هجوم دشمن!/پیشنهاد تشکیل پلیس فرهنگی / ماست بهتره یا فشارخون

هجوم دشمن!/پیشنهاد تشکیل پلیس فرهنگی / ماست بهتره یا فشارخون

مدیر محترم وب جبل النور(متکازین – فلاحیان ) که به وب علمی معروف است در تازه ترین مطلبش از ارتباط ماست با فشار خون نوشته است که ملاحظه می کنید :

“تحقیقات نشان می دهند که اضافه کردن ماست کم چرب به رژیم غذایی روزانه، خطر افزایش فشارخون را کاهش می دهد.بر اساس مطالعات انجمن قلب امریکا، کسانی که به مدت طولانی ماست مصرف کرده اند، فشار سیستولیک پایین تری دارند و خطر افزایش فشار خون در آنها پایین تر است. فشارخون سیستولیک مقیاس سنجش فشار خون وارده به دیواره شریان ها در زمان انقباض قلب است. در هنگام خواندن فشارخون، فشار سیستولیک عدد اول (عدد بزرگ تر) و فشار دیاستولیک عدد دوم (عدد کوچک تر) است.
عدم درمان فشار خون بالا موجب آسیب به شریان ها می شود. شکاف و صدمه در دیواره شریان ها مانند یک شبکه موجب گیر انداختن اجزای موجود در جریان خون از جمله کلسترول و پلاک می شود و در نهایت منجر به انسداد شریان ها می گردد.
این تحقیق به مدت ۱۵ سال و بر روی بیش از ۲۰۰۰ داوطلب انجام شد، که در ابتدای مطالعه به فشارخون بالا مبتلا نبودند. در طول دوره تحقیق میزان مصرف ماست در داوطلبان به طور منظم مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که در ۳۱ درصد از داوطلبان فشار خون افزایش نیافت و در بقیه داوطلبان فشار سیستولیک در مقایسه با افرادی که ماست نمی خوردند، کمتر افزایش داشت. محققان این طور نتیجه گرفتند که مصرف ماست کم چرب موجب کاهش فشار خون می شود، در حقیقت پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت فیزیکی منظم، از ابتلا به بیماری های مزمن از جمله فشارخون بالا پیشگیری می کند. بررسی منظم فشارخون برای اغلب افراد به ویژه سالمندان ضروریست زیرا در بیشتر مواقع این اختلال علایمی به همراه ندارد.
ماست فواید بسیار زیادی برای بدن دارد از جمله این که مصرف مداوم آن موجب کنترل وزن و کاهش شاخص توده بدن (BMI) می شود. ماست یکی از بهترین منابع کلسیم است و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. پروتئین موجود در ماست موجب احساس سیری به مدت طولانی می شود و همچنین محتوای آب این ماده غذایی در تامین مایعات بدن نقش دارد….” ادامه در وب مربوطه

وب نوشته های شیفته با یکی از مهمترین دغدغه های فرهنگی هزارجریب بروز کردند :

metkazin.ir (10)

“تصویر بالا تصویر یکی از روستاهای هزارجریب (شیلر ) است که شاید حتی خیلی از بهشهری ها نامش را نشنیده باشند و سفری نداشتند چه بماند به مردم ایران زمین ، ولی خواهید دید که دیش نصب کرده اند . امام خامنه ای خیلی وقت پیش فرمودند دشمن تهاجم فرهنگی را آغاز کرده ، پس باید هوشیار بود .
سال گذشته مطلبی در سایت خبری تحلیلی روستای متکازین منتشر شد مبنی بر هجوم دشمن به روستای متکازین ! ، ولی شاید خیلی ها از این موضوع ساده گذشتند و خیلی درک صحیحی نداشتند ، ولی شاهد هستید که علیرغم شهرنشین ها ، منطقه روستایی نیز درگیر این بلا هستند .
حجه الاسلام جباری ،امام جمعه محترم بهشهر ، در هجدهمین یادواره علما و شهدای متکازین به این موضوع اشاره داشتند که در هزارجریب مشروبات و مواد مخدر خرید و فروش و استعمال می شود . پس خطر بسیار به ما نزدیک است .
تصویر بالا یکی از خانه های روستای شیلر را نشان می دهد که صاحب خانه دیش را آن هم در معرض نمایش نصب کرده است . ( باز هم متذکر می شوم خدای ناکرده اتهام استفاده ناصحیح از این وسیله را توسط صاحب آن نمی زنم ) . دشمن حتی به روستاهای محروم ما که حتی آسفالت ، برق و بهداشت خوبی نداریم دسترسی پیدا کرده است و چه حمله ای از تهاجم فرهنگی بالاتر که عزیزان ما ، فرزندان ما در روستا هم در تیررس دشمن هستند .
بر خانواده ها لازم و واجب است که مراقب فرزندان و محیط اطراف باشند تا آسیب نبینند .
پیشنهاد می کنیم پلیس پیشگیری ( یا پلیس فرهنگی ) در منطقه هزارجریب تشکیل شود و یا خود شورای روستاها به این موضوع رسیدگی کنند .”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *