خاطره نویسی در مورد مرحوم آیت الله جباری در موضوعات آزاد

خاطره نویسی در مورد مرحوم آیت الله جباری در موضوعات آزاد

خاطره-نویسی یکی از راه های زنده نگهداشتن نام و یاد بزرگان نوشتن و بازگو کردن خاطرات از ویژگی های ارزنده آنان در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و … می باشد .

به همین علت پیشنهاد می گردد هم استانی ها ، هم شهری ها و هم محلی های گرامی در هر زمینه ای اگر خاطره ای با مرحوم آیت الله جباری دارند بیان فرمایند . موضوع خاطره آزاد می باشد و می توانند خاطرات خود با آن مرحوم از دوران قبل انقلات ، تشکیل انقلاب ، دوران دفاع مقدس ، یادواره شهدا ، نمازجمعه ، دیدارهای شخصی و عمومی و هر زمینه ای که خوب است بیان شود را ارسال کنند تا انتشار یابد تا هم یاد و خاطره آن عالم زنده بماند و هم راهی باشد برای نسل جوان با ویژگی های آن مرحوم .

لازم به ذکر است اگر خاطرات عزیزان به حدی باشد که بتوان در قالب مجموعه  یا کتابی گرد آوری شود حتما استقبال می شود .

13930610000099_PhotoL

و اما چرا نوشتن خاطره :

خاطره نویسی یکی از عام ترین و صمیمانه ترین راه ها برای انتقال حس به وسیله نوشتن است .
به وسیله خاطره نویسی و خواندن خاطرات توسط دیگران می‌توان از تجربیات نهفته در بطن آن استفاده کرد و بکار برد .
خاطره نویسی ، میراث جاودانه و گرانبهایی است که شاید بتواند به طرق مختلف کمیت و حتی کیفیت زندگی تعداد زیادی از انسان ها را ارتقا بخشد.

12 نظرات

  1. عمر بی توبه

    جناب محلی شما از همه میرامینی ها خبر دارید ک انقدر مطمین میگید..البته من میرحسنی هستم ولی درست نیست آدمها رو جمع ببندید… دو دسته بازی پیش نیارید… الحمدالله روز تشییع و مجالس هم میرحسنی ها همت کردن هم میرامنی ها این نشون دهنده محبتشونه… الانم میخوان با چاپ کتاب علاقه ی خودشون رو نسبت ب حاج اقا تکمیل کنند ک ان شالله موفق هم میشن چون خودنمایی و ریا دیده نمیشه…

  2. س.م.ع. کریمی

    با سلام – روزی در محضر آیت الله جباری (رحمه الله علیه ) بودیم، شخصی برای کاری به خدمت رسید و برای خودشیرینی شروع کرد بدی یکی از مخالفین آقا را گفتن که بلا فاصله آقا فریاد زد غیبت نکن فقط کارت را بگو . و از آنجا ارادت ما به ایشان بیشتر شد. واقعا از غیبت متنفر بودند و دیگران را هم نهی می فرمودند. یادش بخیر – عاش سعیدا مات سعیدا

  3. س.م.ع. کریمی

    با عرض سلام : جهت اطلاع محضر همه سادات متکازین به عرض برسانم که فرقی بین میر امینی ها و میرحسنی ها نباید قرار داد ، آن افکار قدیمی و کوته بینی ها را باید از خود دور کرد، در ضمن میر امین و میر حسن خود دو برادر بودند که در روایتی از نوادگان امام سجاد(ع) محسوب می شدند و از شخصیتهای علمی و فقهی به حساب می آمدند، و به دلایلی به مازندران هجرت نمودند و فرزندان آنان در منطقه هزارجریب ادامه زندگی دادند و صاحب نسلهای بعدی شدندکه الان به عنوان میر امینی و میر حسنی معروف گشتند. هر دو گروه باید قدرشان را بدانند که سادات حسینی هستند ، و از ذریه رسول خدا. امیدوارم هر لحظه بر وحدت همه ما بیشتر و بیشتر گردد. التماس دعا

  4. س.م.ع. کریمی

    خاطره ای دیگر از آیت الله جباری (ره) : سال ۶۳ با شهید فلاحی در سپاه دزلی کردستان برای کاری رفته بودیم که دیدیم آیت الله جباری نیز تشریف آوردند همه رزمندگان حاضر او را زیارت نموده و نوبت ما شد که خواستیم او را رو بوسی نماییم ، جالب بود که در لباس بسیجی هم ما را شناختند و خیلی تشویق نمودند و این باعث شد روحیه ما چند برابر گردد. ظاهرا در برگشت نیز خبر دیدار ما را به خانواده ما رساندند. یادش بخیر . راهش پر رهرو باد.

  5. س.م.ع. کریمی

    در سال ۶۷ ایام دهه فجر ، دانشسرای ساری آیت الله جباری (ره) برای سخنرانی دعوت نمود ایشان هم قبول فرموده و تشریف آوردند.اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات یا مسجد دانشسرا اجتماع نمودند آقا یک سخنرانی شیوا و زیبایی ایراد فرمودند که همه حاضرین به شور و شعف رسیدند و از بیانات محکم و رسا و شور آفرین آقا متعجب شدند بعد از اتمام سخنان جذاب و جالب آقا هر کس به نوعی تحت تاثیر قرار کرفته و به نیکی از او یاد می کرد- همه اساتید و دانشجویان او را تحسین کرده و برخی ازحاضران او رابه دریای علم لقب دادند حقا که در خطبه و سخنوری سرآمد بود یادش به خیر باد ۰ ( ما مات من احیا به علما)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *