سخنرانی امام جمعه محترم در یادواره شهدای گرجی محله

سخنرانی امام جمعه محترم در یادواره شهدای گرجی محله

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بهشهر حجت الاسلام والمسلمین جباری در یادواره هفتاد و دو تن از سرداران و شهدای منطقه ی گرجی محله بهشهر که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شده بود حضور و ضمن بیاناتی در جمع پر شور شرکت کنندگان این یادواره بیان داشتند که مجلس امشب از چند جهت حائز اهمیت است:
اولا- در مراسم اربعین سیدوسالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) قرار داریم و این مراسم میطلبد ما یک مقدار در مقام شهدا عنایت کنیم.
دوما- امشب مراسم تجلیل و تکریم سرداران شهداست.
در طول تاریخ ۲ دسته در برابر هم قرار گرفته اند و امروز هم قرار دارند: دسته اول- کوردلان هستند که به تعبیر امام حسین(ع) اینها بنده ی دنیا هستند و بر مرکب هوا و هوس و شرارت را٬ راه و روش خود قرار داده اند.
امام حسین(ع) فرمودند: انهایی که طالب دنیا هستند انها کوردلان و کور باطنان هستند کسانی که بصیرت ندارند٬ معرفت در قاموس وجود آنها نفوذ نکرده است.
دسته دوم- صاحب دلان اند٬ روشن دلان اند٬ کسانی که تمام وجودشان و قاموس زندگی شان دغدغه دین و ولایت بود.
اولین ویژگی صاحب دلان: برخوردار از فقاهت و دانایی و معرفت بودند.
امروز اگر حادثه ای پیش بیاید این جوانان عزیز برای دفاع از ارزشهای اسلامی دفاع می کنند٬ این جوانان بصیرت دارند و در صراط مستقیم توحید و وحدت و انسجام قدم برمیدارند.
مهمترین امتیازی که خود اباعبدالله برای خود و یارانش بیان فرمودند این بود که امتیاز ما این است دین شناس هستیم٬ زیبایی های دین را خوب شناختیم.
ما جز حامیان و پیروان دین پیامبر اکرم(ص) هستیم و ما به علوم قران دسترسی داریم.
وصیت شهدا به همه ماها این است: دفاع از ولایت٬ دعوت به نماز جمعه٬ دعوت به تبعیت از رهبر انقلاب.
امام(ه) می فرمایند: هفتاد سال عبادت کردید٬ خدا قبول کند یکبار بنشینید وصیتنامه شهدا را مطالعه فرمایید.
شهدا مایه اقتدار ملت هستند.
خطیب نماز جمعه گفت رهاورد شهدا٬ بصیرت شهدا٬ استقامت شهدا و دلبستگی به این آیه که جوانان از چه کسی باید بترسند:از خدا ٬ اینهاست که الان استکبار نمی تواند خود را نگه دارد و به دریوزگی افتاد یکبار شکنجه می کند بار دیگر افشاگری ٬ بلکه آنها گرفتار اعصاب و روان شده اند.
اینها جز جبهه ی استکبار٬ جبهه ی کوردلان ٬ جبهه ی منافقان٬ جبهه ی بی بصیرت ها٬ جبهه ی فتنه گران هستند.
شهادت عامل بیداری و حرکت شد.
وی تاکید کرد قران می فرمایند: شهدا زنده اند٬ شهدا به حیات مادی زنده نیستند اما به حیات معنوی و ملکوتی زنده اند. همان حیاتی که انبیا و اولیای خدا سرلوحه ی خود قرار دادند.
حجت الاسلام جباری بیان داشتند شهدای ما براین پایه و مقام رسیدند که پیامبر(ص) فرمودند ۳گروه را شفاعت میکنند: ۱- انبیا(ابراهیم٬موسی٬عیسی٬ حضرت محمد) ۲-شهدا ۳- علما(رهبرکبیرانقلاب٬ مقام معظم رهبری)
باب حسین(ع) باب الله است.
امام جمعه بهشهر افزود در دنیای معاصر در دنیایی که طوفان از در و دیوارش می بارد مقام معظم رهبری چراغ هدایت و کشتی نجات است.
ایشان همچنین افزود شهدای ما حق محورند٬ دغدغه ی دین داشتند از خط قوی انقلاب دفاع کردند اینها پیام های شهداست.
وی ادامه داداگر ما میخواهیم آینده پهلوی این عزیزان رو سفید باشیم چن کار را باید انجام دهیم: اولا- خط شهدا را هیچگاه فراموش نکنیم.(خط شهدا اتحاد٬ صفا و صمیمیت بود٬ کسانی که مهر و صفا را در وجود خود نهادینه کردند)٬ دوما- اهل توسل باشیم.
در پایان امام جمعه بهشهر در جمع پرشور شرکت کنندگان به ذکر مصیبت پرداختند.

مشروح خطبه های هفتمین نماز جمعه بهشهر به امامت حجه الاسلام سید عربعلی جباری:
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بهشهر ، هفتمین نماز جمعه شهرستان بهشهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین “سیدعربعلی جباری” در مصلی نماز جمعه اقامه شد.
حجت الاسلام جباری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهشهر خطاب به سردمداران آمریکا اظهار کرد : اگر شما خشونت های دائمی خود علیه مردم آمریکا و دیگر کشورها را متوقف کنید، درگیری ها و خشونت های این روزهای جهان به پایان خواهد رسید .
وی اظهار کرد : انتشار گزارشات مربوط به شکنجه زندانیان آمریکایی توسط سازمان سیا به عنوان یک لکه ننگ بر پیشانی این کشور زورگو و مستبد ، جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد .
امام جمعه بهشهر افزود : افشای این گزارشات وقیحانه ، همه ادعاهای آمریکا در مورد رعایت حقوق بشر را باطل کرد و به کشورهای جهان نشان داد ادعای این کشور برای حفظ حقوق انسان ها ، بی پایه و اساس است .
حجت الاسلام والمسلمین جباری به فرا رسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان اشاره کرد و گفت : برپایی مراسم باشکوه راهپیمایی بزرگ شیعیان جهان در کربلای معلی ، گوشه ای از دلدادگی عاشقان آن حضرت به پیروی از خط سرخ ایشان است .
وی به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله دستغیب در ۲۰ آذر سال ۶۰ اشاره کرد و بر لزوم پیروی از راه این شهید گرانقدر که نقش فراوانی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت تاکید کرد .
وی همچنین بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و گفت : مشارکت در تکمیل و گسترش این طرح ها علاوه بر برخورداری از اجر معنوی ، موجب تقویت هر چه بیشتر شیعه در جهان خواهد شد .
امام جمعه بهشهر به مراسم پیاده روی اربعین بهشهر که صبح فردا برگزار می شود اشاره کرد و گفت : حضور گسترده مردم در این مراسم می تواند تضمین کننده تداوم برگزاری آن در سال های آینده باشد .
حجت الاسلام والمسلمین جباری با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و عاشورا ، از اقشار گوناگون مردم بهشهر برای شرکت در این گردهمایی بزرگ دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *