هجوم دشمن به روستای متکازین !

هجوم دشمن به روستای متکازین !

دیش ماهوارهبه خاطر مسائل اخلاقی از نمای بسته عکس گرفته شد تا احتمالا کسی نتواند منزل مورد نظر را شناسایی کند .

عکسی که ملاحظه می کنید نه از تهران است و نه از مراکز دولتی و یا … !. بلکه اینجا متکازین است . مهد علم ، اخلاق و شهادت . سرزمین مردمانی ست که برای حفظ آب و خاک این میهن اسلامی شهد شهادت نوشیدند تا ما میراث دارشان باشیم .

نکند روزی فرا برسد که وقتی از نمای بالا از روستا عکس می گیریم چیزی که چشم ها را اذیت کند دیش های ماهواره باشد . نکند روزی فرا برسد که ما و فرزندانمان در روستا هم از تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن در امان نباشیم .

لازم است مسئولین و صدالبته خود مردم هوشیار باشند و نگذارند فرهنگ ناب روستا به یغما برود و غرب زدگی در روستا غالب شود . امر به معروف و نهی از منکر را باید جدی گرفت … . ( تیتر را شاید کمی تند نوشته باشم ، ولی باور کنید دشمن از غفلت ما بیشترین بهره را خواهد برد )

نظر شما در مورد استفاده از ماهواره ان هم در روستا چیست ؟

34 نظرات

  1. سید

    سلام علیکم

    عرض ادب واحترام ،لازم به ذکره رسیدگی به این مسائل واز این فبیل فعالیت های مضر که پیامد های ناگواری در عرصه های
    مختلف فرهنگی و. . . در پیش خواهد داشت
    بر عهده ی بسیج روستا میباشد
    مسئولین محترم هم ان شالله با قاطعیت ،برخورد وپشتیبانی لازم رو انجام دهند .. ./
    از شما هم بابت نشر این موضع مهم سپاسگذارم

    1. سردبیر

      سلام خدمت شما عزیز فرهنگ دوست .
      البته بر همگان لازم است در این شبیخون فرهنگی فرهنگ سازی کنیم . خانواده ها نیز باید در خانه ( این جامعه کوچک) نکات لازم را یاداوری کنند .
      با تشکر از دلسوزی شما

  2. با سلام
    استفاده از ماهواره چه در روستا و چه هر جای دیگر متاسفانه شده بلای جان دین و فرهنگ و ایمان مردم .
    درسته بسیج محل باید تو این مساله ورود کنه اما خود افراد هم باید بدانند در حال حاضر ماهواره تیر سمی رها شده از کمان دشمنه و هرجا که فرود بیاد هم زیانش دامن خودشون رو میگیره هم جامعه رو .
    خداوند عاقبت همه مارو ختم بخیر بفرماید.

    1. سردبیر

      سلام خدمت شما دوست گرامی.
      کاملا صحیح می فرمایید . تا فرهنگ استفاده صحیح از ماهواره پیاده نشود ، چه در جامعه و چه در خانواده ، استفاده از این وسیله بسیار مضر و خطرناک است . که تبعات منفی اش هم دامن خانواده را می گیرد و هم جامعه را .

  3. سید مهدی

    این کارت جاسوسی کردن از منزل یک متکازینی یا .. است خودت رو برای کتک خوردن اماده کن، الان بهشهر ی که توش زندگی میکنیم تماما دیش هست مسولین کشور کسی به فکر نیست انوقت شما چکاری از دستتان بر می اید، شما حواست به خودت و خونوادت باشه که کلاهتو باد نبره

    1. سردبیر

      سلام برادر گرامی .
      از اینکه با این نظرتان مایه شعف ایجاد کردید ممنونم .
      راستش اول که این عکس رو می خواستم در سایت بگذارم حدس می زدم که با این سئوالات مواجه شوم ولی چون هدف اطلاع رسانی بود منتشر کردم .
      بعضی موقع ها هم لازم نیست چون همه دارن ما هم داشته باشیم ، مهم اینه که خوبیها را تقلید کنیم .
      ( کتک هم یاداوری کن جوری بزنن که بشه چند روزی مرخصی استعلاجی گرفت و از این شهر تهران خلاص بشیم و بیاییم متکازین ) باز هم ممنون از نظر زیبایتان

    2. سید

      با سلام
      توجیه گناه خود گناه بزرگی است…در همه جا هست دلیل بر درستی عمل نیست…با توجه به اینکه روستای متکازین با روستاهای مجاور و حتی شهر بهشهر تفاوت دارد…و این مقایسه یک مقایسه اشتباهی است.. متکازین یک روستایی با اصالت مذهبی می باشد که بر پایه شرعیت اسلام مردمان متشرع بوده و چون به فتوای همه مراجع استفاده از ماهواره برای عامه مردم با توجه به مضراتش حرام می باشد

    1. سردبیر

      حتما خوب آنتن میده که دوتا المبی نصب کرده ، نه ؟
      حالا این حق برای صاحب این منزل محفوظ است که از خودش دفاع کند .
      ان شالله کسی آدرس این منزل رو حدس نزده باشه که ما شرمنده بشیم .

    1. سردبیر

      سلام .
      اگر منظور شما محل نصب این دیش است ، اشتباه متوجه شدید . خواهشا اسم افراد برده نشود تا خدای نکرده آبرو و حیثیت کسی خدشه دار نشود .
      حاج آقای باقری از خیرین و افراد معتمد هستند که متکازینی ها احترام ویژه ای برای ایشان قائل هستند .
      خداوند همه ما را در پناه خویش محفوظ بدارد .

    2. سید رضا باقری راد

      با تشکر از شیطنت اقای باقری هر کسی با روحیات پدر اشنا باشه حد اقل میدونه ایشون همه کارهاش رو اساسی انجام می ده و این شلم شورو بی نضمی رو حتی در نصب دیش ماهواره تحمل نمی کنه

      1. سردبیر

        با سلام خدمت شما سید عزیز .
        البته آقای باقری بعید می دونم منظور خاصی داشت . دوستان و هم محلی هایی که شناختی حتی کم از حاج آقا باقری دارند میدانند که بزرگواری و کارهای خیرخواهانه ایشان زبانزد عام و خاص می باشد . در نظرات قبلی هم حتما ملاحظه فرمودید که حقیر پاسخ انها را دادم .
        خدا انشالله به حاج آقا باقری و تمامی متکازینی ها سلامتی عنایت فرماید .
        تشکر داریم از شما بابت نظرتان

    1. سردبیر

      سلام .
      اول اینکه من در روستا ساکن نیستم که مشاهده کنم .
      دوما همه دامداران گوسفندان را برای چرا میبرند … مگه اینطور نیست ؟!؟
      چون هدف این سایت عدم سانسور و شفاف سازیست ، خواهشا نظرات محترمانه تر باشد تا بتوانیم استفاده کنیم .
      به برادر گرامی آقای محمدی این حق را می دهیم که پاسخ دهند .

  4. سید خلیل جبارفلاحی

    چرا هروقت شما دست کسی بوی گل میده محکوم به کندن گل می کنید ؟شاید داشته گلها رو آب می داده . این دید شماست که نادرست است . همین ماهواره برنامه های آموزنده و مستندی داره که من معلم در یک سال نمی تونم به اندازه یک ساعت این فیلم های مستند به دانش آموزان مطالب آموزنده ارائه کنم .انواع و اقسام شبکه های آموزنده و مذهبی و پخش زنده و آنلاین از حرم و بقاع متبرکه در این ماهواره ها هست چرا شما فقط به پاهای طاووس نگاه میکنید و از زیبایی پرهای آن غافلید ؟من خودم توی موبایلم یک برنامه دارم که اشعار ۳۴ شاعر با قابلیت جست جوی واژه ها رو داره که در عرض ۵دقیقه سرچ می کنه که مثلا واژه آب چند بار و کجاهای اشعار شاعران آمده که اگر اینکار را کتاب بخواهیم بدهیم البته اگر تمامی منابع در دسترس باشه سالها طول میکشه و همینطور نرم افزارهای قرآنی و مفاتیح و ادعیه ها ، اما ما بجای تهیه برنامه های آموزنده و مذهبی و آموزش شیوه صحیح امکاناتی مانند موبایل و ماهواره آنها را محصور میکنیم و آوردن موبایل در مدرسه را ممنوع و داشتن ماهواره را محکوم می کنیم ( البته نه این تصویر از منازل بستگانه و نه خودم ماهواره دارم ولی از این معضل محصور کردن امکانات شدیدم مخالفم /تشکر )

    1. سردبیر

      با سلام خدمت شما فرهنگی عزیز .
      سوال – آیا آنتن ماهواره جزو آلات لهو است؟ خرید و فروش و استفاده از آن، چه حکمى دارد؟
      حضرت آیت اللّه خامنه‏ای:
      دستگاه مذکور، هر چند از آلات مشترک است که قابلیت استفاده حلال را دارد؛ ولی چون غالباً از آن بهره‏برداری حرام می‏شود و افزون بر این بهره‏گیری از آن در خانه، مفاسد دیگری را هم در بر دارد، بنابراین خرید و استفاده از آن در خانه جایز نیست، مگر برای کسی که اطمینان دارد از آن استفاده حرام نمی‏کند و نصب آن در خانه نیز مفسده دیگری در بر ندارد و اگر قانونی در این زمینه وجود دارد، باید رعایت شود.
      حضرت آیت الله بهجت: با وجود فساد، استفاده از آن و خرید و فروش آن جایز نیست.
      حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به یک استفتاء، استفاده از ماهواره را برای دیدن شبکه‌های استانی جایز ندانست.
      این مرجع تقلید در پاسخ به یک استفتاء مبنی بر استفاده از ماهواره برای رویت شبکه‌های استانی، گفت: این کار ذاتا اشکال ندارد، ولی دو اشکال جنبی دارد.
      ایشان فرمودند: یک اشکال آن این است که داشتن ماهواره طبق مقررات حکومت اسلامی جمهوری اسلامی ممنوع است و مخالفت با مقررات و قوانین حکومت اسلامی شرعا جایز نیست. اشکال دوم این است که تجربه نشان داده ماهواره‌ در هر خانه که وارد می‌شود منشاء مفاسدی می‌شود؛ به‌ویژه برای جوانان که در آن خانه هستند و خیلی از این جوانان قربانی ماهواره می‌شوند. باتوجه به این که غالب برنامه های آن فاسد است و اثرات منفی در پی دارد و در هر خانه ای وارد شود غالبا از آن سوء استفاده خواهد شد استفاده از آن جایز نیست.
      و فتواهای دیگر از مراجع عظام که اکثرا داشتن ماهواره را جایز نمی شمارند .
      از اینها بگذریم آیا حیف نیست این عزیزمون برای چند روز که به روستا آمد تا خستگی کار در شهر را از تن بدر کند بنشیند کنار ماهواره و وقت گرانبها را از دست بدهد .
      شما اگر نگاه تخصصی به این دیش بیاندازید می بینید که دوتا المبی نصب شده است و این بدین معناست که بر دو کانال تنظیم شده است .
      استفاده مذهبی از ماهواره : شکرخدا به اندازه کافی در ایران اسلامی سایت ها و نرم افزارهای گوناگون مذهبی هست که هر کسی را بی نیاز کند .
      هدف ما خدای نکرده این نبود که به خواننده تلقین کنیم که این عزیز گرامی استفاده ناصحیح از ماهواره می کند بلکه هشدار دادیم تا استفاده از این وسیله در روستا عادی نشود و دلایل بسیار دیگر .
      از نظر شما و حضور شما سپاس گزاریم . ان شالله در قسمت های دیگر سایت از نظراتتان ما را راهنمایی بفرمایید . موفق باشید.

  5. باقری

    منظور محل نگهداری گوسفندان در محل زندگی می باشد که حتی نمیشود تا چند متری کوچه از کنار منزل این آقای محمدی رد شد – مثل اینکه برای این آقا نظافت و پاکیزگی نشانه چیز دیگری می باشد- من نمیدونم چه فرهنگیه کسی مسئولیت کوچیکی هم که میگیره این حق رو بخودش میده که هر کاری دوست داره بکنه- یک فکری به حال بهداشت روستا بکنید از این قبیل زیاده فقط اسماعیل محمدی نیست

    1. سردبیر

      سلامی مجدد . البته این فرمایش شما صحیح ولی از آنجایی که من در خاطر دارم در هر منزلی که گوسفند و گاو و اسب نگهداری می شود چنین بویی به مشام می رسد و چون اکثرا دام دارند شکایتی نیز ندارند . ولی در نگاه کلی باید به بهداشت روستا توجه ویژه شود .
      ای کاش اسم افراد برده نشود تا بتوان کلی نتیجه گیری کرد و خدای نکرده کسی دچار سوتفاهم نشود .

  6. با سلام
    متاسفانه هرکسی یک طرفه به قاضی میره . آخه شغل اکثر مردم روستای متکازین دامپروری و کشاورزیه و همه اهالی کم و بیش دام در منزل نگهداری می کنند و نمیشه انتظار داشت مردم دیگه دامداری نکنند . البته تخلیه به موقع فضولات حیوانی از محل خیلی خوبه و حتما” باید انجام بشه و این مورد فقط به آقای محمدی برنمیگرده و همه اهالی باید رعایت بهداشت رو بکنند . ضمنا” مگر افرادی که بعنوان کوچ گر و یا مهمان به روستا میان نظافت رو رعایت می کنند ؟ مگر رودخانه محل و بعضی از زمینهای اطراف پر نیست از زباله هایی که این عزیزان در آن انباشته می کنند؟ چرا نباید خودمان رعایت کنیم و انتظار داشته باشیم دیگران رعایت کنند ؟
    می خواستم در جواب برادر گلم آقا سید خلیل مطلبی عرض کنم که دیدم با درج استفتاء حضرت آقا احتمالا” آقا سید خلیل جواب خودشونو گرفته باشند. فقط به ایشان عرض کنم که متاسفانه متاسفانه اکثر” مثل ایشون فکر نمی کنند و از جنبه های منفی این ایزار بیشتر استفاده می کنند. انشاالله همه منصف باشیم و عاقبت بخیر بشویم .

    1. سردبیر

      سلام .
      یکی از دلایلی که این نظرات تایید شد این بود که بالاخره باید فرهنگ مباحثه در ما افزایش یابد و اگر مشکلی وجود دارد به گفتگو حل شود . خدای نکرده به کسی اتهام نادرست نزنیم . کلا در روستا همیشه چنین مباحثی وجود دارد ولی چون روستاست و همه درگیر چنین مسائلی هستند با هم کنار می آیند .
      و اما ماهواره : یک بار در جمعی بودیم یه نفر گفت که من ماهواره نصب کردم و شبکه های خوبی دارد و شبکه های مربوط به قرآن و معارف را می بینم . در این بین یکی از همان جمع با لحنی ساده گفت : منم وقتی نصب کردم به همین بهانه بود ولی الان تنها شبکه هایی رو که نمی بینم همین شبکه ها هستند . چون متاسفانه شبکه های دیگر گیرایی دارند .
      به هرحال هدف هشدار بود تا خانواده ها بیش از پیش مراقب باشند تا ان شالله جامعه از آسیب های تهاجم فرهنگی در امان باشد .
      ممنون از شما دوست گرامی بابت نظرتان.

  7. با سلام مجدد
    آقا سید مهدی عزیز وقتی انسان ابزاری مثل زبان و مغز داره چرا باید از روش تهدید و کتک استفاده کنه ؟
    اگر به نظر شما داشتن ماهواره کار درستی هست خوبه که با منطق این کار رو توجیه کنید شاید ما هم مشتری شدیم و یکی از اینا رو خریدیم ؟
    در ضمن نیت دوستمون تخریب کسی نبود و فقط سوال کرد که آیا این کاردرسته یا نه؟
    انشاالله ظرفیت هامون رو بالا ببریم و در جهت تقویت همدلی و دوستیهامون قدم برداریم .

  8. زیر خاکستر ذهن

    خوابیده را می شود بیدار کرد ولی به خواب زده را هرگز! یه زمانی عقل ما نمی رسید رادیو ، تلوزیون و ویدئو هم ممنوع بود پس چرا حالا نیست ؟ چون موفق به ساختن برنامه هایی متنوع و مذهبی برای این ابزارها شدیم . پس باید بر این قرار بگذاریم که ابزار با افکار فرق داره پور محمد علی عزیز آره بعضی از افکار ها حرامه و بعضی از ابزارها حرامه ولی چون ما توان این رو نداریم برنامه هایی همپایه و گیراتر از شبکه های ماهواریی کشور بیگانه بسازیم و ترس از تسخیر کردن اوقات و افکار ما توسط شبکه هایی بیگانه آنها را ممنوع و محروم می کنیم من یادمه یکبار فیلم بروسلی رو گرفتیم ویدیو مخفیانه کرایه کردیم و در منزل یکی از بستگان که تلوزیون داشت با هزان ترس و لرز و نصفه و نیمه دیدیم اما کمتر از دو سال نشد که پایگاه مسجد محل هر روز تابستون اعلام می کرد و ما را در مسجد دعوت می کرد و با ویدئو فیلم های مختلف را پخش میکرد .و شک ندارم که دانش ها و علم های ما آنفدر پیشرفت میکنه که ما هم برنامه ها و شبکه هایی اسلامی و موفقی در ماهواره ها خواهیم داشت و همینظور که بخاطر اجبار به داشتن دستگاه دیجیتال ، صدا و سیما لطف میکنه و یکی یکی شبکه های ما رو قطع میکنه ، یک روزی هم برای اجبار به داشتن ماهواره شبکه های دیجیتال را هم یکی یکی غیر فعال میکنند و مانند دوران ما که در مسجد .یدئو نگاه میکردیم ، بچه های ما هم توی مسجد ماهواه تماشاه کنند /نمی دونم شاید هم حق با شما باشه و باید خود را به خواب زد و بجای بیان فکر و ذهن و عقیده و افکار باید آنها را سوزاند حتی خاکستری هم بر زیز ذهن سوزانده شده باقی نذاشت

    1. سردبیر

      سلام مجدد خدمت شما هم محلی و دلسوز عزیز .
      یه دغدغه ای متاسفانه وجود دارد و ان این است که قبل از انکه وسایل پیشرفته وارد ایران شود باید فرهنگ صحیح استفاده کردن را اموزش ببینیم که متاسفانه این چنین نیست ، اتفاقا از همین جا هم ضربه می خوریم .
      ممنون از نظرات خوبتان .

  9. سلام
    آقا سید خلیل عزیز من اصلا” نگفتم ماهواره حرامه و یا … بنده اصلا” خودمو به خواب نزدم حرف من اینه که متاسفانه شیوه ی استفاده خیلیها اشکال داره . درسته برنامه های خوب هم تو ماهواره پیدا میشه اما چند درصد بینندگان در پی برنامه های مثبت هستند ؟ مگر تاثیر ماهواره رو تو اقشار جامعه نمینید؟ طلاق های متاثر از ماهواره . لاقیدیهای متاثر از ماهواره . و هزار چیز ناگفتنی دیگه . آقا سید خلیل آدم اگه خودشو بخواب بزنه بهتره تا اینکه بیدار باشه و ببینه چیزهایی که شرم مسلمانه . خدا عاقبت همه ی مارو بخیر بفرماید. .

    1. سردبیر

      سلام . برادران گرامی آقایان تاجی و جبارفلاحی ؛ دغدغه شما را درک می کنیم . امید فرد فرد ما در راستای فرهنگ سازی تلاش کنیم تا روستا و شهر و جامعه مان از گزند آسیب ها محفوظ بماند .
      موفق و موید و منصور باشید . از نظرات شما نیز تشکر ویژه می کنیم . امید با راهنمایی تان ما را کمک کنید .

    1. سردبیر

      سلام بر شما هم محلی گرامی.
      ان شالله خدا عاقبت همه را ختم بخیر کند.
      حق با شماست . خواهشنا دوستان لطف کنند از بردن اسامی خودداری کنند تا خدای نکرده تهمتی به افراد وارد نشود.
      با تشکر از حضور شما

    1. سردبیر

      سلام آقای نجفی . ممنون از شما .
      “لازم است نکته ای را به عزیزان محلی عرض کنم که هدف از نوشتن چنین مطلبی هشداری به خانواده ها نسبت به فرهنگ سازی غربی ها برای ایران عزیزمان است . پس خواهشا برداشت دیگری نکنند . ما برای تمام متکازینی ها احترام خاص و ویژه ای قائل هستیم …. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *