رحلت حجه الاسلام حسینی .. یاد مرگ .. آبادانی متکازین

رحلت حجه الاسلام حسینی .. یاد مرگ .. آبادانی متکازین

metkazin.ir (9)سایت متکازین در جدیدترین مطلب نوشتند : جناب آقای حاج سید اسماعیل محمدی رئیس محترم شورای اسلامی روستای متکازین و عضو شورای اسلامی بخش یانسر در گفتگویی تلفنی به دو طرح مهم روستایی در متکازین اشاره و اضافه کرد : طرح تفکیک اراضی املاک داخل بافت روستا و آسفالت داخل محل بزودی اجرایی خواهد شد.
رئیس محترم شورای اسلامی روستای متکازین در گفتگویی تلفنی به دو طرح روستایی ویژه اشاره کرد و افزود: این طرح ها که یکی شامل آسفالت داخل روستا به طول یک و نیم کیلومتر باقی مانده در محل تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد .
رئیس شورای اسلامی روستای متکازین ادامه داد: طی جلساتی که با مسئولین شهری از جمله جناب آقای دکتر  مقیمی نماینده محترم شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و جناب آقای مهندس نورزاد فرماندار محترم بهشهر برگزار شد طرح تفصیلی بنیاد مسکن و طرح تفکیک اراضی املاک داخل بافت روستا به آنان ارئه شد که بزودی این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید.
سید اسماعیل محمدی افزود:از اهالی محترم در مسجد جامع روستا دعوت به عمل آمد و گزارشاتی در خصوص این دو طرح به اهالی محترم  ارائه گردید که بزودی این دو به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی در پایان گفت:از تمامی هم محله ای های عزیزم در تمامی کشور عزیزمان ایران  آرزوی سربلندی و شادکامی را دارم و امیدوارم با همکاری و هم دلی هر چه بیشتر در جهت رشد و شکوفایی روستا قدم برداریم.

IMG_06661سایت طلبه در جدیدترین پستش از خبری ناگوار نوشتند و دردهای دلش را بازگو میکند :

فکر نمیکردم که روز تولدم تلخ ترین خبر های عمرم را بشنوم، و در بهتی همراه با اشک فقط بتوانم بگویم یاحسین!
انا لله و انا الیه راجعون!
امام جماعت مسجد رضویه بهشهر به ملکوت اعلی پیوست، حاج آقای حسینی هم پر کشید…
وای خدا چی میشنوم، نمیتونم تاب بیارم، چشم ها هوس یه بارون شدید کرده، حالا که آسمان شهر نمیباره آسمون چشمام بارونی بارونیه
نمیدونم برای کسایی که ندیدنش چجوری بگم کی بود، اجتماعی ترین آخوندی بود که تا به حال دیدم، تو مسجد همه رو میشناخت، حتی بچه ها رو، به همه سلام میکرد، با همه رفیق بود، بعد از نماز چند دقیقه مینشست و صحبت میکرد، سخنرانی هاش بیست دقیقه بیشتر نمیشد، میگفت مردم کاگرن، خسته ان، باید برن استراحت کنن
نمازهاش خلاصه بود و کوتاه، سر وقت هم خونده میشد!
برای یکی مثل من که راهم دور بود و از مشهد و تهران میرفتم شمال اونم سالی چند روز، خبر میگرفت، از درس و بحثم میپرسید، وقتی هم میدید اومدی مسجد یه جوری سلام میکرد که خودت فکر میکردی صمیمی ترین دوستته!
تو دل همه اهل محل بود، ازن آخوندایی نبود که میان نماز بخونن برن، میومد تو مسجد تا برکات نماز رو بفهمی، ثمرات نماز رو!
اگه یکی یک شب نمیومد مسجد، میپرسید که فلانی چرا نیومد و هزار خصلت نبوی دیگه …
الان که دارم مینویسم، ساعت سه نصف شبه، باورم نمیشه نماز وحشت و شب اول قبر صمیمی ترین روحانی زندگیم رو خوندم …
بغض و اشک اجازه ی بیشتر نوشتن رو نمیده
یه خواهش میکنم از همه دوستام، اگه الان تا نماز صبح دیدن این مطلب رو نماز وحشت یادتون نره، بلد هم هستین چجوره
تو رکعت اول آیتالکرسی به جای سوره توحید  و تو رکعت دوم ده تا سوره قدر به جاری توحید میخونین
“شادی روح حاج آقا سیدخلیل حسینی فاتحه مع الصلوات”

و در ادامه بمناسبت تولدش مطلبی نوشتند که می توانید از اینجا بخوانید .

مدیر خوش قلم طلبه در مطلبی دیگر درباره یادمرگ نیز مطلبی نوشتند :

اسلام آمده برای نشاط و شادابی بندگانی که آمده اند برای معبود خویش عبودیت کنند، و برای این مقصود قوانینی جهان شمول آورده به نام دین و پایه آن را محبت قرار داده که در اخلاق نبوی سرآمد آن را میبینیم. اما همین دین سراسر شور و نشاط همواره تاکید میکند که یاد مرگ را همراه داشته باشید، لحظه ای از یاد مرگ غافل نشوید!
همه سوال ما از همین جا شروع میشود، آیا زندگی با نشاط و یاد مرگ با هم تعارض دارند و امکان جمع آن دو با هم نیست؟
آیا امکان دارد کسی به یاد مرگ باشد و بتواند شاد زندگی کند؟ در حالی که اسلام مومن را به لبخند زدن فراخوانده و مهم ترین خصلت های مومن را در چهره ای بشاش میداند، چهره ای که حزنی در دل و نشاطی در چهره دارد.
برای پاسخ به این مهم، باید دو مساله قدری شفاف تر شود:
ا. یاد مرگ ، ۲٫ نشاط و شادابی مومن
اسلام نشاط و شادابی را تعریف کرده و معنایی دقیق برای آن برشمرده است: نشاط حالتی است در انسان که امید و امیدواری را هم در خود و هم در دیگران زنده کند!
این را از روایاتی میفهمیم که مومنین را دعوت به شوخ طبعی کرده ، البته میدانیم که افراط در شوخ طبعی هم به همان میزان مزموم است…
اما یاد مرگ، حالتی است که انسان نسبت به دنیا پیدا میکند و اولین ثمره اش بی اعتمادی به دنیاست، بنابر این هر ثانیه احتمال کوچ کردن ازاین دیار فانی را میدهد، بنابراین یاد مرگ نیم نگاهیست به آخرت و مسیری طولانی که باید در برزخ و قیامت طی شود تا به جایگاه ابدی رسید.
فواید یاد مرگ :
۱ . انسان را صبور و بردبار میکند : اینکه تو همیشه گمان ببری لحظه آخر عمرت است از عصبانیت دوری میکنی، چون هیچ مومنی نمیپسندد که آخرین لحظه عمر خویش را در عصبانیت و تندخویی به سر برد
۲ . انسان را مهربان میکند: تصور کنید در جمع دوستانتان هستید، اگر هر لحظه یقین داشته باشی که ممکن است آخرین لحظات عمرت باشد با دوستانت به مهربانی برخورد میکنی، با مهربانی نگاهشان میکنی و با مهربانی با آنان سخن میگویی، چون ممکن است دیگر آنها تو را نبینند
۳ . انسان را رقیق القلب میکند: آنچه که موجب میشود عبادت های بهتری داشته باشی رمزی دارد و آن این است که شک نداشته باشی این ممکن است آخرین عبادت و آخرین نماز تو باشد، این میشود که پر شور تر و با حالت وداع نماز میخوانی و اشک اولین هدیه ی این شوق و دلتنگی در نماز میشود، و این طور نماز خواندن دلت را نرم میکند، مهربان تر میشوی و دوست داشتنی تر فکر میکنی!
یاد مرگ نه تنها ناراحتی نمی آورد بلکه کارخانه ایست که هر که خودش را به آن بسپارد مومن از آن بیرون می آید، امید که یاد مرگ همواره با ما باشد، متاسفانه در بسیاری از سریال ها و فیلم های تلوزیونی و مقالات تنها زمانی یاد مرگ پرداخته میشود که فضایی غمگین و سراسر غم و اندوه ساخته شده و همین ذهن ها را به سمتی میبرد که یادمرگ آنجا نباشد.
مثلا وقتی میخواهند از مردن و مرده صحبت کنند آنقدر با چندش این کار را میکنند که تو گمان کنی این یک ضد ارزش اجتماعیست!
هر چند در آینده نیز حرف هایی راجع به محبت و دوری ما از محبت نیز داریم…

8 نظرات

  1. سید مهدی

    این خبرا. بجز خبر اول چه ربطی به روستا داره بهتره تو وبلاگتون از متکازین بگید تا روستایی با مردمان با فرهنگ داشته باشیم صلاح نیست وبلاگی که نام روستایمان است پر از مطالب بی ربط باشد موفق باشید

    1. سردبیر

      سلام خدمت شما همراه گرامی .
      ۱: قسمتی در سایت درست شده تا بتوانیم مطالب دیگر وبلاگ نویسان متکازینی را درج کنیم با نام ” وبلاگستان ” تا تشویقی شود برای وبلاگ نویسان و همچنین دوستان بتوانند با مراجعه به این بخش از اخرین مطالب دیگر وبلاگها بهره مند شوند . آیا این اشکال دارد ؟
      ۲: شما می توانید از دیگر مطالب سایت استفاده کنید . ( وبلاگستان برای افرادی طراحی شده که مشتاق هستند و اتفاقا با استقبال چشمگیری هم مواجه شده است ).
      ۳: ای کاش حداقل برای آن مرحوم خدابیامرزی هم داده بودید .
      با تشکر از همراهی و نظارت خوبتان .
      موید باشید
      ما منتظر نظرات شما در قسمت های مربوط به متکازین هم هستیم . یا علی

    1. سردبیر

      سلام و درود .
      یکی از ویژگیهایش اینه که با سلایق و دیدگاه های هم محلی اشنا می شویم . و اینکه با مراجعه به وبلاگستان مروری سریع بر اخرین مطالب وبلاگها داریم .
      البته آقا سیدمهدی مشتاقند که دیگران بیشتر در مورد روستا بنویسند که البته خواسته خوبی ست .
      حاج آقا حسینی امام جماعتی بود که با همه دوست بود . از نوجوان و پیر برایش احترام قایل بودند و حتی درددل باهاش می کردند . وقتی خبر فوتش را شنیدم . تا سه روز تو حال خودم نبودم .
      خیلی خاطره باهاش دارم . خدایش بیامرزد . جاش واقعا خالی شد .

  2. سید مهدی

    سلام مجدد، یعنی کسی صرفا متکازینی بود و به مسایل سیاسی و غیر مجاز تو وبلاگش زد باید درج کنید! شاید خلافواقع باشه بده چند وقت وبلاگ شما هم میشه کشکولی از مسایل غیر مرتبط با نام وبلاگتون نمیسازه این یه توصیه به عنوان برادر کوچیکتر بود. به نظر من باید شما تشویق کنید بقیه تو وبلاگشون از روستا و مسایل اون واسه اباد کردنش بپردازن که وقتی یه جا جم شد حرفی واسه گفتن باشه یک دست صدا ندارد

    1. سردبیر

      سلام و تشکر از شما بابت انتقاد و پیشنهادات سازنده تان .
      در جلسه ای که در نوروز در منزل حاج آقای تاجی امام جمعه محترم چناران برگزار گردید . اکثرا از این طرح استقبال کرده بودند . چون قبلا این کار در وبلاگ متکازینی ها انجام می شد.به همین خاطر به احترام دوستان عزیز این کار در سایت متکازین ادامه یافت . ولی بخاطر اینکه با قسمت های مرتبط با روستا تداخل پیدا نکند قسمت وبلاگستان طراحی گردید . البته فکر نمی کنم ایرادی داشته باشه . البته همچنان به دوستان این توصیه را میکنیم که از روستا بنویسند . از شما هم تقاضا داریم اگر مطلبی عکسی و یا … از متکازین دارید برایمان بفرستید تا در سایت و به نام شما درج شود تا همگان فیض ببرند .
      باز هم ممنون سید بزرگوار

    1. سردبیر

      سلام . حاج آقای تاجی سرور ما هستند .
      البته لازم به یادآوری ست در اولین نشست که نوروز امسال برگزار شد ( که ان شالله بزودی جزییات در سایت قرار خواهد گرفت ) در این مورد صحبتی انجام نشد . بیشتر جنبه آشنایی داشت و البته صحبتی هم در مورد سایت ها و وبلاگها شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *