدّس، رسول خدا (ص) آن را نگاه داشت و دیگر سنگهایی را که به شکل بت ساخته شده بود، به دور ریخت.
حجرالأسود در حادثه تخریب کعبه، که پنج سال پیش از بعثت صورت گرفت، در فاصله‌ای دور از مسجد واقع شد. در زمان نصب آن به جای خود، قریش به نزاع پرداختند، اما با درایت رسول خدا (ص)، و انتقال آن توسط عبای مبارک به طوری که همه سران طوایف گوشه‌ای از آن را گرفته بودند، همه قریش در فضیلت آن سهیم شدند و عاقبت به دست خود آن حضرت نصب گردید. به مرور زمان و در اثر تحوّلات و تغییرات، از حجمِ نخستینِ این سنگ کاسته شد و حتی به چند پاره تقسیم گردید که آخرین بار قسمتهای مختلف آن را به یکدیگر متصل کردند و آن را در محفظه‌ای نقره‌ای قرار دادند. در حال حاضر تنها به آن اندازه که برای بوسیدن و استلام لازم است، جای گذاشته‌اند.

در بسیاری از روایات آمده است که حجرالأسود از سنگهای بهشتی است و همراه آدم (ع) به زمین فرود آمد.

در نقلی از ابن‌عباس آمده است که اگر کسی‌با رسول‌خدا (ص) بیعت نکرد و سپس حجرالاسود را استلام نمود، با خدا و رسول (ص) بیعت کرده است… “

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *